Waardeloos mens........

Lieve Marieke,

Inderdaad heel waardeloos van je b-moeder.Ze verdient het niet op je moeder te zijn.Ze moest eens weten wat voor een geweldige dochter ze heeft en een geweldige kleindochter!

Je wil graag weten hoe jij vroeger als baby en kind was,nou Marieke kijk maar eens heel goed naar je eigen kleine meisje....ze lijkt zoveel op haar moeder,dan zal  Lyanne vast ook veel maniertjes en karaktertrekjes hebben van haar lieve Mam.Ook van haar Papa natuurlijk.Je hebt zo'n heerlijke dochter,ik weet zeker dat jij dat vroeger ook was en nog steeds bent!Aan een appelboom groeien geen peren!!

Veel liefs Kitty en een dikke kus van Tess.

Mooi gesproken Kitty,..
Zeer zeker waar..

Kun je niet eens wat navragen op je basisschool? Oude buren?
Of mensen die je in die tijd vaak zag? Die zullen je vast nog wel herinneren toe je als kleine meid door de straat heen huppelde..
Ik denk dat zelfs hun een betere beeld van je zullen hebben als b-moeder..

x

Esmé mv Kay

Je mag best ff boos zijn hoor! En dat vervuilen van dit forum: Gooi het maar in de afvalbak hier hoor! Desnoods open je een topic met scheldwoorden! FF afreageren...
... en daarna weer gaan genieten. Blijf niet hangen in je boosheid.

Ieder mens is zoals hij is door hoe zijn leven is gelopen. Daarmee wil ik niet goedpraten wat je b-moeder nu doet of ooit deed, maar jij hebt er niets aan om met woede rond te lopen. Probeer het je moeder te vergeven en laat het verder achter je. Hoop dat het ooit nog goedkomt met je moeder (ik bedoel niet tussen jullie, maar in haar hart) maar wees er verder zo min mogelijk mee bezig. Dat geeft je de meeste rust: zeker weten!

En inderdaad, kijk naar je dochter: Alles wat niet op haar vader lijkt is dus van jou! Genoeg om voor te leven toch!
Liefs Nelleke

Lieve Marieke,

Wat een nare nare ervaringen meid, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo boos en onmachtig tegelijkertijd voelt. Ik weet hoe moeilijk het is om zo'n tummult verleden een plaats te geven in je huidige leven. Emoties en gevoelen lopen niet altijd gelijk met je gezond verstand, dus ook al weet je 100x dat je van je "moeder" niets hoeft te verwachten dat betekend nog niet dat dat in je gevoel niet pijn doet.
ik heb een soortgelijk verleden als jij, weet niet eens zeker of mijn biologische moeder weet dat ik moeder ben geworden. Ik zal mijn verhaal hier niet uit de doeken doen, maar mocht je nog iemand nodig hebben die door dezelfde ellende als jij heen is gegaan, en je wilt misschien ff lekker schelden of praten of je hart luchten.....wie weet kunnen we wat voor elkaar betekenen.
Mijn e-mail is "ilja@nalewajk.com"............voel je vrij om van je af te praten.

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

Lieve Marieke,

Ondanks dat je er waarschijnlijk al rekening mee gehouden hebt dat je b-moeder niet zou reageren, komt het toch hard aan. En dan tegen iemand anders zó over jou en je dochter te praten. Ik begrijp je gevoelens van boosheid en teleurstelling. Het klinkt misschien een beetje hard, maar langzaamaan ga je accepteren dat je weinig of niets uit jouw babytijd te weten zal komen. Je b-moeder is het niet waard om nog aan te denken en boos op te zijn. Vergeven kan in zo'n situatie denk ik niet. Ik weet uit ervaring dat je nu een beetje een gevoel van onmacht hebt. Gelukkig heb je een geweldige dochter en man. En strakjes je nieuwe baan. Hopelijk kun je het verleden een beetje achter je laten zodat je op een gegeven moment er niet elke dag meer aan denkt. Laat het je leven niet beïnvloeden hoor. Daar is het veel te mooi en te leuk voor! Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Je zult het natuurlijk nooit vergeten, maar het slijt wel.

Lieve groetjes,
Nelly.

Marieke,wat terleurstellend zeg en er is je al zoveel aangedaan.
ik wil je even heel veel sterkte wensen met dit alles.
liefs piewie,mv Mila

Lieve Marieke,

Wat zal dat toch een grote teleurstelling voor je zijn. Ondanks dat je er niets van verwachtte.  Zoals eerder al geschreven, je kunt er nu daadwerkelijk een streep onder zetten en het achter je proberen te laten. Jij hebt er in ieder geval alles aan gedaan, meer kun je niet doen. Ik wens je veel sterkte met dit proces. Gelukkig heb je veel liefdevolle mensen om je heen.

Groetjes,
mv Tijs

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reactie's!! Ben zo blij dat ik dit forum heb.

Voor mij was dit nieuws toch een grote stap, ik kan nu idd het hele hoofdstuk afsluiten. Ik ga er geen nutteloze energie meer insteken! De enige die nog iets zou weten van mijn baby-tijd is mijn tante, de schoonzuster van papa, maar aangezien haar man (mijn peetoom) vorig jaar is overleden (nadat hij een half jaar ervoor te horen had gekregen dat hij de kerst niet meer zou halen), wil ik haar daar nog niet mee lastig vallen, ze heeft nog steeds genoeg aan haar hoofd met 2 lastige pubers in huis.

Buren kan ik ook niets vragen, ik ben in totaal 11x verhuisd in mijn leven.

Ik moet het maar gewoon zo laten rusten. En zoals jullie ook al zeggen, haar tijd komt nog wel dat ze gestraft wordt!!

Nogmaals bedankt en al het champagne tijd is, laat ik het even weten!!!

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan