Ik kan mij echt niet vinden in veel reacties hier boven. Mij is verteld dat niet ieder ziekenhuis zich aan dezelfde waardes houden.. Bij mijn ziekenhuis is het voor het drankje niet boven 5.3 en na het drankje niet boven 7.8, dit is in Venlo en was beide zwangerschappen zo. Maar raak niet in de war met normale diabetes en zwangerschap diabetes, die nuchterwaardes zijn anders!
Ook heb ik beide keren maar 2 keer hoeven prikken, dus voor en na het drankje. Niet ook nog tussendoor. En ik heb vorige maand die test nog gehad..
Ook is het niet zo dat je het drankje niet hoeft te drinken als je nuchter waardes al te hoog zijn, want je krijgt niet direct de uitslag dus je weet dat op dat moment nog helemaal niet. De uitslag krijg je pas een dag later.
Bij me eerste zwangerschap had ik de test met 24 weken, nu bij me tweede had ik de test al met 16 weken en had ik helaas weer diabetes, maar moet evengoed nu met 24 weken nog een keer de test doen... -_-
Ellende allemaal. Je kunt idd thuis nog even prikken, nuchter en na een flinke maaltijd, dan weet je waar je aan toe bent. Dat heb ik ook gedaan.