Waardes zwangerschapsdiabetes

Ja ik heb het gisteren gevraagd bij de assistente van de gynaecoloog en ze gaf aan dat ik geduld moet hebben.
dus tja ik vind t vreemd. Heb ik ook aangegeven maar ja kan er weinig tegen doen.

Wat raar dat je zo lang moet wachten. Ik moest in de ochtend prikken in het ziekenhuis en dan heerlijke drankje. Vervolgens 2 uur later weer geprikt en na een kwartier had ik de uitslag al. Ik had 4,8 de eerste keer en 4,5 bij de tweede prik. Hopelijk heb jij dat ook! Succes!

Ja ik vind het ook erg krom. Maar ik kan ze moeilijk dwingen.
Het nadeel is dat ik niet meer bij de verloskundige ben, alleen nog maar bij de gynaecoloog dus die kan ik ook niet bellen.
Ga er maar vanuit dat t allemaal mee valt. Kan er toch niets aan veranderen.

Vooral niet te druk maken, laat je niet gek maken dat heb ik al gedaan ?
Vanaf week 19 is mijn suiker al niet goed, ik ben nu 25 + 3. Vandaag bij de diëtiste geweest met alleen het dieet zakt het niet voldoende, dus gebruik ik medicatie. Nu hebben we (de diëtiste en ik) opgezocht wat de nieuwe landelijke waardes zijn die goed bevonden worden. Nuchter 5,3 of lager 2 uur na het eten 6,8 of lager. 
Ik kan je vertellen, met medicatie kom ik nuchter bij lange na niet onder die 5,3 en na het eten amper onder de 6,8. De waardes worden goed bevonden in het ziekenhuis en de groei echo is uitgesteld naar 30 weken omdat het vruchtwater en alles er normaal uit ziet.
Inmiddels ben ik zo ver dat ik er vrede mee heb. Stoppen met eten is geen optie maar zelfs al zou ik niet eten is mijn suiker te hoog dit alles door de hormonen. 
Mocht het dus niet goed zijn, dat is vervelend maar probeer vooral niet in paniekstand te gaan, dat is wat ik tot week 25 gedaan heb ?
Succes en sterkte ermee! 

Je kunt het ziekenhuis gewoon bellen voor de uitslag hoor, gewoon bij de assistent navragen. Kan vaak dezelfde middag al. Ik loop ook bij de gyn..
Mijn nuchtere waarde was 8.4 en 2 uur later 13.3. Nu ik goed oplet met eten heb ik normale waardes. Nuchter moet ik onder de 6 en niet nuchter onder de 7. Ik hang een beetje rond de grenzen maar het is syeeds prima!

Thanks voor de reacties, ik heb het dus de assistent gevraagd en dat was t antwoord ?
druk maken heeft idd geen zin, heb al hoge bloeddruk met medicatie dus hou me zo rustig mogelijk ?
ik dacht dat de waarde 7,8 was... maar dus nog lager.
mijn vruchtwater zag er ook goed uit en ze loopt 4 dagen voor op groei ook niet spannend.
maar hoge bloeddruk zorgt vaak voor wat kleinere kindjes. Dus dat streept elkaar weg haha

Terug
Bovenaan