waarin afgekolfde melk bewaren?

Ik heb de medela swing gekocht en ik ben helemaal blij, eindelijk kolven zonder pijn!
nu alleen nog, waar ga ik het in bewaren?
ik kolf nu alleen om Fiene probiotica te geven met een klein beetje moedermelk in een flesje maar ik wil ook een voorraadje gaan maken. er zit namelijk nog niet echt een ritme in het voeden overdag dus als ik dan een keer een boodschap wil doen is het wel fijn als ze plots wakker wordt dat mijn man haar kan opvangen met een voeding.
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want hoewel dit voor mij de derde is, ik heb nog nooit 7 weken borstvoeding kunnen geven dus het is voor mij een beetje nieuw terein ;-)

groetjes

Hoi LV28,

Ik heb de aventkolf en de daarbij behorende via systeem gekocht. Dit zijn bewaarbekerjes die je met een adapter op de kolf kan doen, maar ook de speen van avent. Dus als je kindje goed drinkt uit een avent speen is dat systeem wel het aanschaffen waard. Denk niet dat het op de meleda Swing past, maar goed, dan kan je het overgieten.

http://www.geboortewinkel.nl/avent-moedermelk-voorraadbekers-p-1563.html

de bekers kun je later ook gebruiken voor groente en fruit happen. Geschikt voor magnetron, maar ook voor de vriezer. En, heel handig, ze zijn echt lekvrij.

Hier ook de ijsblokzakjes. Ideaal, kun je altijd zoveel pakken als je op dat moment nodig hebt. Bovendien ook makkelijk in gebruik. Met een trechter erin gieten (ik had van 2 tot 3 keer kolven een zak vol) en neemt niet veel plek in in de vriezer.

Moedermelk bewaarzakjes, die kan je aan je kolf hangen. Zijn echter wel handig om het in te stoppen, maar niet om het uit te halen. Dat geld ook voor ijsklontzakjes, is zo'n geknoei.

Die Avent bewaarbekers vind ik het handigst. Als je ze ook gaat gebruiken om straks melk mee te geven naar het kdv zou ik wel de 240 ml kopen ipv de 180.

Terug
Bovenaan