Waarmee beginnen????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden is toe aan zn eerste hapje. Nu heb ik een beetje op internet gezocht en bij anderen geinformeerd, maar ik merk dat de meningen redelijk uiteen lopen.

Waar zijn jullie mee begonnen, fruit, groente of pap?

Groetjes Jessica

Ik ben zelf begonnen met fruit, lekker zoet.
Ik weet dat op sommige cb geadviseerd wordt om met groente te beginnen omdat de smaak daarvan minder gewaardeerd wordt door kinderen.
Begin met de fijnere fruitsmaken, appel, peer of banaan. Groente --> wortels, bloemkool, sperzieboontjes.

Veel succes met uitproberen en vergeet niet de foto of videocamera bij de hand te houden, levert mooie momenten op.

Liefs Saskia

Hoi,
bij mij op t cb zeiden ze dat ik het  beste kon beginnen met groente omdat dat wat zuurder is van smaak. Overigens raadde ze aan om pas met  5 maanden te beginnen, eerst een paar hapjes en dan met 6 maanden een heel potje. Ik gaf volledige borstvoeding.
Nu is ze 6 maanden en krijgt ze eerst een bv, volgende voeding een fruithapje, dan weer bv en om 17:00u een groentehapje. Voor t slapen gaan weer bv.
Ik was maandag bij het cb en ik moet nu ook pap gaan geven, dan valt er dus weer een bv weg.
Maarja wat jij al zei, de meningen verschillen, ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt waar je mee begint als je maar wel een paar dagen dezelfde smaak geeft, dat schijnt ook weer beter te zijn.
Succes,
Sonja

ik zou gewoon met iets licht verteerbaars beginnen.
Banaan en bloemkool kunnen volgens mij best zwaatr op de maag liggen. zag van de week ook toevalllig bruine bonen in potjes vanaf 4 maanden.
Ik zou denk ik beginnen met een peertje of worteltjes

Ik ben met 5,5 maanden begonnen met worteltjes, hij vond het heerlijk.
Na een week of twee diverse groenten te hebben geprobeerd ben ik ook fruit gaan geven. Ik ben begonnen met een paar lepeltjes, tussen twee flessen in.

Hoi hoi!
Mijn zoontje Roan kreeg met 3,5 maand z`n eesrte fruithapje. Dat kon hij niet echt lekker vinden! Ik ben iedere dag een beetje zo met hem gaan proeven en nu eet hij ( Roan is nu 4 maanden en 1 week ) iedere dag een ½ potje fruit om 10.00 uur en een ½ potje groente om 18.00 uur! Hij vindt het heerlijk! De groente vond hij gelijk lekker, was lakeer warm natuurlijk!
Ik ben zo vroeg begonnen, omdat hij altijd heel aandachtig naar ons zat te kijken als wij zaten te eten.
In z`n laatste fles doe ik sinds 2 weken Nutrix rijstebloem vanille! Slaapt hij goed op van 22.30 uur tot 7.30 uur!
Groetjes Leonne.

quote: lonnepon1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-12-2007 13:43:11'));

Hoi hoi!
Mijn zoontje Roan kreeg met 3,5 maand z`n eesrte fruithapje. Dat kon hij niet echt lekker vinden! Ik ben iedere dag een beetje zo met hem gaan proeven en nu eet hij ( Roan is nu 4 maanden en 1 week ) iedere dag een ½ potje fruit om 10.00 uur en een ½ potje groente om 18.00 uur! Hij vindt het heerlijk! De groente vond hij gelijk lekker, was lekkerer warm natuurlijk!
Ik ben zo vroeg begonnen, omdat hij altijd heel aandachtig naar ons zat te kijken als wij zaten te eten.
In z`n laatste fles doe ik sinds 2 weken Nutrix rijstebloem vanille! Slaapt hij goed op van 22.30 uur tot 7.30 uur!
Groetjes Leonne.

O sorry...foutje!!!
Wilde een typefout verbeteren, maar heb het bericht nu 2x geplaatst!
Beetje dom!

Terug
Bovenaan