waarneer vruchtbaar?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie mij helpen.Ik heb een cyclus van 40 tot 45 dagen en ben dus onregelmatig ongesteld maar wie kan mij vertellen waarneer ik nou het best kan klussen? hebben jullie   enig idee waarneer ik dan moet beginnen op de hoeveelste dag?

Bedankt alvast.

xxxx Nicejee.

Hoi Nicejee,

Als je een onregelmatige cyclus hebt is het wat lastig om uit te rekenen. Wat zeker is is dat na je eisprong het 14 dagen duurt voor je ongie wordt. Dat betekent bij jou dus dat
tussen de 26 en 31 dagen je eisprong is en dat je rond die dagen moet klussen. Een dag voor je eisprong ben je het meest vruchtbaar.

Je kan je eisprong bepalen door te temperaturen of het slijm dat je uit je vagina verliest in de gaten te houden. Je moet draden kunnen trekken van het slijm en dan ben je vruchtbaar.

Hoop dat het je iets helpt.

Debbie

ik ben nu op 5 september ongesteld geworden dus waarneer zou ik dan moeten klussen?

bedankt voor je uitleg trouwens!!

nicejee

Hoi,

Bij een cyclus van 40 dagen ziet je cyclus er zo uit;

Wat is je vruchtbare periode

Laatste menstruatie:  
5 september 2008

Cyclusduur:  
40

Meest vruchtbare dag:  
30 september 2008

Eisprong dag:  
1 oktober 2008

Innesteldag:  
6 oktober 2008

Positieve bloedtest mogelijk  
11 oktober 2008

Positieve thuistest mogelijk  
15 oktober 2008

Bij een cyclus van 45 dagen schuift alles gewoon 5 dagen op.

Je kan dit uitrekenen op www.predictor.nl

Debbie

hoi allemaal.
ik ben nieuw op deze site.
ik ben sinds april gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen.
ik had nu 2x een cyclus van 27 dagen.
nou heb ik op internet uitgerekend wanneer mijn vruchtbaarste dagen waren.
heb op meerdere site's gekeken en ze gaven allemaal hetzelfde aan.
ik vind het zelf een beetje moeilijk om uit te rekenen.
weet iemand wanneer mijn vruchtbaarste periode is? ik ben 16 sept voor het laatst ongesteld geweest en de cyclus is 27 dagen. ik hoop dat ik een antwoord krijg.
bedankt alvast

Hallo Dames,

Mijn vraag al ergens anders ook geplaatst maar vond hem hier ook wel passen...

Ik ben hier nieuw en heb dus nog een hoop vragen.
De 1e: Wat is NOD? (paar keer hier tegen gekomen) (eisprong ofzo?)

Ik ben een beetje in de war wat mijn eisprong betreft.
Men zegt; 14 dagen voor je menstruatie is je eisprong, maar mijn gevoel zegt dat die 10 dagen voor mijn menstrustie is.
Voordat wij zonder condoom vreeen, had ik duidelijk meer slijmverlies rond de 10e dag voor mijn menstrustie. Ook wat krampjes, gevoelige borsten (sinds stoppen met de pil).
Even ter info, heb een cyclus van 24 dagen. Menstruatie duurt max 3 dagen.
Nu we "echt aan het sporten" zijn kan ik niet zo goed meer bepalen hoe mijn "slijmtoestand" is. Ja.... dat sperma zit er dan toch ook zeg maar.....
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de 2e rondes op de 11e en 12e dag na mijn menstruatie wat bruinige afscheiding en heel dun wat bloed had. Dus lijkt me dan niet dat ik al op de 10e dag mijn eisprong heb. Maar kan dat wel dan de 14e dag na en maar 10 dagen voor de volgende menstruatie? Zie dat nergens in de theorie terugkomen namelijk....

Hoor graag van jullie,
Groeten Nanja

Test ook gedaan debbie (leuk om te doen zo ja), zij zeggen ook 10e dag...

quote: elmootje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2008 22:22:38'));

hoi allemaal.
ik ben nieuw op deze site.
ik ben sinds april gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen.
ik had nu 2x een cyclus van 27 dagen.
nou heb ik op internet uitgerekend wanneer mijn vruchtbaarste dagen waren.
heb op meerdere site's gekeken en ze gaven allemaal hetzelfde aan.
ik vind het zelf een beetje moeilijk om uit te rekenen.
weet iemand wanneer mijn vruchtbaarste periode is? ik ben 16 sept voor het laatst ongesteld geweest en de cyclus is 27 dagen. ik hoop dat ik een antwoord krijg.
bedankt alvast

Laatste menstruatie:  
16 september 2008

Cyclusduur:  
27

Meest vruchtbare dag:  
28 september 2008

Eisprong dag:  
29 september 2008

Innesteldag:  
4 oktober 2008

Positieve bloedtest mogelijk  
9 oktober 2008

Positieve thuistest mogelijk  
13 oktober 2008

Als je rondom je je vruchtbare dagen regelmatig klust dan moet het gewoon goed zijn. Maar omdat je nooit zeker weet of je een vroege of late eisprong heb kan je ook ovulatietesten gebruiken, maar ben zelf van mening dat je dat pas moet gaan doen als je langere tijd bezig bent.
Zelf deden wij gewoon vanaf het einde van me menstruatie om de dag klussen en in me vruchtbare periode elke dag.   Misschien wat veel , maar dan weet je zeker dat je alle kansen heb benut.

Zoals het lijstje hierboven blijft toch een berekening waar je lichaam zich misschien helemaal niet aan houd.
het belangrijkste niet teveel bij nadenken en veel plezier met zijn 2e

gr bambi

quote: nanjaheefteenwens reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2008 00:23:14'));

Hallo Dames,

Mijn vraag al ergens anders ook geplaatst maar vond hem hier ook wel passen...

Ik ben hier nieuw en heb dus nog een hoop vragen.
De 1e: Wat is NOD? (paar keer hier tegen gekomen) (eisprong ofzo?)

Ik ben een beetje in de war wat mijn eisprong betreft.
Men zegt; 14 dagen voor je menstruatie is je eisprong, maar mijn gevoel zegt dat die 10 dagen voor mijn menstrustie is.
Voordat wij zonder condoom vreeen, had ik duidelijk meer slijmverlies rond de 10e dag voor mijn menstrustie. Ook wat krampjes, gevoelige borsten (sinds stoppen met de pil).
Even ter info, heb een cyclus van 24 dagen. Menstruatie duurt max 3 dagen.
Nu we "echt aan het sporten" zijn kan ik niet zo goed meer bepalen hoe mijn "slijmtoestand" is. Ja.... dat sperma zit er dan toch ook zeg maar.....
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de 2e rondes op de 11e en 12e dag na mijn menstruatie wat bruinige afscheiding en heel dun wat bloed had. Dus lijkt me dan niet dat ik al op de 10e dag mijn eisprong heb. Maar kan dat wel dan de 14e dag na en maar 10 dagen voor de volgende menstruatie? Zie dat nergens in de theorie terugkomen namelijk....

Hoor graag van jullie,
Groeten Nanja

Test ook gedaan debbie (leuk om te doen zo ja), zij zeggen ook 10e dag...

1e antwoord : je NOD is je Niet Ongesteld Dag, oftewel de dag dat je ongie moet worden, maar dat natuurlijk niet wilt.

2e antwoord : Het kan zeker wel zoals jij het omschrijft.   Jij hebt een wat kortere cylus dan gemiddeld. ook daar kan je zwanger   mee raken, maar het kan soms ook moeilijk zijn. Een als je een late eisprong hebt dan kan het zijn dat het eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. Dus om zeker te weten wanneer je eisprong is  kun je ovulatietesten gebruiken.   Ik weet niet presies hoe dat zit met die kortere tijd na je ei en je ongie. Maar misschien weet iemand anders dat wel.

gr. bambi

Terug
Bovenaan