quote: nanjaheefteenwens reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2008 00:23:14&apos

);
Hallo Dames,
Mijn vraag al ergens anders ook geplaatst maar vond hem hier ook wel passen...
Ik ben hier nieuw en heb dus nog een hoop vragen.
De 1e: Wat is NOD? (paar keer hier tegen gekomen) (eisprong ofzo?)
Ik ben een beetje in de war wat mijn eisprong betreft.
Men zegt; 14 dagen voor je menstruatie is je eisprong, maar mijn gevoel zegt dat die 10 dagen voor mijn menstrustie is.
Voordat wij zonder condoom vreeen, had ik duidelijk meer slijmverlies rond de 10e dag voor mijn menstrustie. Ook wat krampjes, gevoelige borsten (sinds stoppen met de pil).
Even ter info, heb een cyclus van 24 dagen. Menstruatie duurt max 3 dagen.
Nu we "echt aan het sporten" zijn kan ik niet zo goed meer bepalen hoe mijn "slijmtoestand" is. Ja.... dat sperma zit er dan toch ook zeg maar.....
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de 2e rondes op de 11e en 12e dag na mijn menstruatie wat bruinige afscheiding en heel dun wat bloed had. Dus lijkt me dan niet dat ik al op de 10e dag mijn eisprong heb. Maar kan dat wel dan de 14e dag na en maar 10 dagen voor de volgende menstruatie? Zie dat nergens in de theorie terugkomen namelijk....
Hoor graag van jullie,
Groeten Nanja
Test ook gedaan debbie (leuk om te doen zo ja), zij zeggen ook 10e dag...
1e antwoord : je NOD is je Niet Ongesteld Dag, oftewel de dag dat je ongie moet worden, maar dat natuurlijk niet wilt.
2e antwoord : Het kan zeker wel zoals jij het omschrijft. Jij hebt een wat kortere cylus dan gemiddeld. ook daar kan je zwanger mee raken, maar het kan soms ook moeilijk zijn. Een als je een late eisprong hebt dan kan het zijn dat het eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. Dus om zeker te weten wanneer je eisprong is kun je ovulatietesten gebruiken. Ik weet niet presies hoe dat zit met die kortere tijd na je ei en je ongie. Maar misschien weet iemand anders dat wel.
gr. bambi