Waarom altijd dat testen?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Ik ben nu ongeveer 4 maanden geleden gestopt met de pil. Ik ben 34 jaar en zou graag mijn 1e kindje willen. Omdat ik natuurlijk weet dat dit even kan duren, leek me dit wel handig.</p><p>Nu ben ik geneigd een test te doen voordat ik ongesteld moet worden. Hebben jullie die drang ook?</p><p>Ik doe er hooguit 1, maar ben dan steeds zo benieuwd terwijl het wss echt langer gaat duren gezien mijn leeftijd. Hebben jullie tips hoe er mee om te gaan?</p><p>Linda </p>
 
Ik heb pas getest toen ik een week overtijd was (dacht dat het door andere redenen uitgesteld was haha), ik vond het niet nodig om telkens te testen omdat ik ook een redelijk regelmatige cyclus had.
Je kan het wel doen hoor, maar als je elke maand hoopt en tests maar steeds weer een negatieve test krijgt lijkt me ook niet leuk en goed voor je gemoedstoestand
 
Volgens mij is die drang heel normaal. Het stomme is dat een vroege positieve test juist teleurstelling kan opleveren, omdat de kans dat je alsnog ongesteld wordt aanwezig is. Maar ja, zwanger worden en ratio gaan niet altijd even goed samen? Ik was er door een (te) vroege test van overtuigd dat ik niet zwanger was (en waarschijnlijk op mijn leeftijd inmiddels totaal onvruchtbaar), totdat mijn menstruatie uitbleef. En dat was pas tijdens de tweede ronde?
Oh en voel je zeker niet te oud met 34. Leeftijd is volgens mijn gynaecoloog uiteindelijk maar een kleine factor in het zwanger raken. Er wordt alleen altijd heel veel nadruk opgelegd. Ik ben daar zelf een aardig voorbeeld van. 
Bij nr. 1 (35 jaar) en nr. 2 (36 jaar) was ik in de eerste ronde zwanger. Nu (40 jaar) in de tweede ronde zwanger van de derde. 
 
Ik testte ook altijd pas een dag of 2/3 na NOD. Ik heb nu 2 dochters en bij beiden was het bij de eerste test direct positief. Heb nooit een negatieve test gehad, gewoon omdat ik pas dagen na mijn NOD testte en stiekem al 'wist' dat het positief moest zijn gezien ik altijd een cyclus van 27-30 dagen heb en tijdens het testen dus op dag 32/33 zat.

Wij zijn nu bezig voor een 3e kindje, volgende week dinsdag is mijn NOD. Ik ga testen op vrijdagochtend als ik dan nog niet ongesteld ben, heb ik met mezelf en mijn man afgesproken. Afwachten maar. Zolang ik voor mezelf een datum afspreek, vind ik het niet moeilijk om me daaraan vast te houden.

Testen voor m'n NOD zou ik nooit doen, het geeft juist een beetje gezonde spanning van 'word ik vandaag wel of niet ongesteld'. Ik vind dat juist wel leuk ofzo haha.
 
Ik nam me altijd voor niet voor mijn NOD te testen. op een gegeven moment had ik zoveel teleurstelling gehad, ook na een vroege positieve test, dat dat ook wel lukte. Toen ik na 4 jaar eindelijk zwanger was van mijn dochter testte ik pas na 5 dagen over tijd. ik durfde gewoon niet eerder. Bij ons speelt een duidelijk probleem bij mijn man. 

Nu zwanger van de tweede, en dat ging veel sneller omdat het probleem al duidelijk was, na 3 rondes raak (en 38 jaar). Ik nam me weer voor niet te testen voor de 14 dagen om waren. Maar mijn luteale fase is nu max 10 a 11 dagen. Op dag 12 was mijn argument ineens: waarom wachten als ik het nu kan weten? En hij was positief en bleef positief :)

Er is voor beiden wat te zeggen. Vroeg testen heeft me dus ook veel teleurstelling opgeleverd. 
 
Oh heeeeeeeeeeel herkenbaar! Niet echt tips voor je, wel herkenning dus ;) ik was een ware testjunk. Elke maand nam ik me voor om niet te testen en elke maand mislukte dat voornemen. Op een gegeven moment ben ik dus maar gestopt met me dingen voornemen want ik voelde me al een mislukking genoeg omdat zwanger worden bij ons erg lang duurde.
Ik ben op een gegeven moment wel geswitched van de kruidvat testen naar die van de action. Dat scheelt behoorlijk in de portemonnee haha. Misschien niet helemaal de tip waar je op hoopte ;) 
 
Dankjewel allemaal!
Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Al weet ik niet hoe het voelt hoor.
Ik moet over 7 dagen ongesteld worden, heb wel erge hoofdpijn sinds 2 dagen, maar vorige periode had ik dat ook wel een week voor mijn menstruatie, dus denk dat het daarmee te maken heeft.
Ik vind het maar spannend, heb je eindelijk besloten dat je een kindje wilt, en dan moet je misschien nog heel lang wachten?
 
Terug
Bovenaan