Waarom echo pas zo laat?

Ik krijg morgen mijn 1e echo dan ben ik denk ik 9 weken.
Ik krijg hem eerder omdat ik een onregelmatige cyclus heb en de berekingen zeggen dat ik 10 weken zwanger ben maar zelf denk ik 9 weken, morgen zullen we het weten.
Bij de verloskundige ben ik met 8 weken geweest ,bloeddruk gemeten en mijn gewicht en bloed geprikt voor onderzoek en de hb, maar voor de rest doen ze nog niks een hartje kun je toch nog niet horen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Denk inderdaad dat ik gewoon blij moet zijn dat de echo pas tussen de 10-12 weken zal zijn.Ik wist niet dat een echo eerder in de zwangerschap meestal aangeeft dat het op medische indicatie is.

Het is ook allemaal zo spannend! Maar inderdaad lekker genieten en gewoon nog even wachten

groetjes,
Charlie

Hi! Ik heb mijn echo ook pas bij 10 weken, moet nu nog 2 weken wachten. Vind het op zich ook wel jammer dat het nog zo lang duurt, maar dan heb je wel al een groot deel van de spannende weken achter de rug en kun je misschien wel echt iets moois zien op de echo!
Nog even wachten dus....Heb vandaag wel ff met de vk gesproken. Moest wat info ophalen en ze was er toch. Wel een leuke vrouw lijkt me, dus daar ben ik al blij om!

Hoi Allemaal,

Kom even spieken vanaf het decemberforum bij jullie.
Ik heb de eerste echo gehad bij 9 weken en 5 dagen en krijg er nu pas weer
een bij 19 weken en 5 dagen (mediche echo). Ik mocht bij de eerste echo zelf een afspraak maken in het ziekenhuis voor die echo! Mijn verloskundige heeft geen echo apparatuur. Er zit dus 10 weken tussen de eerste en tweede echo en ik kan niet wachten tot ik over twee weken mijn kleintje weer zie!
Bij mij hebben ze 23-6 jl pas voor de eerste keer gevoeld hoe hoog mijn baarmoeder zit, kon ze nog niet bij 12 weken en bij 16 dus wel. Hartje hebben we wel bij 1e echo zien kloppen en bij 12 weken gehoord. Verschild denk ik echt per vk en zelfs per regio!!
Fijne zwangerschap nog allemaal en ik kom nog wel af en toe spieken

liefs een Decembermama

Terug
Bovenaan