Waarom fles weigeren

Mijn dochter van 4,5 maand krijgt borstvoeding en regelmatige afgekolvde melk in een flesje. Dat ging prima tot afelopen woensdag... ze drinkt niet meer uit de fles, probeert het zelfs niet eens. Alsof ze niet in de gaten heeft dat er iets in haar mond zit om aan te zuigen.
Ze heeft wel oorontsteking en is verkouden dus misschien ruikt ze de melk niet goed ofzo? Iemand een idee hoe dit ineens kan? En nog belangrijker...buiten het idee van een bekertje om nog tips voor me??

hoi hoi,

Hier precies hetzelfde (maar dan met flessenvoeding). Onze Sam is ook heel erg verkouden, en ik heb het idee dat hij gewoon niet genoeg lucht heeft om te drinken. Wat ik doe is een minuut of tien voor de voeding neusspray voor babies geven (gewoon zoutoplossing). Dan komt er een heleboel ellende naar buiten, en dan lijkt hij in ieder geval een poosje meer lucht te hebben. Ze zijn natuurlijk gewend tijdens het drinken door de neus te ademen....Omdat Sam gisteren opeens 39,5 had, heb ik hem een zetpilletje gegeven (hij leek me ergens pijn te hebben). Een kwartier daarna dronk hij zijn fles in vijf minuten leeg! Is natuurlijk geen optie voor iedere voeding, maar als dat een keer per dag moet is het misschien te doen? Weet je iig zeker dat er een voeding goed in gaat! Verder lekker met Luuf insmeren, en eventueel een uitje naast het bed, dan komt de ellende zo snel mogelijk los......

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem bij 3 van de 4 borstkinderen gekend, alleen nu de 5e heb ik de fles van tommee tippee en dat gaat prima, maar op het bureau noemen ze dit ook wel de 4 maanden dip en het komt bijna altijd voor rond de 4 maanden dat ze de fles gaan weigeren, bij mijn 3 kinderen was dat ook altijd rond 4 maanden, nu de jongste is 5 maanden met deze fles geen probleem gehad, en ik doe er zelfs gewoon flesvoeding in, hij kreeg maar 1x pw fles, nu elke dag 1 fles. en rond deze leeftijd leg ik als ze niet willen uit de fles gewoon weer in de box beginnen ze weer tezeuren/huilen weer proberen, de aanhouder wint of een ander laten doen wil ook wel eens helpen, alleen als ze mama zien of horen is het over. ik hoop dat je hier wat aan hebt, o, ja er schiet me nog iets tebinnen dat werkte bij mijn 4de een platte speen, aanrader van een nicht die op een kinderdagverblijf werkt, en dat werkte toen bij mij ook. Als ze verkouden zijn weigeren ze ook de borst als ze niet drinken kunnen.

succes verder.

quote: Mvwtje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2009 18:39:57'));

Mijn dochter van 4,5 maand krijgt borstvoeding en regelmatige afgekolvde melk in een flesje. Dat ging prima tot afelopen woensdag... ze drinkt niet meer uit de fles, probeert het zelfs niet eens. Alsof ze niet in de gaten heeft dat er iets in haar mond zit om aan te zuigen.
Ze heeft wel oorontsteking en is verkouden dus misschien ruikt ze de melk niet goed ofzo? Iemand een idee hoe dit ineens kan? En nog belangrijker...buiten het idee van een bekertje om nog tips voor me??

Komt door de verkoudheid. Wel blijven aanbieden maar niet pushen.
Paar drupjes verse melk in het neusje doet vaak wonderen.

Het zal wel aan verkoudheid liggen maar mijn oudste dochtertje weigerde fles na 2 weken prima de fles gedronken te hebben bij de overgang van BV naar FV. Sterker nog; als mijn man haar de fles gaf, ging het in eerste instantie prima totdat ze mij hoorde en weigerde dan pertinent verder te drinken. Ze was toen ook nog maar een maand of 3 dus...hoe klein ze ook was....

Hoi,

Ik geef borstvoeding en mijn dochtertje gaf ik regelmatig een fles afgekolfde melk zodat ze aan de fles kon wennen. Dat ging prima. Toen ze rond de 4 maanden was en ik weer moest gaan werken weigerde ze de fles. Op de creche dronk ze nauwelijks of weigerde ze de fles en thuis haalde ze alles weer in. Op de creche voedden ze haar met een lepeltje. Dat was ook wel een gedoe, maar ze dronk tenminste wel. Ze boden haar wel eerst elke keer de fles aan.
Na drie/vier weken ging ze uiteindelijk beter drinken. Dus misschien nog even volhouden?
Mijn oudste had dat ook. Bij haar probeerde ik toen allerlei flessen en speentjes uit. Niks hielp en ook bij haar ging ze na een kleine maand weer (want daarvoor dronk ze ook uit de fles) uit de fles drinken.

O, gelukkig zijn er meer die met dit probleem zitten!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn dochter is 3 maanden en wil in eens de fles niet meer! We hebben dit wel geoefend vanaf 4,5 week, en toen wou  ze het wel. Het ging nooit van harte maar ze dronk toch wel minstens een halve fles leeg. Maar nu wou mijn man vorige week de fles geven, en nu wil ze het niet. Dit is een groot probleem want ik ben gister weer begonnen met werken en ze wil de fles nog steeds niet, alsof ze nu niet meer weet wat ze er mee moet! Ik heb al 4 flessen thuis met verschillende spenen, maar niets lukt meer! Ik begon met de fles van Tommie Tippee, dit is speciaal voor baby's die van borst naar fles moeten, en dit ging ook heel goed maar nu wil ze die ook niet meer.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn huisarts zegt dat ik het flesje moet proberen en als ze het niet wil haar gewoon weer wegleggen totdat ze weer komt en dan weer de fles proberen, net zolang totdat ze het wel drinkt. Maar dit is zo tegen mijn gevoel in, ik kan het niet aanzien om mijn dochter zo lang te zien huilen! Want ze huilt zo hard wanneer ze de fles moet totdat ze helemaal uitgeput is en van vermoeidheid in slaap valt. Dan kan ik haar dat toch niet aan doen.....?
Wie heeft er nog een gouden tip voor mij?

Terug
Bovenaan