Waarom fles weigeren

Ik zou zeggen; toch doorzetten en ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om je kind zo overstuur te laten zijn maar uiteindelijk geven ze de strijd wel op. (want zo zie ik het) Toendertijd heb ik ook tranen met tuiten gejankt omdat zij zo bleef krijsen en de fles niet wou nemen.Ze wou gewoon de borst maar daar had ze niets in te kiezen maar heb wel eens gedacht toen; was ik maar niet met de BV gestopt dan hadden we deze ellende niet gehad maar dat is onzin natuurlijk! Nu met mijn tweede dochtertje gaat het toch nog toe prima. Heb er nu 4 voedingen vanaf gehaald en nog geen probleem tegengekomen alleen poept ze niet geweldig maar buikje voelt ook niet hard aan dus maak me nog geen zorgen.

Veel succes!

Och gut, histerisch laten krijsen, nooit van m'n leven! Zo'n kleintje weet toch niet wat er gebeurt joh! Sorry maar dat vind ik geen optie.
Ik heb het hier inmiddels kunnen oplossen met geduld en knuffels...iedere dag blijven proberen en uiteindelijk pakte ze de fles weer na n minuutje op mn pink te zuigen. Nu pakt ze 'm weer zonder problemen!

Sorry hoor maar met geduld en knuffels kwam ik er echt niet met mijn standvastige dametje! Het was echt volharden en met pijn in mijn hart aanzien. Natuurlijk hadden wij het geduld en knuffels daarvoor al lang geprobeerd maar als we niet doorgezet hadden dan had ze gewoon weer borstvoeding gekregen waar ik juist van af wou. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ze er iets mee geleden heeft, het is alleen ontzettend moeilijk om het een drama te laten worden. Gelukkig stond mijn man op dat moment steviger in zijn schoenen, ik had al lang de borst weer gegeven maar achteraf ben ik blij dat ik dit toen niet gedaan heb. Daarna heeft ze namelijk op een hele fijne manier de flesjes leeggedronken en heb ik ze met plezier kunnen geven. Dus ook niet te snel opgeven, er zullen wel meer situaties in het leven van je kindje gebeuren die ze niet begrijpen maar die toch moeten....  

Pffffff, ik dacht dat ik een van de weinige was met dit probleem!! Maar er zijn er dus meer..... En ik denk dat het ook nog eens per kindje verschillend is hoe dit op te lossen. Ik geef vanaf het begin uit de borst en uit de fles, zodat hij eraan kan wennen als iemand de fles geeft. Wij zijn heel veel alleen omdat mijn man vaak in het buitenland zit voor zijn werk, en als opa of oma dan de fles kan geven is het heel handig want dan kan moeders ook eens de deur uit.

Maar ik had 2 a 3 weken lang uit de borst gegeven en daarna vertikte hij het om uit de fles te drinken. Ik ben toen steeds weer gaan kolfen en dat gaan geven, maar echt een pretjes was het niet. Op een gegeven moment dronk hij bij mij steeds beter uit de fles, maar hij wilde bij oma niet! Krijsen, huilen tot het hysterische toe..... ik heb hem toen gepakt en tussen mijn benen gezet om de fles te geven en wat denk je..... hij kijkt oma aan met een grijns van oor tot oor!!!!!! Vijf maanden maar dan al zoooooo.... oh oh. Maar ik vind het afschuwelijk om die kleine zo te laten huilen, maar soms is het niet anders. Want ik word ook wel eens voor de gek gehouden, heeft ook wel zo zijn charme maar is natuurlijk niet de bedoeling!

En dan denk ik ook nog dat het per kindje verschillend is. De een blijft namelijk zitten in dat hysterische gehuil,en zoals mijn zoontje... die geeft het op een gegeven moment op en gaat met een lach verder (niet altijd maar dat merk ik aan zijn huiltje)

In ieder geval succes..... Ik hoop dat ze inmiddels weer uit de fles drinkt!

Terug
Bovenaan