WAAROM HEEFT IEDEREEN AL ZO VROEG EEN ECHO BIJ 8 WEKEN??

Hallo allemaal,

Waarom heeft iedereen al zo vroeg een echo sommige al bij 8 weken?
Ik snap dat niet,kun je dan ook al een hartje horen etc??
Hoor het graag van jullie.....

Liefs Bernice(augustus mama)

Hoi Bernice,
Ikzelf heb bij 8 weken ook een echo gehad. Ik ben zwanger geraakt mbv medicijnen, dus onder controle van een gyn. Daardoor krijg je met 8 weken al een echo (iets meer kans op miskraam en meerling).

Vanmiddag mijn 12 weken echo. En ook al was de 8 weken-echo goed, toch is het nu ook weer erg spannend.Is het wel goed gegroeid, leeft het uberhaupt nog???

XXX Yvette

Hai

Ik ben nu 7 weken en 2 dagen en ik moet volgende week woensdag voor een termijn echo. Hieruit kunnen ze zien hoever ik al ben omdat mijn laatste menstruatie nogal raar was.
Als je de verloskundige oop belt zal ze het zelf aan geven. Tenminste dat was bij mij,,

Succes!

Bij ons werd het ook gedaan om de termijn te bepalen. Mijn menstruatie was erg lang, zaten soms 6 weken tussen, misschien dat dat ook nog mee heeft gespeeld. Dan kunnen ze namelijk de termijn niet goed bepalen.

Hoi,
Ik heb mijn 1ste echo gehad bij 6 weken. Ik ben zwanger geworden na een 1ste IVF behandeling en ivm mijn verleden, 2x buitenbaarmoederlijke zwangerschap, heb ik een vroege echo gehad. Wij zagen een heel klein boontje met een prachtig kloppend hartje  Inmiddels ben ik 14 weken & 3 dagen zwanger en hebben we de laatste controle gehad bij de IVF arts.

hoi,

ook ik heb mijn eerste echo met 7 weken gehad omdat ook ik bij de gyn. onder behandeling was en dmv medicijnen zwanger ben geworden.

gelukkig was er een mooi kloppend hartje te zien

donderdag hebben we de 2de echo dan zijn we 11 weken

hopelijk is alles ook weer goed

al begin ik nu toch wel erg last van de spanning te krijgen

groetjes moekje

hallo,

Wij kregen een echo met 8 weken omdat ik voor deze zwangerschap 2 x een vroeggeboorte heb gehad.

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik helemaal geen echo gehad in het ziekenhuis! Dus bij mij was het echt op medische indicatie.

Groetjes  Sandra
(25 wkn 5 dgn)

Hoi Bernice,

Als er geen medische indicatie is krijg je ergens tussen de 10 en 13 weken een echo. Was bij mij tenminste drie keer zo. Je verloskundige kan je hier alles over vertellen als je de eerste keer belt/ op controle komt.

Judith

Terug
Bovenaan