WAAROM HEEFT IEDEREEN AL ZO VROEG EEN ECHO BIJ 8 WEKEN??

Het verschilt volgens mij per verloskundige, maar hier doen ze het altijd om definitief de termijn te bepalen en om te kijken of je inderdaad nog  zwanger bent van een levend vruchtje. Helaas schijnt het heel vaak voor te komen dat het toch mis is gegaan. Het gebeurt best vaak dat iemand een maand langer of een paar weken korter zwanger is en dat heeft nogal wat consequenties. Bijvoorbeeld over wanneer je recht hebt op zwangerschapsverlof, maar bij te vroeg geboren kindjes ook of je kindje in het streekziekenhuis mag blijven of bijvoorbeeld naar een Academisch ziekenhuis moet (grens is 32 weken).

Groetjes,
Tamara

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste geen enkel echo gehad, was niet nodig volgens de vk.
Nu 9 jaar later heb ik bij de zesde week een echo gehad omdat ik in aug. een bbz heb gehad en nu moet ik donderdag terug, maar weet niet of ik weer een echo krijg. Ik ben wel bij de gyn. in behandeling omdat ik een snelwerkende schildklier heb.

Gr.Lucy

Hallo

Bij ons doen ze dit standaard ,wij mochten komen met 8weken en 3dagen ,we zagen erg weinig ,alleen een flikkerend stipje ,het hartje dus maar meer zagen we ook niet ,maar je bent dan al zo blij met de bevestiging dat je echt zwanger bent ,ik mocht toen terug komen met 11weken ,kreeg toen weer een echo ,maar met 16 weken luisteren ze bij ons pas naar het hartje dus dit is volgens mij weer best wel laat,ze doen het allemaal dus op hun eigen manier .
Wens je een goede zwangerschap

Groetjes Esther 18 weken ,5dagen

Hoi,

Ik kreeg bij 6 weken mijn eerste echo maar ook dit was op medische indicatie. Je kan die eerste weken al veel zien hoor. Bij 9 weken is er al een bewegend en spartelend kindje te zien. Bij 6 weken zagen we al een kloppend hartje.

gr.Ing

Hoi,

Ik krijg mijn echo 30 jan dan ben ik precies 11 weken ik had hem wel eerder gewild maar ik heb verder nergens geen last van wel vorig jaar een mk gehad, maar er was niks om mezelf ongerust om te maken had de vk gezegd door de telefoon.

Een goede vriendin van mij die kreeg haar eerste echo ook bij de 6 weken omdat ze niet wist hoe haar cyclus precies viel, en daarna weer bij de 8 weken vanwege bloeding en toen bij de 12 weken.

Het verschilt per persoon de 1 moet iets langer wachten als de ander maar we komen allemaal aan de beurt, ook al duurt het voor je gevoel wel lang.

Liefs Fruit Girl   ( 7 weken 2dgn zwanger )

Hoi,

Mijn cyclus was ook erg onregelmatig nadat ik met de pil gestopt was. Eerste was wel normaal (4,5 week geloof ik), tweede ca 3 maanden (!) en bij de derde ben ik zwanger geraakt, maar die cyclus was (achteraf teruggeteld) ook weer bijna 3 maanden, dus ik wist ook niet hoever ik zwanger was.
Toch heb ik mijn eerste echo niet heel vroeg gehad. Hoewel ik zelf dacht dat ik 9 à 10 weken zwanger was (obv laatste menstruatie zou ik al op ca 18 weken zitten), bleek ik al 11w+3d zwanger te zijn! Ik had wel gevraagd of ze niet eerder een echo deden, maar dat vonden ze niet nodig.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan