Waarom huilen in bed?

Het is en blijft vervelend, dat huilen in bed. Mijn zoontje is nu 15 weken en huilt  amper. Het is een super tevreden mannetje. Echter, bijna elke dag als hij naar bed gaat, moet hij even huilen (max 5 minuten). De ene dag is dat 's ochtends als hij na de 2e voeding weer gaat slapen, de andere keer is dat als hij 's middags naar bed gaat. Geen peil op te trekken. Mééstal gaat hij 's avonds zonder een kik te geven slapen.

Vanavond niet.

Vanavond heeft hij zeker 3 kwartier hard liggen brullen. Zowel mijn man als ik zijn een keertje gaan kijken, maar zodra je binnen zijn gezichtsveld komt, begint ie door z'n tranen heen te lachen. Er is dus niks aan de hand. Maar als je dan weer beneden  bent en hij ligt keihard te huilen... Pfff, moeilijk om dan te blijven zitten. Ik denk dat ie het gewoon gezellig vond beneden en dat ie niet naar bed wilde. Iemand voor mij schreef al: als je gaat kijken duurt het alleen maar langer: herkenbaar hier!

Trouwens: of dat huilen is om  dingen te verwerken betwijfel ik. Sinds 1,5 week gaat onze zoon naar het kinderdagverblijf omdat ik weer ben gaan werken, maar ik merk nul komma nul verandering in zijn (slaap)gedrag. Maar misschien is Wouter een uitzondering, ik ben geen deskundige  

Ik denk ook niet dat er 1 reden is voor alle keren dat je kindje huilt in bed. De ene keer is hij/zij misschien te moe om in slaap te vallen, de andere keer moet hij/zij inderdaad wat verwerken, de derde keer vindt ie het gezellig beneden (en geef ze eens ongelijk, hihi)
 
Hallo,

Onze kleine meid huilt meestal ook even voordat ze gaat slapen.De eerste weken was het echt niet om aan te horen, ze schreeuwde alles bijelkaar.Dit is nu anders, ze huilt wel even maar dit is na 2 min altijd gestopt.Als ik haar na de laatste voeding in bedje leg huilt ze bijna nooit.Net of ze dan weet dat het echt bedtijd is.Maar zo'n kleintje horen huilen is echt niet leuk.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan