Waarom ikke nog niet!??!!!

A

Anoniem

Guest
Sorry moest het even kwijt, het lijkt wel of de hele wereld zomaar zwanger wordt en ikke niet, klinkt wel heel erg zielig of niet. We zijn nu in ronde 14 bezig en om mij heen zijn mensen na 1 of 2 rondes zwanger, best frustrerend. Ik heb een hele onnregelmatige cyclus en heb alles geprobeerd wat ik zelf kon doen, maar helaas geen baat. Ben ook al bij de huisarts geweest maar daar mag ik in januari pas weer terug komen (mits ik al een mooie bolle buik heb.) omdat ik heb bewezen dat ik wel vruchtbaar ben, gezonde zoon en 1x miskraam in januari maar als ik dan hoor dat sommige meiden zo clomid krijgen voor regelmatige cyclus dan snap ik niet waarom ik dat niet mag van mijn huisarts. Vandaag was ook weer zo'n dag dat ik de stad liep en de 1 na ander mij ging vertellen dat ze zwanger zijn, wat ik natuurlijk voor hun hartstikke leuk vindt maar toch knapt er bij mij iets van binnen, en het doet me dan ook altijd wel heel goed als ik hier dan toch maar weer lees dat het niet vanzelfsprekend is ook voor anderen om zomaar zwanger te raken.

Hoop voor iedereen hier dat we met z'n allen kunnen vertellen dat we ZWANGER zijn
Succes meiden.
Liefs Esther

Hoi Esther,

Ik snap precies wat je bedoelt. Wij zijn inmiddels ook al een jaar bezit. Nog maar ronde 7, omdat een aantal lange cycli gehad heb. En om je heen lijkt het alsof iedereen direcht maar vanzelf zwanger wordt. Dat is behoorlijk frustrerend. En dan is het ook helemaal balen als de huisarts je nog laat wachten voor dat hij/zij iets wil doen.
Misschien kan je voorjezelf een uiterste datum zetten en dan gewoon nog een keer langs gaan. Want januari is nog best ver weg. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar het is soms ook gewoon prettig als je je verhaal kwijt kan.

Groetjes Mariska

Hier nog iemand die je frustratie maar al te goed begrijpt.

Ik kwam een jaar geleden hier op het forum en sloot me aan bij een clubje van meiden die allemaal net als ik al een tijdje bezig waren.
Ik was toen 1,5 jaar bezig en de rest zat ook zo tussen de 1 en 1,5 jaar.
We hadden een gezellig clubje van zo'n 10 meiden (samenstelling wisselde af en toe)

Maar je begrijpt het al ondertussen is iedereen zwanger behalve ik

Nu ben ik absoluut niet jaloers op hun. Ze hebben er stuk voor stuk allemaal lang over gedaan om zwanger te raken en ik gun het ze allemaal .....
....Maar ik gun het mezelf ook zo.

De berichten van meiden die in de stress schieten "omdat ze nu al 5 maanden bezig zij en het is nog steeds niet gelukt" laat ik ondertussen helemaal links liggen.
Maar ja de berichten (en het zijn er veel) van mensen die spontaan of binnen 6 maanden zwanger zijn die steken wel, die steken heel erg.

Voor een regelmatige cyclus zou je teunisbloem olie kunnen proberen. Ik hoor veel positieve verhalen van meiden met een onregelmatige cyclus daarover. Zonder recept te verkrijgen.
Je zou nog eens naar je huisarts kunnen gaan, maar als die nog steeds wil dat je wacht kan je ook zonder verwijzing naar de gyn hoor. Je hebt daarvoor niet perse een verwijzing van je huisarts nodig.

Ha meiden,

Ik heb jullie verhalen gelezen, ook ik had een onregelmatige cyclus en ik heb enorm veel baat gehad bij acupunctuur! Misschien, als je er open voor staat natuurlijk, eens het proberen waard?

Zou je wel op zoek moeten naar een acupuncturist die ervaring op dit gebied heeft, maar dat is snel gevraagd natuurlijk!

Heel veel sterkte en succes met zwanger worden......valt niet altijd mee, en ik spreek uit ervaring.....

Liefs Rimke
31+3 weken zwanger.

Dat is indd wel een goeie teunisbloemolie, slik nu al wel een tijdje homepatische pillen voor als je zwanger wilt worden en voor evt zwangerschap, ga morgen gelijk even kijken.
Het ook frustrerend als je hier van die meiden ziet van jippie in 1 x raak en ik gun het ze van harte maar toch.Vind het wel heel fijn dat ik mijn eitje hier kwijt kan want ja die mannen(tenminste die van mij) die begint nu toch ook wel zoiets te krijgen van jah waarom duurt het zo lang, maar daar kan ik niet echt met hem over praten, die schuift het af met "onze tijd komt nog  wel"
Hoop ik natuurlijk ook,

Succes lieve meiden,

Liefs esther

hier hetzelfde verhaal,

wij zijn inmiddels al anderhalf jaar bezig voor onze tweede wonder , ik heb er 6 rondes met clomid opzitten en in die 6de ronde met clomid afgelopen mei raakte ik eindelijk zwanger maar helaas heb ik niet lang mogen genieten want ik werd met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik heb hier een klap van gekregen en heb het deze maand maar even gelaten voor wat het is, volgende week moet ik weer naar de gyn toe dus ik ben beniuewd wat nu de plannen zijn
en meiden probeer positief te blijven maar onze tijd komt echt

groetjes linda

oh jeettje dat is ook naar een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Zijn ze daar achtergekomen toen je je eerste echo kreeg?? Bij ons was het in januari raak maar dat was ook van korte duur, flinke bloeding gehad en de verloskundige zei toen dat het wel goed zou gaan maar ik voelde gelijk toen dat het mis was, en na 1 dag kwam toen alles los, dus gelukkig niet gecuriteerd.  Soms zak de moed je gewoon in de schoenen, vooral die paar dagen voor je ongie,, Heb altijd wel als de ongie komt dat ik die periode weer af kan sluiten en weer doorga voor de volgende ronde.

Liefs Esther

hoi esther

een miskraam is ook niet mis maar gelukkig dat het uitzichzelf is losgekomen want ik heb gehoord dat dat curriteren oook geen pretje is, maar het blijft gewoon verschrikkelijk,

Ik moet altijd de 26 ste dag van mijn cyclus naar de gyn toe en ik had op dag 23 positief getest dus eigenlijk was het allemaal puur toeval dat ze er zo snel achter waren gekomen, nu heb ik nog maar 1 eileider dus ik ben benieuwd wat de gyn nu allemaal van plan is, maar ik wel af en toe nog hele rottige momenten maar goed het komt goed moet ik maar denkene

groetjes linda

Terug
Bovenaan