waarom je zuigenlingenmelk niet van te voren mag klaarmaken

Ik lees vaak op dit forum dat moeders de melk voor 24 uur van te voren klaarmaken.
Dit is erg gevaarlijk voor je baby! Poedermelk kan namelijk besmet zijn met de bacterie Enterobacter sakazakii. Deze bacterie kan ernstige ziekten bij babies veroorzaken.
Als je op Google Enterobacter sakazakii intypt krijg je veel informatie over de bacterie en waarom je melk niet van te voren moet klaarmaken.

Groetjes,

Ink

Hmmm
Ik snap het denk ik niet helemaal, je kunt toch ook als je weggaat zorgen dat je gekookt water in een flesje stopt, van die verdelers halen bij de hema, en dan wanneer je kindje honger heeft water warm maken een bakje poeder erin gieten schudden en kindje kan drinken.
Of ligt dit nu aan mij?
Zo deed een vriendin van mij dat bij haar kindje.
Ik hoef dat niet want ik geef borstvoeding.
X

Persoonlijk vind ik dat er te vaak wordt overdreven tegegenwoordig.
Ik zelf heb het ook een tijdje gedaan, en zolang alles goed schoon is (koelkast, flesjes enz) is er niets mis mee.
Ook de voeding wordt onder strenge zorg gemaakt en verpakt.
Vroeguuhhh werd het ook gedaan en ik leef ook nog, het is alleen een negatief advies die ze verplicht zijn als fabrikant, kraamzorg en cb  te geven.

En ik heb het even gelezen.. gaat over een Zeldzame bacterie en kan voorkomen bij verzwakte zuigelingen en prematuren.
De bacterie ontwikkeld zich bij een temperatuur van BOVEN de 5c.

Je zet de voeding natuurlijk al warm in de koelkast, dus het duurt even voordat die onder de 5 graden is toch? En niet alle koelkasten staan onder de 5 graden.
Ik maak de flessen lekker per stuk. Beter zeker..... Van zo'n bacterie kunnen ze erg ziek worden.
Bovendien als je een fles mee wilt nemen is het anders toch ook te warm in je tas? Makkelijker flesje bronwater mee en wat melkpoeder.

Groetjes
Wasabi!

nu doe ik het ook zo hoor wasabi (kan met deze voeding ook niet anders)
Maar klaar gemaakte voeding mag je niet warm in de koelkast zetten!!
Snel afkoelen, en dan pas in de koelkast.
Nog even over die bacterie.. die komt hier in nederland in de voeding niet voor hoor..

Wij hebben vanaf de geboorte van onze dochter  de voeding per dag aangemaakt, dit is ons door de kraamhulp aangeleerd en de verloskundige én het cb vonden het prima.
Sinds een paar weken maak ik de voeding wel per flesje (vind het makkelijker), maar dus bijna 5 maanden lang voor 24 uur gemaakt...
Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo gevaarlijk is, het  is ons nooit afgeraden!
Of ben ik nu te naief??

Hoi,
Ik heb het ook altijd gedaan hoor, zowel bij de eerste en nu ook bij de tweede. Het is mij ook nooit afgeraden. En volgens mij komt het inderdaad maar erg weinig voor dat er een kindje ziek van wordt. Ze zullen het waarschijnlijk uit voorzorg afraden. En ja, als je twijfelt en het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan moet je het niet doen.
Ik vind het wel zo gemakkelijk. Misschien ben ik dan ook wel naïef...

Terug
Bovenaan