Waarom vaccineren jullie? Of waarom niet?

<p>Graag wil ik van meerdere ouders hun verhaal horen zonder te oordelen maar alleen vragen te stellen. </p><p>- vaccineren jullie je kinderen en vanaf hoeveel weken dan? </p><p>En waarom wel of niet?</p><p> </p><p>Liefs</p>
 
Ik ga het volledige schema volgen. Inclusief de 22 weken prik die ik al heb gehad. Dus in principe starten wij bij 3 maanden. (tenzij de kleine zich te vroeg meldt o.i.d., dan bij 2 maanden). 
Waarom?
Laat ik beginnen met zeggen dat ik arts ben en er dus behoorlijk wat over heb gelezen/geleerd tijdens mijn opleiding. Maar ik maak de keuze voor wel/niet vaccineren van mijn kindje natuurlijk als aanstaande ouder en niet als arts. 
Er wordt ingeënt tegen ernstige ziektes of ziektes die meestal mild verlopen maar ernstige complicaties kúnnen hebben. Zoals de bof waar jongens onvruchtbaar van kunnen worden. Of rode hond, als vrouwen dat krijgen terwijl ze zwanger zijn, loopt de baby een groot risico op aangeboren afwijkingen. Of denk aan de meningokokken, gelukkig zeldzaam maar komt toch best nog wel voor dat bijvoorbeeld tieners ineens heel ziek worden en een dag later al overleden zijn. Zo snel kan het gaan. 
Of kinkhoest waar baby's aan kunnen overlijden. Allemaal ziektes dus waar ik mijn kleine tegen wil beschermen. Nog even los van het feit dat ik daarmee indirect ook anderen bescherm (bijvoorbeeld baby's die nog te jong zijn voor de prik of medische aandoeningen hebben waardoor ze bepaalde prikken niet mogen). 
Er is jarenlang heel veel en groot onderzoek gedaan naar vaccinaties en hun bestanddelen en dat onderzoek loopt nog altijd door. Zo is er het Lareb waar ouders/professionals een melding kunnen doen als er een reactie is opgetreden na een vaccinatie. Het Lareb onderzoekt dan of het door het vaccin zou kunnen komen. Het lastige is dat er heel veel indianenverhalen over vaccins en schade te vinden zijn op internet. Echter gaat het daarin vrijwel altijd om dingen die opgetreden NA een vaccinatie, maar niet DOOR. Daar zit een belangrijk verschil in. 
Je kunt ook precies lezen op de webstie van het rijksvaccinatieprogramma wat er in een vaccin zit. Ook de stoffen die 'eng' klinken zoals aluminium, maar wat we ondertussen in veelvoud binnenkrijgen via ons eten en drinken en in de lucht die we inademen. 
De farmaceutische industrie verdient overigens vrij weinig aan vaccinaties. Ze zouden er rijker van worden als we massaal stoppen met vaccineren en er ineens veel meer kinderen opgenomen moeten worden omdat ze ernstig ziek zijn.
Wat mij opvalt aan anti vaccinatie websites is dat de risico's van de ziekten waartegen we inenten enorm worden onderschat, en de risico's van vaccineren enorm worden uitvergroot. 
Ja, er zijn bijwerkingen bij vaccinaties, net als bij elk medicijn. Echter, ze zijn over het algemeen heel mild. Er zijn kinderen bekend die een allergische reactie hebben gehad, alleen die zijn extreem zeldzaam. De kans dat je kindje 1 van de ziektes waartegen ingeënt wordt oploopt (als je niet inent) is vele malen groter. 
Dit zijn de voornaamste redenen dat ik met een heel gerust hart kies voor vaccineren. 
Succes met het maken van je keuze. Een tip die ik ouders meegeef (ik kom op mijn werk ook wel eens ouders tegen die twijfelen over vaccineren) is om hun twijfels te bespreken met een arts die ze vertrouwen (zoals de huisarts of de CB-arts). Die heeft er voor geleerd om het onderzoek dat er is over vaccinaties op waarde te kunnen schatten en kan jullie daarin adviseren. (ik heb als onderdeel van mijn opleiding juist ook de antivaccinatie pagina's etc moeten bestuderen) Dan weet je ook dat er een betrouwbaar antwoord komt op de vragen die jullie over vaccineren hebben. 
 
Runbabyrun,
 
mag ik jouw tekst kopiëren en bewaren? Ik zoek altijd naar de juiste woorden want ben echt pro vaccinatie. Zo goed verwoord en heel duidelijk. Ik schaar mij achter de argumenten die je aandraagt. Als onderdeel van mijn studie (biologie) en baan (docent vo) moet ik veel lesgeven over vaccinaties en bv de case studies behandelen zoals het hele mbr-debacle van Wakefield. 

mijn kleine krijgt het hele programma want ik wil hem de beste bescherming geven die mogelijk is en naar mijn mening aan de hand van wetenschap is vaccineren het beste middel. 
 
[quote quote=10349088]Runbabyrun, mag ik jouw tekst kopiëren en bewaren? Ik zoek altijd naar de juiste woorden want ben echt pro vaccinatie. Zo goed verwoord en heel duidelijk. Ik schaar mij achter de argumenten die je aandraagt. Als onderdeel van mijn studie (biologie) en baan (docent vo) moet ik veel lesgeven over vaccinaties en bv de case studies behandelen zoals het hele mbr-debacle van Wakefield. mijn kleine krijgt het hele programma want ik wil hem de beste bescherming geven die mogelijk is en naar mijn mening aan de hand van wetenschap is vaccineren het beste middel.[/quote]
Ja hoor, geen probleem! ? fijn dat je het zo duidelijk vindt, dat was ook mijn bedoeling. Hoop dat de topic starter er ook wat aan heeft. 
 
Ik doe ook mee met het vaccinatie programma. Vooral omdat ik geen arts ben en erop vertrouw dat mensen die jarenlang gestudeerd hebben en tevens een eed afleggen om altijd met hun beste intenties te handelen hier meer over snappen dan ik of dan een groep activisten. Vind het zelf wel altijd verwonderlijk dat ook activisten artsen aanhalen, maar de meeste artsen in twijfel brengen. Ik schaar me dan toch graag bij de meerderheid.
Echter heb ik ook nooit te maken gehad met ernstige bijwerkingen (naast gebruikelijke verhoging) dus vind ik het natuurlijk ook best spannend en hoop ik dat mijn kindjes dat niet hoeft te overkomen. Niet inenten zou me echter nog spannender lijken.
 
Beste gebruiker10135500,
Een gedeelte van wat je zegt is zeker waar. En ik ga in dit verhaal even inhaken op prof exely. Deze heeft inderdaad een link aangetoond tussen alluminium en al die ziektes die u aangeeft. Echter wat hij ook zegt is dat we ons hele leven lang worden blootgesteld aan aluminium en ook het alluminium van ons eten etc word opgeslagen in onze hersenen en dus niet zomaar uitgeplast. Echter heeft hij ook aangetoond dat door simpel gebruik van mineraalwater je lichaam voledig gezuiverd kan worden van al het alluminium dat binnen is gekomen en hij heeft zelfs meegeholpen aan het ontwikkelen van een mineraal water die dit effect zelfs versnelt. Alluminium is dus niet het grote enge gevaar wat u aangeeft en is zelfs heel simpel te verwijderen uit het lichaam
https://www.acilis.nl/en/science/professor-c-exley/
Daar naast spreekt u ook over dalende cijfers in het aantal gevallen van mazelen etc. In een eerder bericht waarop u heeft gereageerd heeft een andere gebruiker mooie grafieken laten zien dat ook dit onzin is. Ja er was een daling in sterfgevallen omdat de medische wereld de gevolgen van deze ziektes beter onder controle kreeg, maar het besmettingscijfer is pas drastisch afgenomen nadat er gevaccineerd is. 
 
U predikt ook graag dat mensen goed hun onderzoek moeten doen. Doe dit zelf dan ook in plaats van grote paniek zaaien. Zelfs de mensen die u quote hebben zelf al antwoorden gegeven over hoe om te gaan met deze problemen. 
Ik ben inderdaad van mening dat mensen goed hun onderzoek moeten doen, maar gevaarlijke mensen als u die met halve waarheden komen om hun punt kracht bij te zetten om twijfelende mensen om te praten moeten stoppen. U bent een van de redenen waarom mensen zelf niet capabel genoeg zijn om zelf medische keuzes te maken. 
 
Stop alstublieft met deze gevaarlijke beweringen!
 
Terug
Bovenaan