waarom wachten?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraagje. Ik ben net gestopt met de pil en wil natuurlijk zo snel mogelijk zwanger worden. Nu heb ik gelezen dat je het beste niet in de eerste maand na het stoppen van de pil zwanger kunt worden. Dit ivm met je menstuatie zodat je (volgens mij). Maar waarom is dat zo? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs

hoi Marlyn

Welkom op het forum is erg leuk hier.
Volgens mij als je de lichtste pil slikt microgynon 30 kan je gewoon beginnen kan volgens mij geen kwijt. Vaak raden ze aan om eerste te kijken hoe je cyclus loopt om te zin hoe lang die is waardoor je kan berekenen wanneer je het vruchtsbaarst bent.
En anders kan je het zien in je bijsluiter.
succes anjim

Heey..

Welkom op dit forum. Het is hier echt super gezellig, je bent zo verslaafd haha!

Maar waarom je beter kunt wachten is niet alleen zodat je je cyclus dan beter kunt bekijken maar ook om uit te reken hoelang je zwanger bent als je menstruatie regelmatig is.
verder is het voor je lijf ook wel beter, want als je net gestopt bent met de pil en dan maakt het niet uit hoe ligt die ook is (mycrogynon 30 is trouwens niet de lichtste pil..) maar een pil zit natuurlijk vol hormonen..
Maar je moet zelf doen wat je wilt, t zijn alleen maar adviezen, die ook ik weer heb gehoord van een ander!

Succes ermee!

Liefs, Maaike.

hoi marlyn,ik had de microgynonpil en was toen ik gestopt was direkt zwanger,heb geen gewone menstruatie meer gehad,dus ik zou niet weten waarom langer te wachten.kijk mocht het een heel tyd langer duren dat je zwanger raakt dan is het handig om je cyclus goed te weten.maar ik zou zeggen ;go for it,succes!gr jb35wkn.

Bedankt voor jullie antwoorden!! We gaan gewoon rustig aan  de gang  niet op geplande dagen ofzo. Dat kunnen we altijd nog doen, jullie ook allemaal succes!

hey marlyn,

Ik ben ook net gestopt met de pil! spannend allemaal he.
ik heb verschillende verhalen gehoord. je hoeft niet perse je volgende ongi af  te wachten.
het is wel overzichtelijker om in te zien wanneer je zwanger bent geraakt. en je lichaam kan ontpillen van alle hormonen om het zo te zeggen.
wij wachten niet af maar beginnen gewoon! vandaag ben ik ook aan de foliumzuur begonnen, wordt door iedereen aangeraden om te gebruiken dit  foliumzuur verkleint de kans dat je baby wordt geboren met een ernstige aandoening zoals een hazelip of open schedel. je kan het gewoon bij de kruidvat kopen dat scheelt weer wat euro.s dan bij de apotheek.

Ik hoop voor je (en alle andere lezers) dat het maar snel mag lukken!
liefs

Heey Sannepanny,

Weet jewel dat je min 4 weken van te voren(voor de bevruchting) foliumzuur moet slikken?? Want je kunt het nu alwel 1 dag slikken maar voor t zelfde geld ben je over 1 week zwanger en dan hebje tekort.
Verder geloof ik ook niet dat je echt veel problemen door de pil kunt krijgen, alleen wel zoals ik al eerder zei, het uitrekenen wanneer je zwanger bent geraakt kan moeilijker zijn.

Succes iedereen!

Liefs, Maaike

Hoi Maaike,
Ik heb het gelezen ja dat het wel het beste is om er 4 weken tevoren mee te beginnen. maar ik heb het bij de apotheek nagevraagd  en het belangrijkste is als je er maar direct mee begint. dus dat doe ik dan maar gelijk. bovendien denk ik niet dat we gelijk de eerste ronde raak schieten. zou natuurlijk wel heel mooi zijn ;)

Terug
Bovenaan