Waarom wel/niet snoepen??

Hoi,
Ook ik wil hier graag even op reageren.
Mijn dochter wordt volgende week 1 jaar en snoept niet. Ik snap dat ze heus wel een keer gaat snoepen. Maar nu vind ik dat helemaal niet nodig. Ze weet niet wat het is. Het voegd niets toe aan haar geluk. Ze is dol op soepstengels, rijstwafels en crackers. Waarom wordt je zo gauw raar aangekeken als je het niet goed vindt dat een ander jou kind een snoepje wil geven. Vaak lijkt het wel alsof het hoord dat kinderen snoepen. Het ziet er vaak naar uit dat buitenstaanders met snoep willen laten zien dat ze het een leuk kind vinden. Ik zou ook niet weten waarom ik mijn dochter zou moeten laten wennen aan snoep.
Groetjes
 
Hi,

Oudere kinderen willen vaak alleen maar een snoepje en niet een of ander bisquitje.... Daarbij hebben de meeste mensen (zonder hele kleine kinderen) vaak geen soepstengels, rijstwafels oid in huis. Ze willen je kind ook graag wat aanbieden.... Eén keer een snoepje kan echt geen kwaad. Die ene keer zorgt er echt niet voor dat je kind snoepverslaafd wordt.

Vaak als ik op visite ging, nam ik mijn eigen tractaties voor mijn kinderen mee. Legde dit dan bij aanvang in de keuken neer, zo wist ik zeker dat de gastvrouw iets aan kon bieden, wat ik vond dat goed voor mijn kinderen was. Alleen als je bij mensen komt waarvan de eigen kinderen al wat groter zijn, vind ik het "zielig" als mijn kind niet zou mogen (als ze het zou willen, want ja als ze liever een koekje heeft, nou graag!) Ze mag van mij dan ook een snoepje proberen.

Tuurlijk is het niet verkeerd om je kind gezondere tussendoortjes te leren eten en natuurlijk hoeven ze niet speciaal te snoepen. Maar die andere mensen willen je kind gewoon graag wat aanbieden, en ja, meestal is dat dan een snoepje. Als je zelf tractaties meeneemt, kan je dit soort situaties meestal wel voorkomen.

Ik vind het wat anders als mensen ongevraagd dingen in je kindjes mond stoppen, de meeste mensen weten niet wat goed is voor zo'n klein kindje en ze kunnen zich er lelijk in verslikken. Bij het aanbieden van snoep, kan je altijd nog zeggen dat dat soort snoepjes te hard/zacht/klein etc. zijn. Maar zorg wel dat je een alternatief bij je hebt.

Groetjes Nynke
 
Hoi,
Eerlijk gezegd heb ik altijd soepstengels bij me.
Dat mensen mijn kleintje wat aan willen bieden begrijp ik, maar ik begrijp niet dat mensen ineens medelijden krijgen als ik het niet goed vind dat ze snoept. Ik snap  dat medelijden niet. Voor mijn dochter is die soepstengel toch lekker, dus haar snoep.
Groetjes.
 
Hi,

Kijk nu gaat t leuk worden.Ik word namelijk vaak scheef aangekeken door mede moeders omdat mijn kids wel eens snoepen.Ik kan t toch niet eeuwig verbieden, laat ze dan maar nu wennen.En waar zijn de dagen van n stukje kaas bij de kaasboer, worst bij de slager, en een kaasstengel bij de bakker?Ik mocht vroeger maar 1 van de 3 aannemen.Vond dat al geweldig, beter 1 dan geen dacht ik altijd.We blijven elkaar zo bekritiseren, maar eigenlijk willen we toch allemaal t zelfde, t beste voor ons kids.

Groetjes Maroesca
 
hoi,
rik word drie binnen een maand,
heeft inderdaad nooit suiker gehad als hy baby was,
ik ben wel vergeten wanneer hy het wel mocht..maar hy eet soms een
speculaasje,een wafel of ontbytkoek,maar als je hem chocolade
voorhoud wil hy het niet!ook geen snoepjes,lolly's of alles waar andere
kinderen soms alles voor over lyken te hebben om het maar te krygen!
hy eet nog steeds het liefst soepstengels,beschuit of wasa volkoren
als snoep,en hy geniet dan volop!
ik wou alleen maar aantonen dat het soms ook anders kan!
je overtuigd een vegetarier toch ook niet zomaar om vlees te eten?
over suiker valt niets te overtuigen,
ze hebben het niet nodig in de vorm van snoep
maar het mag wel als je goed je tandjes poetst toch?
groetjes,anne
 
Hoi allemaal,

Ook ik deel de meeste meningen.
Mijn zoontje van bijna 11 maanden mag op zich wel zoetigheid en suiker hebben van ons, maar als er een beter alternatief is dan toch liever het beste. Dus liever een Tarwebescuitje dan een  bescuitje met suiker erop. Of liever roosvicee dan aanmaaklimonade.
Hij krijgt wel eens chipjes (van die zachte nibbits), of een likje ijs, maar dat is eigenlijk het enige aan "snoep" wat wij hem geven.  
Echte snoep zoals chocola, koeken zoals mergpijpen, en snoep van puur suiker, vinden we gewoon nog niet nodig en dat krijgt hij dan ook echt niet. Ook niet op verjaardagen. Helaas kan niet iedereen dat begrijpen in onze omgeving, vooral een oma, probeert het elke keer weer. En maakt er ook echt grapjes over, van : dat mag je niet van mama he! Vind ik echt belachelijk. Laatst vroeg ze wat ze de kleine mocht geven en toen zei ik dat ze dat wel wist, geeft ze hem zo een hapje van een een of andere grote mergpijp. Ik kon het nog net voorkomen. Ze heeft dat gewoon te respecteren. Eigenlijk net als in de winkel als een bakje snoep voor je kindjes neus gehouden wordt.

Mijn motto:
Ze kunnen nog lang genoeg snoepen! Op een gegeven moment hou je het toch niet tegen.
Groetjes van michelle
 
hoi mama's

Mijn dochtertje is van 18 maart (7,5 maand dus).
Ik denk dat snoepen geen kwaad kan zolang ze voldoende beweging hebben en zolang het met mate is. Dus niet de hele dag door snoepen.
Soms kom ik bij een vriendin thuis, zij heb er 1 van 5 jaar en 1 van 1,5, maar altijd als ik er kom zie ik ze snoepen, ik was er een maand geleden en toen wou ze een kaas chippie aan mijn dochtertje geven, ik kon dat nog net voorkomen! Wel een beetje erg jong he, 6 maanden en dan al aan de chips!    Dat gebeurt dus niet.
Ik geef haar nu soms wel een rijstwafeltje of een koekje voor v.a 7 maanden ofzo, maar daar blijft het ook even bij, snoepen kan altijd nog!

Groetjes super mama
 
hallo,allemaal,mijn zoontje is nu 8 maandjes jong enkrijgt niet eens jam,laat staan een spekje of zo.Ik was laatst bij de tandarts,en die heeft mij dringend ervan afgeraaden.Er komen soms kindjes bij hem op de stoel zitten,nauwlijks 1 jaar oud ,en al een gebit vol met gaatjes...wat zielig voor zo een dreumes...Je kind krijgt echt sneller Karies als hij snoept,ook al poets je zijn tandjes goed.T'is wel bij elk kindje weer anders,de eene heeft een sterker gebit als de ander.Zo denk ik er dus over..Groetjes,rozewolk
 
Terug
Bovenaan