Waarom wist ik niets van die ontplofte egel?

Ok, ik klaag niet, ben blij met mijn lieve meid. En ik zal over een week ook wel blij zijn met mijn zogenaamde natuurlijke bevalling.
Maar die onplofte egel en die enorme knip die er in mijn doos zit.......waarom was ik daar toch niet mee bekend?

Ik heb echt nog niemand in mijn omgeving erover gehoord hoe enorm pijnlijk zitten is na de bevalling.......

gelukkig gaat het nu na de compressen van bevroren appelstroop......(jawel....).....sinds gisteren een stuk beter,......maar toch.
Ik voelde me een beetje bedonderd na de bevalling dat het zo'n zeer deed.

Wie herkent dit?

gr mama van MD en JA

ontplofte egel, ja hier nog een.
+ en dit is ranzig, mijn dinneste linker schaamlip was opgeblazen, dus zo groot als een spaanse peper buld tussen je benen is erug fijn (NOT)

wat ook erg was was de flinke haardos haha, sins ik mijn egel niet meer kon zien is ie niet geschoren, nou echt ik heb met verstandsverbijstering omlaag gekeken de eerste keer. en zo gauw ik kon heb ik het geschoren.

en nu bijna 3 weken later, jeukt mijn liteken, ik was uitgescheurd 3 hechtingen.
en nu kriebeld het.
nou en ff lekker krabben dat gaat niet,(+dat het geen geziht is haha)

xxx martine

ontplofte egel, ja hier nog een.
+ en dit is ranzig, mijn dinneste linker schaamlip was opgeblazen, dus zo groot als een spaanse peper buld tussen je benen is erug fijn (NOT)

wat ook erg was was de flinke haardos haha, sins ik mijn egel niet meer kon zien is ie niet geschoren, nou echt ik heb met verstandsverbijstering omlaag gekeken de eerste keer. en zo gauw ik kon heb ik het geschoren.

en nu bijna 3 weken later, jeukt mijn liteken, ik was uitgescheurd 3 hechtingen.
en nu kriebeld het.
nou en ff lekker krabben dat gaat niet,(+dat het geen gezicht is haha)

xxx martine

Hier bekend met ontplofte egel ( bij mn eerste totaal ruptuur....brrr) en keizersnede (Janiek, afgelopen 8 dec 07).

Ik ben er nog niet uit wat ik "liever" heb.... De KS valt me tegen eelijk gezegd, dwz pijn in mn buik/aan de wond nog steeds (na 4 wkn), kan broeken maar nauwelijks verdragen. Maarja met die tot.ruptuur was ik niet veel beter af, kon 3-4 maanden later nog niet op de fiets zitten...

Trouwens dit keer had ik de boel wel netjes geschoren.  Om te voorkomen dat de egel nog een keer zou ploffen zeg maar.... haha.  Bij mn eerste was ik daar ook mee gestopt toen alles "uit het zicht" was.

Hier ook bekend!!
En ik was niet eens ingescheurd ofzo, ik heb twee hele kleine hechtingen van binnen meer niet, maar inderdaad viel het me flink tegen toen ik na de bevalling even wou gaan zitten..

Gelukkig was er daarom thuis een kraamverzorgster kon ik lekker blijven liggen!!

Ook hier was het een oerwoud op het laatst, ik kon het niet meer zien en was niet meer lenig met zo'n buik :eek:)

Nog zoiets.. weet je hoe eng ik het vond om voor het eerst weer te poepen?! Heel gek is dat dan flitst je bevalling weer even aan je voorbij..

xx Lies

Ik zelf had 7 hechtingen en 1 deed heel veel pijn waardoor ik zelf niet kon zitten gelukkig mochten ze er op dag 6 eruit dat was een hele opluichting alleen de binnenste hechtingen moeten vanzelf eruit komen maar die voel ik niet zo_Ook was het bij mij heel dik en super blauw omdat ze mij 10 minuten dicht hebben moeten stoppen met veel druk.(vanwege hevige  bloedverlies)

Ik vond het wel raar hoe ze die knip zetten dat had ik anders voorgesteld het is alsof ze half in je bil hebben geknipt zo helemaal naar links (ik was ook wat uigescheurd)

Ik heb tijdens de zwangerschap mijn vanonder gewoon geschoren "op gevoel" en wel alles eraf gehaald zodat het er niet scheef uit zag.Dat ging best wel.

Groetjes lil

Ik kan er gelukkig niet over meepraten. Heb wel steed geroepen, als iemand medelijden had dat ik voor de tweede keer een keizersnee kreeg, dat ik liever een buikwond had dan straks een totaalruptuur (want die kans is natuurlijk best groot als je kind erg fors is). En ik ben er dan ook tevreden over achteraf. Zeker nu ik die verhalen van jou en Annette lees, die allebei hebben meegemaakt en dus echt kunnen vergelijken.
Volgens mij is een wond daar beneden veel vervelender dan een buikwond, of vergis ik me nou? Elke keer dat je moet plassen, brrrrrr...
Ben benieuwd welke manier van bevallen je nou uiteindelijk het prettigst vond.

Sterkte met het herstel!

Liefs,
Gyöngy

Terug
Bovenaan