Waarom wist ik niets van die ontplofte egel?

hai,
Ik wil geen zout in de toch al vervelende wonden strooien, maar je hebt ook echt pech gehad met zo'n knip. Dat lijkt mij ook supervervelend!! Ik ben in de luxe positie dat ik twee keer vaginaal ben bevallen zonder al te veel narigheid. Bij de eerste had ik niks, bij Roef twee kleine oplosbare hechtingen, waar ik echt geen last van heb gehad. En dat terwijl hij ook 4200 gram was. Na twee dagen kon ik alweer pijnloos plassen, en zitten was toen ook al geen probleem meer. Dus voor mij   is het 'lang leve vaginaal", maar ik kan me voorstellen dat jij daar nu nog even niet over uit bent. Ik hoop dat het snel beter gaat met de egel! Suc6 ermee, dikke kus annemarie

ik ben uiteindelijk met de keizersnee bevallen maar heb eerst nog een knip gehad ivm vacuuum..

ik heb van beide wonden geen enkele last gehad! de dag na mn bevalling mocht de catheter weg en heb ik alweer heerlijk gepieserd en zelfs gepoept die nacht.

van de buikwond voel ik ook niks, het is daar tot vorige week ongeveer totaal gevoelloos geweest. wel heb ik enkele weken een erg beurs gevoel gehad in mn buik, maar nee dit deed geen zeer.

Liefs Pascale

hoi hoi,

Hier even een positief verhaal, ik heb ook een knip gehad en hechtingen, maar de volgende dag zat ik alweer rechtop in mijn bed, de hechtingen zijn er inmiddels alweer uit en mijn hahah, zoals jullie het noemen egel ziet er goed uit!!

Dus een knip kan ook meevallen gelukkig.

Voor jullie die er er last van hebben, hoop ik dat het snel beter gaat.
Want vervelend is het zeker.

Groetjes Patricia

Nou ik ben heel blij dat ik toch niet de enigste ben die behoorlijk last heeft van deze wijze van bevallen.

Nu 1,5 week na mijn bevalling  ben ik er voor mijzelf nog niet helemaal uit wat beter is. Het gaat steeds beter en ik kan ook weer goed zitten. Ik heb vandaag mijn zoontje voor het eerst zelf met de auto opgehaald van school en ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg leuk vond.
Ook het verrichten van lichte huishoudelijke taken gaan weer redelijk en dit ook tot verlichting voor mijn man uiteraard. En dan het feit dat ik nu al weer een paar dagen er alleen voor sta en dat heel goed gaat.......wat dat betreft ben ik blij dat ik vaginaal ben bevallen. Bij mijn keizersnede had ik echt nog hulp nodig de eerste paar weken.
Voor wat betreft de genezing, vind ik de keizersnede minder pijnlijk dan mijn vaginale bevalling....die onderkant is gewoonweg moeilijk te stillen van pijn voor je dagelijkse plasjes en poep is het toch zeer pijnlijk.....

Wat ik van de vaginale bevalling het meest mooie vind (naast het snelle herstel) is het overrompelende en overweldigende gevoel op het moment dat je dat kleine glibberige wezentje tussen je benen vandaan pakt en op je borst neerlegt......dat is zo mooi. Wat dat betreft heb ik wel wat gemist bij de keizersnede.

Maar goed........de eindconclusie neigt dus nu toch naar de vaginale bevalling.......tot nu toe.....

gr mama van MD en JA

hi

durf het bijna niet te zeggen maar ik heb geen  ontplofte egel gehad, beide bevallingen niet, en beide vaginaal. Bij de eerste alleen 2 kleine hechtigingen in schaamlip  die ze alleen gedaan hebben omdat ik toch onder narcose was (placenta verwijderen) anders was het niet eens gedaan (kwam door vacuum pomp). En  nu bij Fleur ook niks, ze was natuurlijk ook een stuk kleiner omdat ze te vroeg was, dat scheelt.

Groetjes
lia

hey hey

bij me zoontje heb ik maar liefst 1 uur rn 45 minutten geperst
en heb ik dr 2 keer horen knippen
en toen de verdoving was uitgewerkt nou zitten ging totaal niet,
lopen bijna nie,t de trap opkomen was een hel
schijnbaar hadden ze zowel binnen als buiten oplosbare hechtingen gezet in het zh
ook schijnen ze daar strakker te hechten als een verloskundige

als ik op de stoel ging zitten moest me broertje me aan tafel schuiven   hahahah
we hebben er wel om gelachen tuurlijk

nu bij feline had ik gelukkig geen knip of scheur   alleen bij me urine buis wat geschaaft   dat deed wel heel zeer met plassen

maarr moet wel zeggen als je geen knip of scheur heb scheeld dat de helft van je kraambed   dus met andere wooden   dat je veel meer kan   al sneller

grooetjes soraya

Hi,

Hier gelukkig een aardig bijgetrokken egel, ondanks een bevalling van een flinke dame (4720 gram). Nu nog een hechtinkje in binnenste schaamlip.

Wel heb ik veel last van mijn urinebuis. Heb een katheter gehad in het ziekenhuis en daarbij is iets een beetje beschadigd denk ik. Er zat ook wat bloed in mijn urine.  
Nu heb ik er nog steeds last van bij het plassen, ondanks een antibiotica kuur.

Hebben meer moeders dit?

Liefs,  Lotte  

hoi lotte, ik heb dat rare en vervelende gevoel ook. heb ook catheter gehad..

ook heb ik het gevoel als ik aan het plassen ben dat ik een bal in me buik heb die ineens heel zwaar word, die drukt dan echt op mn onderste.. meer mensen dit gevoel??

liefs Pascale

Terug
Bovenaan