Waarom zo'n haast?

Hoi,

Jamie krijgt wel al hapjes vanaf dat hij 4 manden is. EN dit is eigenlijk omdat hij heel erg begone te smakken en kwijlen. Als hij bij je zat en je zat te eten dan keek hij bijna het eten uit je mond. Het bevalt heel er goed en Jamie is er gek op.

Ok gaat hij al in de buggy en dit is in overleg met het cb gegaan. Maar hij was de wandelwagen uitgegroeid en elke keer als hij erin moest begon hij te krijsen. Hij vond er echt helemaal niks aan. Nu in de buggy vind hij het weer leuk om mee te gaan. Ik heb de buggy wel op ligstand staan dus hij zit niet rechtop ofzo.

Groetjes Natasja

Hoi!

Ik heb geen haast, maar als je kindje wel 'haast' heeft, moet ik het dan tegen houden? Kan denk ik helaas niet. Hier ook met 4 mnd aan de fruithap en nu ook aan de groentehap. Bij mijn cb kreeg ik met 2 mnd al een schema mee dat ik met 4 mnd mocht gaan bijvoeden/wennen aan wat anders. Het is echt heel verschillend per cb.
Zou toch handiger zijn als het landelijk is vastgelegd en dan kan je zelf kijken of je kindje er aan toe is of niet.
Sinds 2 wk geven we nog maar 4 flessen omdat we de 5e fles er bijna niet in kregen moesten em steeds wakker maken en dan ging ie tegen zn zin drinken en dan werd het spugen. En nu gaat het hartstikke goed..dus allemaal blij!
Ook hier al de wandelwagen inzet op de kinderwagen...de bak werd echt te klein, lag steeds met zn hoofd klem...dus ja wat moet je dan?
En hij ligt wel gewoon, gelukkig hebben we er een die goed plat kan.

Elk kindje is weer anders, sneller in de ontwikkeling, eerder toe aan wat anders...dat kanje toch niet tegen houden?

Hoi,

Je moet inderdaad geen haast hebben om je kleintje groot te krijgen.
Ik denk dat als je het tempo van je kindje aanhoud en niet wat je graag wilt
je wel goed zit. Het ene kind is het andere niet.
Ik wilde bv heel graag dat Thijs met 8 weken lekker ging doorslapen, maar hij was
er zelf pas aan toe met 12 weken. Wel zijn we met 4 maanden overgegaan op 4 flessen, maar hij was er zelf aan toe. Hij woog 7,5 kg dus hij kon het wel hebben.
Met de fruithapjes en groentehapjes wacht ik tot 5,5 maand. Ik heb nu niet het idee dat hij er nu aan toe is. (hij is nu 19 weken).

Zoals ik al zei, kijk waar je kindje om vraagt en volg zijn/haar tempo. Dan kan je het volgens mij niet verkeerd doen.

Terug
Bovenaan