Waarom zo jong...?

A

Anoniem

Guest
VRAAGJE:
Zie dat er toch veel jonge meiden tussen zitten. Is het bij jullie allemaal gepland? Ik was er namelijk zelf nog absoluut niet aan toe toen ik 19-20-21 was en kan me daar ook moeilijk in verplaatsen. Ik ben al sinds mijn 18e bij mijn huidige vriend, werk al sinds mijn 20e, wist al wel dat ik kinderen zou willen, maar had het nog veel te druk met andere zaken om er al serieus over na te denken.

Ben benieuwd...!

Als ik op mijn 20-ste aan kinderen was begonnen, dan was dat mooi met de verkeerde man geweest! Ik ben blij dat ik pas op mijn 30ste voor het eerst moeder werd. En nu op mijn 35-ste voor de derde keer. Niet te jong, maar ook niet te oud, zodat je daar weer problemen mee krijgt.

Ik was toen ook nog niet klaar voor kinderen; was net aan mijn studie begonnen, geen geld, woonde op een klein studentenkamertje, verkeerde vriendje of helemaal geen...

Ook voor mij was het veel te vroeg rond mijn 20e. Ik was al wel met mijn huidige man en had ook een baan maar was mij nog volop aan het ontwikkelen! Zowel in mijn werk als in onze relatie. Ook dachten we toen nog helemaal niet aan kinderen. Dat kwam pas toen ik 27 was. Toen zijn we begonnen aan kinderen en dat was, voor zover dat kan, een bewuste keuze. Mentaal stond ik toen veel sterker in mijn schoenen en waren we er wat onze realatie betreft ook klaar voor! Het is toch een hele verandering in je leven en daar moet je wel klaar voor zijn. Dat is voor iedereen weer anders, de een is er heel vroeg klaar voor en de ander wat later. Ik ben nu 33 en hoop zwanger te mogen worden van onze derde...

Ook voor mij was het veel te vroeg rond mijn 20e. Ik was al wel met mijn huidige man en had ook een baan maar was mij nog volop aan het ontwikkelen! Zowel in mijn werk als in onze relatie. Ook dachten we toen nog helemaal niet aan kinderen. Dat kwam pas toen ik 27 was. Toen zijn we begonnen aan kinderen en dat was, voor zover dat kan, een bewuste keuze. Mentaal stond ik toen veel sterker in mijn schoenen en waren we er wat onze realatie betreft ook klaar voor! Het is toch een hele verandering in je leven en daar moet je wel klaar voor zijn. Dat is voor iedereen weer anders, de een is er heel vroeg klaar voor en de ander wat later. Ik ben nu 33 en hoop zwanger te mogen worden van onze derde...

ik ben nu 29 en proberen zwanger te worden van de 2e onze zoon is 3 jaar

Hmmm volgens mij niet echt reactie van jonge meisjes.... ;) mijn kinderwens is al heel lang erg aanwezig maar samen met mijn partner heb ik besloten pas te beginnen als ik bijna klaar zou zijn met school. Ik ben nu 24 jaar, jong? Geen idee. ik ken veel jongere moeders. Ik ben al heel lang gelukkig met mijn partner en hebben allebei een vaste baan en een eensgezinswoning dus een kleintje is meer dan welkom!!! En een belangrijke rede, stel het lukt niet en je moet andere stappen ondernemen.

Terug
Bovenaan