Waarom?

Waarom krijgt iedereen hier al zo vroeg een echo?
Als ik geluk heb krijg ik hem met 10 weken en anders pas met 12 weken. Hier zijn ze er nooit zo vroeg bij mits je een medische achtergrond hebt. Krijgen jullie hem ook nog een keer rond de 12 weken?

ik krijg een vroege echo omdat ik eerder een MK heb gehad. Dit omdat er anders zo veel stress aanwezig is en das niet goed... ze proberen die stress zo wat weg te nemen. En ja de 12 en 20 weken echo word standaard vergoed en die krijg ik ook.
Mijn zusje is ook zwanger (nu 19 week) en die heeft alleen 1 gehad met 8 week en krijg 1 met 20 week verder niks die woont in andere provincie en misschien is het ook een verzekerings kwestie?
Maar die heeft ook geen MK gehad oid dus zij heeft haar 12 weken echo op 8 weken gehad. Wees blij dat je geen MK hebt gehad,...
Als je een extra echo wil dan kan dat tegen betaling.

Ik heb eerder een echo gehad omdat ik al bij de gyn liep, ivm moeilijk zwanger worden. Dus toen moest ik komen met 7 weken en nu word ik doorgestuurd naar de verloskundige en moet ik met 12 weken weer.

Ik krijg hem normaal gesproken ook vanaf 7 weken (deze keer met 8 weken) dit omdat ik medicijnen slik waardoor het kindje een afwijking kan hebben en dat willen ze zo snel mogelijk zien. Daarom moet ik in het begin van de zwangerschap om de 2 weken, om te kijken of het kindje goed groeit.

Eigenlijk is het alleen maar een goed teken als je laat een echo heb. Maar ik kan me voorstellen dat ook jij nieuwsgierig bent.

Gr.

hoi
ik heb met net nog geen 5weekjes kon ik op controlle bij de vroedvrouw. Hier keken ze of ik zeker zwanger was. En met net nog geen 7weken heb ik nog een echo gehad 2 weken later. Ik denk dat ze mij hebben laten komen om te kijken of alles goed is. Ik ben namelijk zwanger geworden door de pil heen. Wij waren nog niet bezig om zwanger te worden. Het was ook eerst een schrik. Maar nu zijn we ontzettend blij ermee. En ook super dat we vorige week op de eerste echte echo het hartje al zagen kloppen.
18november hebben we al de tweede echo dan ben ik net nog geen 12 weekjes zwanger.

Groetjes

Ik zou eigenlijk ook pas eerste keer met 11 12 weken krijgen maar ja daar de buikpijn steeds en doordat ik door de pil heen zwanger ben geraakt mag ik nu 12 nov dan ben ik als het goed is 9.3 weken. Mocht de pijn erger worden kon ik bellen en dan waarschijnlijk eerder maar ga gewoon uit van 12 november nu dus. Ik weet niet of ik daarna nog 1 krijg, bij de eerste had ik een echo met 6 en 12 weken bij de vk en nog tussendoor daarna voor de groei maar we zullen zien hoe het deze keer gaat.

xxx

ik heb er nu ook 1 gehad met 8 weken omdat ik vorige x een mk heb gehad vandaar maar over 2 weken heb ik er weer 1 krijg er verschillende nog zoals ze zeiden overal is het anders denk ik
groetjes

Als je aangeeft dat je geen idee hebt wanneer je uitgeteld bent krijg je ook meestal eerder een echo. Ik verwacht dat ik er gelijk een zal krijgen maar dit heeft met een medische achtergrond te maken. Vorige keren had ik mijn eerste echo bij 11 weken (ik wist niet dat ik zwanger was want werd gewoon ongi, dacht ik, en de gyn dacht aan cystes, dus hup inwendige echo en gelijk kennismaking met ons eerste wondertje)

Terug
Bovenaan