waaronder/waarin slapen jullie kleintjes???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

hoe liggen jullie kleintjes in bed? Ik heb voor Stijn een winterslaapzak met lange mouwen maar hij wordt vaak s'nachts koud wakker. Omdat hij alle kanten op draait in zijn bedje (van rug naar buik naar rug naar buik, van hoofdeinde naar voeteneinde en dwars bovenin bed op de buik met de benen omhoog i.v.m. ruimtegebrek (deze is favoriet) vind ik het lastig. Hij draagt een flanellen pyjama, dus wat kan ik nog meer doen. De verwarming staat op 16 graden. Mijn oudste twee waren geen koukleumen, maar deze dus wel. Wat doe ik hem aan?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes

Wij hebben hier ook zo'n kouwkleum.Zal het aan de uitgerekende datum liggen?
Onze andere kinderen slapen nog onder het zomerdekbed van een 4-seizoenendekbed.En de oudste klaagt dat hij het nog steeds warm heeft.Hij moet dan zijn pyjama maar uit doen.Verder staat 's nachts de verwarming op 13.
Joyce blijft gelukkig wel onder de dekentjes liggen.
Ze heeft nu een romper   en pyjama aan.Verder een slaapzak met lange mouwen en een lakentje en deken.Als ze 's nachts als wij naar bed gaan ligt te kreunen krijgt ze zelfs nog een kruik.Ze blijft toch lekker op haar plek liggen.
Maar nu het weer echt koud wordt is ze ook veel vroeger voor eten.
Zondag half 6.
Maandag half 3
en vannacht half 5.

Hopelijk wordt het snel weer warm,want echt advies heb ik niet voor je.

Groetjes Jessica

Hoi jessica,

bedankt voor je reactie. Een kruik is misschien ook nog wel een idee. Stijn komt echt nog drie keer per nacht nu en wil dan alleen drinken. Daar wordt hij zeker warm van. ik ga vannacht de kruik maar bij hem leggen, of beter nog, terwijl ik voed mag mijn man een kruik klaarmaken.

Groetjes van Marloes

Wij hebben geen dubbel glas boven en het is op de kamer van Rik maar 14 graden ong. Hij heeft een katoenen pyama aan, romper met korte mouwen (lees halflang). En een gewatteerde slaapzak, sokjes om zijn handjes(wegens krabben) en dan een laken en katoenen deken.
En Rik heeft het er lekker mee. Hij voelt niet kouwig aan! maar zou een kruikje gaan pakken als ik jou was marloes. Misschien helpt dat Stijn!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Het is een beetje lastig omdat íe zo door z'n bedje heen wurmt. Je zou bij een reform winkel een wollen rompertje kunnen kopen. Dat klinkt heel kriebelig, maar is het niet. Het is een mix van wol en zijde, heel dun. Je kijkt er zo doorheen en het lijkt nog het meest op thermo-ondergoed. Lotte draagt er een met lange mouwen onder haar flanellen pyamaatje.

Verder heb ik sinds gisteren flanellen lakentjes op haar bedje gelegd, dat is ook een stuk warmer. En wollen dekens. Op de markt kun je vaak 100 % wol kopen. De juiste lengtemaat knippen en je hebt een deken!

Groetjes, Marisa

Hoi Marloes

Is zo'n combisleeper niks voor jullie, dan maakt het niet uit waar hij in bed ligt want dan heeft hij altijd zijn dekens bij hihi.

Ik laat Thijs sinds het zo koud is ook in een romper met lange mouw slapen ipv met korte mouw, is net even extra warmer.
Thijs past nog niet in de combi sleeper maar ik hoop hem snel te kunnen gebruiken!

Groetjes Jessy

Hoi Marloes,
Veerle is ook zo'n kloukleumpje en wordt de laatste dagen ook steeds om 05:00 uur wakker. Trek haar nu een badstoffen rompertje met lange mouwen aan en daaroverheen een truitje en dan haar dikke winterslaapzak. Ze slaapt nu weer door tot 07:00 uur. Wat ik ook wel deed als ze wakker werd even warme thee geven.
Succes.
Groetjes,
Floor

Ik had nog een combisleeper van m'n vorige kindje maar die was door het wassen te dun geworden. Ik heb nu een dikke slaapzak zonder mouwen van de HEMA en een winterslaapzak met mouwen van prenatal gekocht.de slaapzak zonder mouwen past precies in de ander.  M'n zoontje heeft dan een rompertje met lange mouwen, een katoenen pyama en sokken aan en volgens mij heeft ie het daar tot nu toe warm genoeg in. Heb de verwarming nooit aan staan en het is dus behoorlijk fris op z'n kamertje.

Terug
Bovenaan