waarschuwing gebruik maxicosi

Ik vroeg me ook af of die reiswiegen dan wel veilig zijn.
En over 2,5 uur rijden: wij hebben ook vrienden op die afstand wonen. We gaan er inderdaad minder vaak naar toe. In het begin hebben we ons zoontje ook tussentijds even eruit gehaald: beetje drinken, beetje spelen op schoot en in de zomer op een kleed buiten in de schaduw van een boom of in de reiswieg van de kinderwagen. En dat ging heel erg goed. Het is ook best lekker voor jezelf om even te pauzeren. Alleen wordt de reis dan wel nog langer in tijd en gevoelsmatig wordt het meer een onderneming.

Dat vind ik trouwens so wie so met reizen met een kleintje: dat gaat best goed, als je je voorbereid, maar het wordt een hele onderneming. Kijk alleen maar eens naar wat je zoal in de achterbak van je auto pleurt: de wandelwagen, de reiswieg ervan, later ook een campingbedje met beddegoed erbij, speelgoed als je naar mensen zonder kids gaat, een tas met verzorgingsspullen. en dan op de achterbank je kleintje zelf, natuurlijk.

Wij hebben nu voor de komst van nummer 2 een "nieuwe" auto gekocht: een ford mondeo stationwagon. Ideaal! En super groot.

groejts
greet

Geldt dit artikel niet meer voor de gewone autostoeltjes daar het kind als het in slaap valt gemakkelijk met het hoofd voorover gaat hangen.
Normaal heb je de maxi cosi nooit rechtop in de auto staan en liggen ze er altijd in en dat hoofdje dan naar voren valt is maar heel klein.
Overigens hadden wij bij de 1e de maxi cosi altijd voorin de bijrijdersstoel staan en konden we haar altijd in de gaten houden.
Ook gebruikte we de maxi cosi als we even boodschappen gingen doen dan hoef je niets alles mee te nemen en het gaat prima.
Naar mijn weten is het niet goed om ze er langer als 2 uurtjes in te laten zitten.

Groetjes bg

hoi,
ik heb iets heel anders gelezen, het schijnt juist een fabeltje te zijn, dat het niet goed is om ze lang in de maxicosi te laten zitten. (Fijn, al die tegensrijdige berichten......, zeker als je net moeder bent geworden)
Ik denk zelf dat het niet echt verkeerd is, ze zitten er niet anders in dan wanneer je ze zelf vasthoudt, dan ligt hun rug ook in een kromming.
Wat ik juist een beetje vreemd vind, zijn die buikdragers waar ze in liggen, dat is juist een vreemde houding! En als ik zie hoe sommige kinderen in een wipstoeltje zitten/hangen...

Wat mij trouwens opvalt is dat veel mensen ( in mijn familie-vriendenkring) hun kindje bijna niet in de box leggen en als ze in de box liggen, zitten ze in een wipstoel of in zo'n voedingskussen. Ze worden zo echt beperkt in hun bewegingsvrijheid. Opvallend is dat juist deze kinderen zich laat zijn gaan omdraaien en zich bijna niet kunnen vermaken, waarschijnlijk omdat ze nooit zelf speelgoed hebben kunnen pakken.....(maar goed, dat is weer een ander verhaal)

Groetjes Anne

Er zijn in australie kinderen geweest die zonder reden zijn overleden. Enige overeenkomst was dat ze sliepen in de maxi-cosi. Het kan dus gebeuren, maar het ging voor zover ik gelezen heb niet om schokkende aantallen. Hou gewoon je kindje als die in de maxi-coisi ligt lekker ind e gaten.

Wat betreft de duur. Je kind moet natuurlijkniet de hele dag in een maxi-cosi zitten, dan kan het problemen geven bij de groei. Mara als jij incidenteel een lange rit moet maken, waar door je kind meer dan die 2 a 3 uur (per dag)   in de maxi-cosi moet zitten dan geeft dat niet direct problemen.

Iedere dag je kind uren en uren ind e maxi cosi kan op termijn dus wel klachten geven.

Laten we het allemaal niet opblazen. Als je gewoon normaal de maxi-cosi gebruikt, je kindje als het slaapt in de gaten houdt dan zal het allemaal wel loslopen.

Miep

quote: anne73 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-01-2007 15:10:25'));

hoi,
ik heb iets heel anders gelezen, het schijnt juist een fabeltje te zijn, dat het niet goed is om ze lang in de maxicosi te laten zitten. (Fijn, al die tegensrijdige berichten......, zeker als je net moeder bent geworden)
Ik denk zelf dat het niet echt verkeerd is, ze zitten er niet anders in dan wanneer je ze zelf vasthoudt, dan ligt hun rug ook in een kromming.
Wat ik juist een beetje vreemd vind, zijn die buikdragers waar ze in liggen, dat is juist een vreemde houding! En als ik zie hoe sommige kinderen in een wipstoeltje zitten/hangen...

Wat mij trouwens opvalt is dat veel mensen ( in mijn familie-vriendenkring) hun kindje bijna niet in de box leggen en als ze in de box liggen, zitten ze in een wipstoel of in zo'n voedingskussen. Ze worden zo echt beperkt in hun bewegingsvrijheid. Opvallend is dat juist deze kinderen zich laat zijn gaan omdraaien en zich bijna niet kunnen vermaken, waarschijnlijk omdat ze nooit zelf speelgoed hebben kunnen pakken.....(maar goed, dat is weer een ander verhaal)

Groetjes Anne

Je hebt helemaal gelijk hoor, in een wipstoeltje worden ze ook beperkt die tijd moet je er dagelijks wel even bijtellen. Zelf heb ik het niet zo op wipstoeltjes en heb ze dan ook voor alledrie de kidneren niet gebruikt en bij de vierde zal ik het ook niet gebruiken. Net als die dingen waar ze inhangen en zgn mee door de kamer kunnen lopen. Laat een kind lekker zijn eigen ontwikkeling houden en gewoon op andere manieren in het bewegen gestimuleerd worden.

Miep

Terug
Bovenaan