wachten altijd zo spannend

A

Anoniem

Guest
Ik ben nou eens benieuwd hoe jullie ermee omgaan.

Je weet dat je eisprong is geweest, en dan ...........................moet je 2 weken wachten voor het antwoord!!!! Ik vind het altijd zo spannend, begin dan tegen die tijd ook steeds zenuwachtiger te worden, en de hele tijd afvragen "zou ik nou wel of zou ik nou niet"zwanger zijn. En dan doet je lichaam ook nog eens dingen die die normaal gesproken nooit doet, gewoon om je ff lekker zenuwachtig te maken heb ik weleens het idee.

Je kan jezelf zo goed "zwanger"denken, ze moeten testen maken die je na de eisprong laat weten of je wel of niet zwanger bent.

Hoe komen jullie die tijden door en hoe zenuwachtig zijn jullie???

Gr.

Ik zit zelf ook weer in die periode na de eisprong. En ook ik denk steeds......zou het? Maar ik heb wel genoeg om handen, heb nl al 2 kinderen en de oudste is sinds vandaag weer naar school, moet weer naar zwemles enz. De jongste gaat deze week weer naar de psz en peuterzwemmen en daarnaast moet ik zelf natuurlijk ook gewoon weer werken. Dus ondanks dat het nog een week duurt voor mijn NOD gaat de tijd ook wel weer snel al lijkt het soms of ie stilstaat......

Meld, ik word gek van mezelf!! (en mijn man wordt ook gek van me) Ik heb het op het werk superdruk, maar ben alleen maar aan het surfen op babysites..en op het forum. Ik heb net testen besteld welke zeggen zeer gevoelig te zeggen en dat je 4 dagen eerder kan testen als de winkeltesten...

Hoi,

Ik denk dat het een stuk moeilijker is om zwanger te raken als je er zoveel mee bezig bent!
Jezelf zwanger denken hoor ik hier ook veel, maar het gebeurd heel vaak dat een eitje bevrucht is maar zich niet innestelt, wel kun je dan wat klachten hebben!
Ik heb nooit getempt, of eisprong testen gedaan, als je regelmatig vrijt komt het vast wel goed!!
Probeer er niet te veel over te denken, al snap ik best dat dat moeilijk is.
Veel succes iig,

Groetjes MJ

Dit wordt (als het goed gaat) onze 4de zwangerschap, 2de kindje, ben aardig ervaren in zwanger worden, eerste 2x was ik in 1x zwanger de laatste keer van m'n dochter 3de x. Omdat we onze eerste 2 verloren waren (dus ook echt een bevalling gehad) was de spanning bij onze dochter om zwanger te raken erg groot. Mijn wens was toen zo sterk, maar omdat we even geen spanning wilde hebben wilde we wachten en toen....was ik zwanger.

Ik heb nooit ovulatie testen of met een temperatuurmeter aan de slag geweest (zou niet eens weten hoe het werkt) omdat ik de eisprong gewoon voel. Dat is wel een mazzel dat ik het voel maar dat zegt niet dat je zwanger wordt (lees maar eens welke weg het allemaal moet volgen eer dat ingenesteld is.

We willen graag een tweede en we hebben er (nog) geen haast mee, dus is het deze maand niet is is de volgende ook prima. En gezien het feit dat we een behoorlijk verleden hebben met onze eerste 2 kinderen weten we dat het uiteindelijke resultaat erg lang kan duren om het even zo te zeggen.

Maar toch, je zegt tegen jezelf dat je er vanuit moet gaan dat het niet zo is, hoop je er toch stiekem op. En dat had ik niet verwacht.

Gr.

Zit nou even na te lezen, mijn laatste zin staat een beetje lomp. Als je zwanger wilt worden ben je er altijd mee bezig. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik er deze keer rustiger mee om zou gaan als voorheen en dat is me tegen gevallen van mezelf. Gelukkig val ik mijn man er nog niet lastig mee. En heb ik nog een dochter die me goed kan afleiden.

hey,

Ik was in het begin eigelijk vrij nuchter, dat wil zeggen ik heb/had zoiets van...ach het komt of het komt niet. Maar ik merk nu dat ik er toch veel meer mee bezig ben dan ik eigelijk van mezelf had verwacht. Soms lijkt de tijd voorbij te vliegen en heb ik eigelijk weinig tijd om er over na te denken, maar de ik betrap me er inderdaad ook op dat ik op mijn werk met regelmaat op internet zit. Al jullie verhalen zit te lezen. Informatie opzoeken over kleine dingen. wanneer naar de vk en hoe dat verloopt, lijstjes bekijken met de dingen die je allemaal nodig hebt. babykamer bekijken enz enz.
Maar nu ben ik bijv veel in gedachten bezig met deze ronde. Mijn eisprong is deze week ergens maar nu is mijn man deze week niet of misschien nauwelijks thuis. hij is internationaal chauffeur en is toevallig ivm vakantie periodes bijna elke avond thuis geweest de laatste paar weken of in ieder geval in de bewuste "klusweken" Deze week lijkt het er op dat hij niet thuis komt, dus vind ik het erg jammer als we nu een nieuwe ronde missen. Maargoed niks aan te doen, het is niet anders. Verder is het natuurlijk erg spannend tegen de tijd dat je je NOD verwacht. Je lijf kan je voor de gek houden dus afwachten is het enige. Nooit gedacht dat ik naar de datum van mn NOD toe zou leven, ipv het vervloeken dat het er weer eens is als het niet uitkomt...haha

Hey allemaal,

Blij dat ik dsus niet de enige ben! Haha! Alhoewel ik nu bij de tweede een stuk rustiger ben. Bij de eerste vond ik het spannender omdat je dan helemaal niet weet of je wel zwanger kunt raken. Die spanning is nu een beetje voorbij, alhoewel je nooit zekerheid hebt natuurlijk, maar ik probeer het wel gewoon van me af te zetten. als ik weer veel aan het piekeren ben zeg ik: "stop, de vorige keer zijn al die gedachten ook niet uitgekomen, dus pieker niet over dingen die nog geen feit zijn!" En veel afleiding zoeken. Dat helpt wel!
Maar ik ben er ook wel een beetje mee bezig hoor. VInd het nu toch wel weer spannend. Vrijdag weer NOD en tja.... hoop hoop!

Terug
Bovenaan