<p>Lieve dames,<br /><br />Op 5 maart jl. had ik een positieve test in handen. Wat gierden de emoties door mijn lijf; vreugde, tranen, onzekerheid. Ik geloof dat ik alles wel zo’n beetje gevoeld heb. Het is onwijs snel gegaan. Binnen twee maanden na het stoppen met de pil was ik zwanger van mijn eerste kindje. In het begin van mijn zwangerschap had ik enkel wat krampen onderin mijn buik, ik had het idee iets sneller moe te zijn en mijn borsten werden na een tijdje wat gespannen. Hier was dan ook alles mee gezegd. Ik was niet misselijk en had eigenlijk totaal niet het idee zwanger te zijn. Dit heeft mij ontzettend onzeker gemaakt. Ik struinde het hele internet af om te kijken of dit wel klopte. Uiteindelijk weet ik dat ieder vrouwenlijf anders is en dit ook geldt voor iedere zwangerschap. Afijn, in mijn onderbewustzijn bleef rondspoken dat het niet helemaal lekker voelde, maar dit nam ik voor lief, dit zou er wel bijhoren. Na lang wachten had ik vrijdag 2 april jl. mijn eerste echo. Ik was 8+1. Wat was ik zenuwachtig. Nog steeds had ik diep van binnen niet het gevoel: YES! Ik ga zometeen mijn kindje zien. Wat bizar als ik eraan terug denk. Het voelde alsof ik op de automatische piloot stond en deed wat ik op dat moment moest doen. Liggen op het “bed” en braaf luisteren wat de echoscopiste te melden had. Helaas bleek wat ze zei exact te kloppen met mijn voorgevoel: “Het is niet goed, schat”. Mijn kindje bleek bij 6 weken gestopt met groeien en is niet groter geworden dan 4mm. Het liefst had ik willen schreeuwen: <br /><br />ZIEN JULLIE NU WEL? IK HEB AL DIE TIJD GELIJK GEHAD! IK HEB ME NIET ZWANGER GEVOELD! IK HEB STEEDS EEN VOORGEVOEL GEHAD DAT HET ZO ZOU GAAN!<br /><br />Uiteraard kwamen de tranen pas thuis.. momenteel wacht ik op mijn miskraam. Aanstaande vrijdag heb ik een nieuwe afspraak met de gynaecoloog om medicatie en curretage te bespreken. Ik hoop dat e.e.a. voor die tijd op gang komt, maar vrees dat het opgewekt moet gaan worden met medicijnen. Hier gaat mijn voorkeur ook naar uit. Ik wil vooruit en een voor ons zwarte bladzijde snel om kunnen slaan. <br /><br />Wie deelt bovenstaande ervaring met mij?<br /><br />Liefs!</p>