Wachten op een miskraam…

[quote quote=10431005]Wat een naar bericht! Helaas heb ik het ook meegemaakt afgelopen juli.Ik heb een echo gehad bij 8 weken en was een prachtige echo met kloppend hartje te zien. Helaas bij de termijnecho bleek het hartje niet meer te kloppen wat gestopt was bij 9+2.Ik heb een week afgewacht toen weer een echo gehad om te kijken of het niet veranderd was maar helaas was ons kindje echt gestopt met groeien. Daarna begonnen met medicatie om de miskraam op te wekken, vrijdag avond mee begonnen en echt flinke krampen (echt een soort weeën) toen alleen veel bloedverlies. Dit stopte rond een uur of 12 ‘s nachts. Volgende dag van alles gedaan, en in de avond begonnen de krampen weer en met een half uur is het vruchtje er in zijn geheel uitgekomen. Ik was blij dat het met medicatie kon want ik zag erg op tegen een curretage maar vond vooral de krampen op vrijdagavond erg heftig. Ik wil je heeel veel sterkte wensen en succes met je keuze.[/quote]
Bedankt voor je berichtje! Wat moet het moeilijk geweest zijn om na een prachtige echo dit bericht alsnog te moeten krijgen. Hopelijk hebben jullie het langzaam maar zeker een plekje kunnen geven.

[quote quote=10430909]Ik herken het gevoel! Twee keer heb ik gezegd ‘dit zit niet goed’. En twee keer ze ik ‘dit vruchtje zit wel goed’ en dat was dus ook zo.De laatste zwangerschap heb ik gezegd enorm te twijfelen. Wat achteraf ook klopte: ik was zwanger van een tweeling en ben 1 vruchtje verloren. Geef jezelf wat tijd om het lichamelijk en emotioneel te verwerken[/quote]
Bedankt voor je berichtje! Bizar, maar ook heel bijzonder hoe een vrouwenlijf in elkaar steekt.

[quote quote=10431078] Bedankt voor je reactie, en ook voor jou geldt; wat een nare ervaring. Hopelijk kan ook jij het langzaam maar zeker een plekje geven. Mag ik vragen waarom je de medicatie pas 1,5 week later kon gebruiken?[/quote]
Bedankt, ik heb er psychisch weinig last van gelukkig. Voor mij is het iets wat erbij hoort en hopelijk volgende zwangerschap wel goed. 
Ik had op donderdag contact met de verloskundige en kon de woensdag daarop terecht bij de gynaecoloog. Ik heb er toen voor gekozen om de medicatie in het weekend te gebruiken zodat ik er met werk geen last van had. Daarom duurde het 1,5 week, was dus deels eigen keus. 

Wij hebben het een plekje kunnen geven, en nu alweer 19,5 week zwanger!?

Ik hoop dat jullie het ook snel kunnen loslaten en een plekje kunnen geven. Geef jezelf de tijd hiervoor!

Hier helaas ook een miskraam gehad.. 8 april. Het begon met wat bloed bij afvegen. Het zette al gauw door met bloeden. Ik bloed nu nog een beetje. Het is heel verdrietig.. maar heb het geaccepteerd en probeer weer verder te gaan.

Heel veel sterkte gewenst..!!!

Hier helaas ook een gemiste miskraam..30 maart de eerste echo gehad met 8+3 weken. Mijn gevoel zei altijd je bent pas echt zwanger als je het hebt mogen zien via de echo. Helaas bleek het een lege vruchtzak. Nu wil ik graag wachten tot mijn lichaam het zelf oplost, maar tot vandaag nog steeds niks gebeurd. Zelfs geen druppeltje bloed, enkel wat lichte krampen zoals menstruatiekrampen. Afgelopen vrijdag nog een extra echo gehad, maar daarop was hetzelfde als de week ervoor te zien.
Ik weet dat het even kan duren, maar ben ook bang dat mijn lichaam toch niet in staat is de baarmoeder zelf schoon te maken. Overigens zijn de zwangerschapskwaaltjes die ik had al helemaal weg. Hoe lang moet ik nog wachten tot ik het beste de knoop kan doorhakken en met medicatie moet beginnen..
Iedereen verder sterkte met de verwerking!

Hi lieverd.

Heb precies hetzelfde meegemaakt in december 2019. Ik deed 15 november 2019 een test en die was mooi positief! Nooit aan miskramen gedacht en nooit over gesproken ofzo, dacht alleen maar dat het mij nooit kon overkomen.....

Ik zou 15 november 4 weken zijn...

30 december 2019 de 1e echo gehad, en die verliep net zoals bij jou. Ik weet even niet meer zo goed hoe ver ik dan zou zijn, maar het hartje was ongeveer 4 dagen voor de 1e echo gestopt...

Man man wat was dit zwaar, ook omdat wij bijna het mooie 2020 in gingen...

En dan.... Ja de verdere stappen.... Ik heb op 31 december nog een echo laten doen bij een andere verloskundige. Zij bevestigde mij ook dat ons kindje helaas geen kloppend hartje had.

Ik wilde wachten tot het zelf los zou komen, maar dat kon 4 weken duren. Ik heb dit een week vol gehouden maar ik was zo emotioneel, aan de ene kant wilde ik geen pillen inbrengen om dat je toch nog blijft denken dat het hartje misschien wel klopt.
Na een week ben ik bij de gynaecoloog geweest. Zij gaf mij pillen die ik dan in zou moeten brengen en ik heb ze 4 dagen na dat ik die kreeg, ingebracht. Half uur later kreeg ik echte weeën en heb ik 4 uur lang op de w.c gezeten, en het vruchtje ook gelijk verloren.
Ik ben dankbaar voor mijn man, hij heeft mij erdoor heen gesleept. Ook hij was er kapot van. Maar nooit de hoop opgeven!
Het komt zo vaak voor... ? ik heb toen ik niet meer bloedde een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog om een echo te laten maken of het schoon was.
Curretage was niet nodig. (Gelukkig).

Wij zijn door gegaan met zwanger proberen te worden in maart 2020. En in september 2020 was ik 4 dagen over tijd. Ik deed een test, en die was positief.
6 dagen later ging ik hevig bloeden met veel krampen, als ik niet de test had gedaan was ik "gewoon 10 dagen over tijd" maar dat was ik nooit, mijn cyclus was altijd netjes 28 dagen.

Ook dat moet je dan weer verwerken.. maargoed daar kom je wel overheen hoe moeilijk ook.
Weer na deze miskraam een echo laten maken om te kijken of alles schoon was en gelukkig was alles weer schoon.

Oktober 2020; 1 maand later.... weer een positieve test in handen, maar... 4 dagen na die positieve test weer bloed en krampen.
En toen was het wel even echt heel klote. Lag het aan mij? Was er iets niet goed in mijn lichaam? Hoe kan dit nou..... waarom stoot mijn lichaam dit af?
Was het gewoon niet goed gegaan bij de innesteling?
Gelijk weer een echo laten maken en ik wilde een chromosoom onderzoek doen.
Alle uitslagen waren top!! Nou dan hadden wij gewoon pure pech.

En ja hoor..... 13 november 2020..... je raad het al? Een positieve test!!!!

Dood en doods bang... MAAR, mijn man merkte dat en heeft mij duidelijk gemaakt dat hoe banger ik ben, hoe meer mijn lichaam dat voelt en stress is niet goed, niet voor mij, niet voor de baby...

Ik heb op dat moment een knop omgezet in mijn hoofd en in de "survival stand" gegaan. En dat was erg prettig.
Ik werd duizelig, moe, zere tieten, misselijk, en... dat deed mij giga goed!!!!!!
Nooit gespuugd, verder geen klachten niks...

1e echo, en een kloppend hartje, YES!!!! Blij...Gelukkig...
MAAR... effe de 12 weken afwachten.
Ik mocht door het verleden meer echo's en dat was fijn.

Elke groei die je ziet van de baby is een geruststelling. Ik ben nu bijna 7 maanden in verwachting van een prachtig meisje. Alles gaat nu heel goed. De NIPT en de 20 weken echo was heel goed. Geen gekke dingen.

Het is lastig om de knop om te zetten van bang naar positief. Het is vervelend dat je miskramen mee maakt, want de zwangerschap zal nooit meer zo zijn, zoals de 1e.

Ik wil jou echt zeggen dat je de hoop nooit op mag geven, en dat je positief moet proberen te denken.
Hoe lastig het ook is.

Praat veel met je man. En misschien met je moeder of je beste vriendinnen. Blijf erover kletsen.
Dat is goed.

Alles komt goed?
Hopelijk kan je het een beetje een plekje geven.

Sterkte en kus!!!

Helaas weet ook ik hoe het voelt. Bij mijn eerste zwangerschap bleek de tweede echo bij 12 weken opeens niet goed. Het hartje was rond de 10 weken gestopt met kloppen. Wat een heftige tijd was het. Zelf heb ik gekozen voor pillen, die pas na tweede lading en nog een week wachten hielpen. Afwachten tot het misschien loskwam past niet bij mij.
Het is extra heftig als je dit bij je eerste zwangerschap meemaakt. Ik ben nu 2 jaar verder en zwanger van mijn 2de kindje (14weken), derde zwangerschap dus. Het komt echt goed. Neem de tijd om dit een plekje te geven en probeer vertrouwen in de toekomst te hebben. Sterkte! 

Terug
Bovenaan