Wachten op eerste echo

<p>Hoi iedereen!</p><p>afgelopen weekend hebben we een test gedaan en bleek dat ik zwanger was! We hadden dit echt niet verwacht aangezien het een one shot wonder is, maar superblij. Daarnaast geloven we het nog niet echt en is alles nog onwerkelijk.</p><p>Ik had me ingeschreven bij de verloskundige en die belde dat ze dus pas in week 11 een echo hebben en diezelfde week de intake, maar dat is pas eind maart.</p><p>nu vraag ik me af: kan ik al eerder ‘iets’ doen of ondernemen? We willen het ook pas kenbaar maken als we weten dat alles goed zit, maar tegelijkertijd wil je het van de daken schreeuwen ?</p><p>Bedankt!</p>
 
Als je verloskundige echt niet eerder kan kan je ergens een pretecho doen.
Dit kan in theorie vanaf 6 weken. Maar als je veilig wilt zitten en geen kans wilt lopen dat je onnodig bang gemaakt wordt doordat het hartje nog niet klopt omdat het net te vroeg is e.d. Zou ik rond de 7/8 weken een echo doen. 
Kost zo’n €35 gemiddeld voor een korte 2D echo. Scheelt weer een aantal weken :) 
 
Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn twee keer naar Echospot toegeweest. (In Amsterdam en Leiden zitten ze) daar hebben wij een hele goede ervaring gehad met onze twee kids. 
 
Wat raar dat je zo laat pas kan toen ik een positieve test had en belde kon ik 2 weken later komen was toen 6 weken. Echo gehad met kloppend hartje gehoord. 3 weken later mocht ik weer en daarna de termijn echo op 12 weken. Vandaag de geslachtsbepaling echo(15 weken) en de eerste die ik dus zelf betaal. ;) maar het zal wel heel verschillend zijn per praktijk denk ik. 
 
Zo laat is dat toch niet? Meeste praktijken maken een 'vroege' echo met ong 7 weken. Te vroeg kan onnodige stress opleveren omdat met 6 weken niet altijd iets te zien is. Ik ken je cyclus natuurlijk niet, maar als je nu net positief hebt getest ben je ong 4 weken. Over 3 weken is het week 11 en ben je dus ong 7 weken zwanger. Ik zou echt niet een week eerder ergens anders een echo laten maken maar 'geduldig' wachten (ja is lastig haha!) 
gefeliciteerd!!
 
Ik heb 4 weken moeten wachten voor de eerste echo/intake. Zenuwslopend,maar durfde ook niet eerder te gaan en nog meer stress creëren als ik te vroeg een echo kreeg en (nog) geen kloppend hartje te horen krijgt.
As. Vrijdag is het eindelijk tijd. 
Wacht het af. Dan weet je zeker dat je niet te vroeg echo maakt en daarná wéér moet wachten op nieuwe afspraak. 
Ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
 
 
Je kan bij meerdere praktijken zelf een echo laten doen meestal vanaf 7 weken. Je moet hier wel zelf voor betalen..  heb dit nml ook gedaan! Stelt je iedergeval ontzettend gerust. 
 
Je kan bij meerdere praktijken zelf een echo laten doen meestal vanaf 7 weken. Je moet hier wel zelf voor betalen..  heb dit nml ook gedaan! Stelt je iedergeval ontzettend gerust. 
 
Terug
Bovenaan