Wachten op eerste echo

Je kan bij meerdere praktijken zelf een echo laten doen meestal vanaf 7 weken. Je moet hier wel zelf voor betalen..  heb dit nml ook gedaan! Stelt je iedergeval ontzettend gerust. 
 
Je kan bij meerdere praktijken zelf een echo laten doen meestal vanaf 7 weken. Je moet hier wel zelf voor betalen..  heb dit nml ook gedaan! Stelt je iedergeval ontzettend gerust. 
 
Ik kreeg bij mijn beide zwangerschappen een echo met 8, 12 en 20 weken. Allemaal vergoed, heb die van 8 weken niet hoeven te betalen. 
Een echo eerder dan 8 weken zou ik niet aanraden, kans is groot dat het hartje dan nog niet klopt en daar word je alleen maar onzeker van. Op de 8 weken echo zie je sowieso alleen maar een vlekje met een hoofdje en ze kijken of het hartje klopt. Binnen 3 minuten sta je weer buiten. 
Ik vraag me af waarom jij geen 8 weken echo krijgt. Misschien kun je daar om vragen? 
Verder maar gewoon afwachten die eerste weken en ervan genieten dat het nog jouw geheimpje is!
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik werd gebeld op mijn werk dus kon ook niet heel uitgebreid erop ingaan nog, maar ik zal nog even navragen of ze wellicht ook doen aan een 8 weken echo en zo niet waarom niet.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe het aantal weken zwangerschap nu berekend wordt eigenlijk ? - op 17 januari hebben we 1 keer geprobeerd en meteen dus raak- wat best bijzonder is want het was slechts 2/3 dagen na mn menstruatie.
Ik doe ook liever niet te vroeg een echo, om onzekerheid te voorkomen, maar ik geloof het stiekem nu ook nog niet ?
 
Ik heb ongeveer hetzelfde. Nu 6 wkn zwanger. Krijg een intake bij 8 wkn en daar wordt pas verteld hoe en wanneer ik een afspraak voor een echo kan maken. De verloskundige doet dit niet zelf, hiervoor moet ik naar een echocentrum in de buurt. Wachten duurt heel lang. Vooral frustrerend is dat veel vrouwen al rond 7/8 wkn een echo krijgen. 
Vind ook vooral vervelend dat ik op mijn werk moet vertellen dat ik zwanger ben zonder dat ik een bevestiging heb gekregen middels een echo. Moet het namelijk bij 7 wkn al vertellen ivm nachtdiensten die ik anders na 12 weken nog geroosterd krijg. 
Misschien dat ik de verloskundige nog ga bellen met de vraag of de echo eerder kan of desnoods op eigen kosten. 
 
Vandaag contact opgenomen en als ik er eentje eerder zou willen dan kan dat ook, maar moet ik het zelf betalen.
Nog even bedenken of we dat gaan doen. Het voelt gewoon alsof we al iets willen ondernemen. Zo’n bloedtest kan ook via de huisarts toch? Die heb ik nog niet gebeld (ook omdat ik bij een huisartsenpraktijk zit waar ik geen vaste huisarts heb - in die keren dat ik daar ooit ben geweest - elke keer een andere persoon gehad)
@ongeduldige: lijkt me in jouw situatie al helemaal vervelend inderdaad! Sterkte met het wachten in ieder geval en natuurlijk gefeliciteerd ?
 
 
Wembie gefeliciteerd.
Ik weet sinds vrijdagmiddag de 15de dat we onze eerste kleine verwachten, zondag de 17de was mijn NOD. Ik heb ons dinsdag aangemeld bij de verloskundige en hebben op 4 maart onze eerste echo en 5 maart de intake. Volgens de berekening nu zijn we op 27 oktober uitgereken (nu 4 weken en 4 dagen) maar ik kan ook al verder zijn in de zwangerschap.
 
Gefeliciteerd Elena!
Bofkont! Je mag veel eerder dan ik ;-)!
Ik twijfel of ik er eentje zou aanvragen met 8 weken omdat de kans is dat er misschien niets te zien is en ik me onnodig ongerust ga voelen.
Hoe hebben anderen de 8 weken echo ervaren?
 
Terug
Bovenaan