Wachten, overfocus en onwetendheid

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn vriend en ik hebben in februari bedacht dat we wel voor een kindje willen gaan. Helaas is het tot op heden nog niet gelukt. Ik merk dat ik er elke maand een beetje meer mee bezig ben. Geen enkel krampje of steekje blijft onopgemerkt. Super vermoeiend! Maar wat ik nog het aller vervelendst vind is dat mijn grootste angst (onvruchtbaar zijn) met de maand een stukje dichterbij lijkt te komen (echt de grootste onzin natuurlijk maar zo werkt het in mijn brein). Die onwetendheid vind ik erg lastig. Kon ik maar een teken krijgen dat alles gewoon goed zit...maar helaas. Ik vraag me af hoe andere vrouwen hiermee omgaan. Die twee weken wachten, die overfocus op je lichaam en die onwetendheid... </p><p>Ik hoor graag van deze wijze vrouwen!!</p><p>Liefs </p>
 
Heb je een regelmatige cyclus? En vertrouw je het niet kun je altijd contact opnemen met je huisarts.
Daarnaast ligt het er ook aan welk anticonceptiemiddel je hebt gebruikt voor dat je zwanger wilde worden dit heeft natuurlijk ook invloed.
 
Kan bij iedereen verschillend zijn hoe snel je daadwerkelijk de pil uit je systeem hebt. Bij mij heeft het ook 3 jaar geduurd voor dat ik zwanger werd.

Enigste advies is dan om contact op te nemen met de huisarts.

En je cyclus duidelijk te registreren zodat je ook weet wanneer je vruchtbare dagen zijn.
 
Snap heel goed wat je bedoeld. Je hoort veel van mensen die meteen zwanger zijn en ook veel van mensen die na 3 jaar medische molen zwanger zijn maar niet veel van er tussenin. Ik werd daar ook met vlagen onzeker van en kwam in de modus “als het eerdere maanden niet lukte, waarom nu dan opeens wel”. Maar maand 10 was raak en verloskundige zei dat dat een heel normale “wachttijd” is. Hou dus vertrouwen!
 
Het wachten op iets wat je heel graag wilt is altijd verschrikkelijk en duurt altijd te lang. Zelf iemand die al vrij snel in de medische molen is beland omdat ik al wist dat ik endometriose had. Meestal houdt ook je huisarts een jaar aan voor ze je pas willen door sturen. Dus vaak heeft eerder naar de huisarts gaan geen zin. Soms willen ze wel al eerder een bloedtest of het sperma van de man testen als je daarnaar vraagt. Onvruchtbaarheid ligt niet alleen bij de vrouw en bij mannen kunnen ze dat vaak makkelijk en snel testen met een sperma test. Een medisch traject is niet niks en het wachten wat je nu ervaart wordt alleen maar erger in zo'n traject. Dus hopelijk blijft dat je bespaard.

Teveel ermee bezig zijn is ook niet altijd even goed voor je stressniveau en stress is weer niet goed voor het zwanger worden haha. Maar er niet mee bezig zijn is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik probeerde altijd veel dingen te plannen en te ondernemen in de wachtweken waar ik dan ook naaruit kon kijken, om zo afleiding te hebben en er minder mee bezig te zijn. Al blijft het soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Hopelijk heb je er iets aan! Succes met de wachtweken.
 
Heel herkenbaar! Inderdaad wat hierboven staat, je hoort vaak of in een keer raak of medische molen! Maar hier in ronde 6 raak en dat duurde me 5 rondes te lang haha! Inderdaad leuke dingen plannen om je gedachten te verzetten en ik deed vaak voor het slapen gaan een ontspanningsoefening In de wachtweken. Het is rot, maar houd hoop!
 
Terug
Bovenaan