Wachten, overfocus en onwetendheid

Ik kom bij jouw 'vraag' terecht omdat ik precies hetzelfde ervaar. Bij mij is het nog maar ronde 3, maar het wachten tot de NOD is VERSCHRIKKELIJK. Ik ben de hele dag internet aan het afstruinen naar artikelen over vroege zwangerschapssymptomen etc. Wordt helemaal gek van mezelf. Dus van mij geen wijs advies, maar wel een dikke knuffel: i feel you! 
Het is ook al eerder gezegd, maar ik hoor het toch ook vaak: door de stress kan het zijn dat je lichaam denkt: ik ben niet toe aan een baby. En als mensen dan ontspannen en alles weer even loslaten, gebeurd het ineens. Op vakantie ofzo, meestal. HOE mensen loslaten vind ik ook ingewikkeld. Je moet er als vrouw al zó mee bezig zijn! Niet drinken, foliumzuur en visolie slikken, gezond eten, blablabla.. Hoe laat je los? 
 
In idd: als je angst blijft houden zou ik naar de huisarts gaan maar dan moet je zeggen dat je al langer dan 1 jaar bezig bent. Anders sturen ze je weg. 
Is je NOD inmiddels gepasseerd?
Goodluck!! 
 
Ik herken mezelf ook heel erg in je bericht! Wij hebben ook afgelopen februari besloten om te gaan proberen zwanger te worden. Wel had ik mezelf maar tm augustus gegeven, omdat we volgend jaar gaan trouwen en ik dat niet met een dikke buik wilde. Je hoort idd echt of binnen 3 maanden of medische molen. Toen het bij ons maand in maand uit niet lukte werd ik ook banger (zeker omdat we redenen hebben waarom het niet zou kunnen lukken en het ook dichtbij mee hebben gemaakt). In juli had ik de hoop eigenlijk op gegeven en me helemaal gericht op het afvallen, wilde nog wat kilos kwijt en aangezien zwanger worden niet lukte, dan maar goed bezig zijn met afvallen en dus onbewust toch wat minder bezig met het zwanger worden (eerdere maanden idd alles steeds op aan het zoeken op internet). En je raadt het al, die maand is het gelukt en ondertussen alweer 12+3. Bij ons heeft het dus 6 rondes geduurd en dit is volgens de reacties niet eens zo heel lang, maar hier hoor je nooit iemand over. Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel lang voelt en duurt, maar geef de moed nog niet op!!
 
Terug
Bovenaan