Wachten tot 12 wk met vertellen aan familie / vrienden???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wanneer vertellen jullie familie / vrienden over jullie zwangerschap.
Wij hebben het bij ons eerste kindje pas verteld met 12 wk, omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad.
Misschien dat we het deze keer toch eerder willen vertellen...
Wat doen jullie?

Gr. Elle

Hoi Elle, wij hebben het al verteld toen we het net wisten, dit was met 5 weken. Erg vroeg maar wij wilden het zo graag aan onze ouders vertellen. De rest van de familie en vrienden hebben we het met 9 weken verteld.

Liefs Suus
22 weken zwanger

Hoi elle,
ook wij hebben het met de vijf weken aan iedereen verteld die het maar wilde horen.
ik kon het wel van de daken schreeuwen.
waarom zou je wachten.
als het misgaat weet nog iedereen het en wil je ook graag wat steun.
gr lisette

Hi Elle,

Wij hebben het ook meteen aan onze ouders en zussen verteld. Zowel bij de eerste als nu bij de tweede. De beste vrienden en vriendinnen wisten het ook meteen. De rest hebben we het verteld met 10 weken.
Maar het blijft moeilijk niets zeggen hoor, want je bent zo blij en je voelt je zo bijzonder.

Succes,
groetjes nous

hoi

ik ben nu 7 weken zwanger en vindt het echt supermoeilijk om voor me te houden.
we zijn zoooooo blij en dat wil je gewoon het liefst aan iedereen vertellen.
we gaan het dit weekend aan allebei de ouders vertellen. spannend!!!
en ik denk aan de rest van de familie en vrienden ongeveer met 10 weken.
ik heb ook zoiets van stel dat het fout gaat, dan heb je tenminste ook weer wat steun van anderen.

groetjes

Wij hebben onze directe vrienden en ouders gelijk ingelicht met 5 weken al. Maar ja ik ben al voor de 6e keer zwanger en iedereen weet wel dat het mis kan gaan, maar wij willen het graag delen met een aantal mensen. De vreugde, maar ook als het toch mis had gegaan het verdriet.

Daarnaast is het vorig jaar heel laat nog misgegaan (17 weken bevallen) en toen was het al zo zichtbaar dat ik het toch niet meer voor mij hoefde te houden.

Nu begint dat ook alweer, ben nu ruim 10 weken en zie er al echt zwanger uit.

Onze oudste vertellen wij het pas als wij de volgende echo op 11 juni hebben gehad en als het dan nog allemaal ok is.
Ben benieuwd hoe hij het vindt (vooral nadat de baby vorig jaar is doodgegaan).

gr mama van MD

Onze ouders en directe vrienden hebben we het ook zo snel mogelijk verteld.
Dat zijn toch ook de mensen op die je terug wilt kunnen vallen mocht het niet goed gaan. Uit onze directe vrriendengroep is er een niet zo lang geleden bevallen en de ander is zwanger. Die zijn natuurlijk ook niet gek. Is wel heel makkelijk, je hoeft nergens om heen te draaien als je niet helemaal fit bent of opeens geen wijntje meer drinkt tijdens het eten.
Uit onze omgeving reageerde iedereen tot nu toe super positief.
Gister hebben we de eerste echo gehad (ga nu mijn 10de week in). Dinsdag vertellen wij het op ons werk. Dat vind ik nogal spannend. Ik ga er als alles goed gaat toch bijna 5 maanden uit (verlof + nog niet opgenomen overuren en vakantie)

Geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes Noelie

Hoi,

Wij hebben het eigenlijk vrijwel gelijk aan familie en zeer goede vrienden verteld. Zij wisten dat wij in het medische circuit zaten en leefden enorm mee. Ook ik heb  eerder 2 miskramen gehad en ik vond het erg prettig om ook dat te kunnen delen met naasten.

XXX Yvet

Terug
Bovenaan