Wachten tot 12 wk met vertellen aan familie / vrienden???

Ik vind het zo'n onzin om te wachten met vertellen (alsof je het voor je kan en wil houden?) lekker vertellen hoor, als het misgaat is het ook fijn om steun te hebben aan de mensen die het weten. Ik heb het zelf iedereen verteld met 4 weken :p

Olaaa..

Ik heb het ook al snel aan iedereen verteld toen ik een test had gedaan en was positief was toen denk ik 6 weken ofzo nou IEDEREEEEN verteld ...
Je moet er niet vanuit gaan dat het fout zal lopen dat is niet goed...heb iik ook wel gedaan daar niet van ..maar het is moeilijk op zoiets moois voor jezelf te houden je wilt erover praten met mensen en dat is heel normaal...
Ik ben nu 13 wk 5dgn en laatst ook naar de echo geweest en zag er allemaal goed uit ..hartje klopte ook perfect hij was lekker aan het spelen en ging naar me zwaaien hahahah ...

Doe wat jij prettig vind ..en ik wens je heel veel geluk met je zwangerschap ..

Gr

Hoi,

Ik ben nu in de 6é week.
Wij hebben het nog niet verteld. Al vind ik het wel erg moeilijk om mijn mond te houden.
Volgend weeken gaan we het mijn familie vertellen en de week daarop de familie van mijn man. En daarna op mijn werk en tegen de vrienden enz.

Liefs, Larissa

Hoi

Ik ben nu zes weken zwanger en we hebben het meteen aan mijn schoonouders verteld nadat de test positief was (we waren een weekje met ze weg, ik kon moeilijk ineens zomaar geen wijn meer drinken) dat was zo leuk, nu kon ik er lekker met ze over praten. Toen we thuis waren hebben we het meteen mijn ouders verteld. Broers en zussen vertellen we het met 10 weken en vrienden, overige familie en werk met 12 weken.
Ik vind het zo moeielijk om het voor me te houden, maar mijn vriend wil het zo. Ik kan die 4 weken wel weg kijken

Manon

Hallo,

Ik ben vandaag 5 weken en 3 dagen zwanger, en we gaan het straks aan mijn broer en schoonzus vertellen! Ik vekneukel me al helemaal bij het idee, en kan bijna niet wachten om naar ze toe te gaan. Mijn vriend en ik vonden het het leukst als zij het het eerste zouden weten, omdat we zo'n hechte band hebben. Volgend weekend gaan we het de ouders vertellen (geen eerdere mogelijkheid), en twee beste vrienden....En dan wachten we af tot de eerste echo. Als die goed is, vertellen we het iedereen die het maar wil weten! (De dagen kruipen voorbij....)

Liefs,
Duin

Hee hoi,

Wij zijn nu bijna 5/6 weken zwanger en hebben het direct aan de naaste familie verteld. Ik zou namelijk eerst een groep gaan begeleiden tijdens een reis in het buitenland, dit leek me nu geen goed plan en heb de reis afgezegd, tja, familie zou direct door hebben dat er iets anders aan de hand is.
Naar anderen heb ik de verklaring gegeven dat het niet goed gaat met m'n opa, wat ook werkelijk zo is. De rest vertellen we het na de 1e controle/echo. Als ik die reis niet had gehad dan hadden we denk ik wel langer gewacht met het vertellen, samen genieten van het wonder lijkt me ook bijzonder.
Trouwens wel super reacties gehad van de familie, lieve kaartjes en rompertjes, de kleine is hoe dan ook welkom!

Liefs Lientje

Hoi,

Zo te lezen zijn wij de enige, maar wij hebben het ons ouders verteld toen ik 10 weken en 6 dagen zwanger was (moederdag). Het viel nl. niemand op dat ik zwanger was en we vonden het wel een leuk kado. Toen hebben we het ook aan ons broer en zussen verteld.
Toen ik 13 weken zwanger was heb ik het aan de rest van de familie, vrienden, bekenden
 etc. verteld.
Ben morgen 14 weken zwanger en aangezien ik niet echt meer lekker in mijn spijkerbroeken pas, vond ik het tijd om iedereen in te lichten.
Maar, het is inderdaad erg moeilijk om e.a. voor je te houden.

Groeten Gea

Hey hoi,

De avond dat we erachter kwamen dat we zwanger waren hebben we gelijk mijn zus opgebeld. Nu was onze situatie wel een beetje vreemd, aangezien de zwangerschap niet bepaald gepland was en ik de pil slikte. Diezelfde avond hebben we het ook mijn stiefbroers, schoonmoeder en schoonzus verteld. De dag daarna mijn ouders na het doktersbezoek. Ook mijn beste vrienden en pete ouders werden gelijk op de hoogte gesteld. Mijn ouders vinden het het wijst om te wachten met het vertellen aan de rest van de wereld totdat ik over de 12 weken ben, maar zelf vind ik het een beetje onzin eigenlijk. Als het mis gaat... moet ik dan doen alsof er niets gebeurd is? Het is toch zulk mooi nieuws wat je te vertellen hebt! Waarom zou je dat voor je moeten houden?

Groetjes Samantha

Terug
Bovenaan