A
Anoniem
Guest
<p>Hai allemaal!</p><p>Ik ben eigenlijk helemaal niet actief op dit forum, vorig jaar wel hier en daar meegelezen en een topic geopend maar al snel dacht ik; dit werkt alleen maar averechts. Nu toch de laptop weer open geslingerd omdat ik merk dat ik het nog niet echt kwijt kan bij mijn omgeving.</p><p>December 2019 hebben we ( mijn vriendin en ik ) de eerste inseminatie gedaan, thuis, met zaad van onze donor. We dachten; 2020 wordt ons jaar! Misschien naief, geen idee, maar 2020 werd niet ons jaar. In geen enkel opzicht, geen positieve test, twee keer m'n baan verloren vanwege corona, uberhaupt een pandemie, het was het gewoon niet. Na een jaar proberen en de nodige frustraties en tranen van mijn vriendin en mij besloten we in december om een verwijzing te vragen naar het UMC Utrecht. </p><p>In januari hadden we ons eerste gesprek met de gynaecoloog. Aardige vrouw, tikje chaotisch maar dat geeft niet. Ze gaf aan dat de wachttijd voor iui 2 maanden is maar dat ze zou rekenen vanaf het eerste gesprek. 25 januari dus. M'n vriendin moest de nodige onderzoeken omdat ze een geperforeerde blindedarmontsteking heeft gehad die verwijderd is. De arts twijfelde, een kijkoperatie of een HSG. Uiteindelijk was HSG voldoende. Zemenonderzoek van de donor was goed, bloedonderzoek van vriendin goed, echo goed, so far was HSG ook goed. Oke top, er staat ons niks in de weg. </p><p>Toen zei de arts in maart opeens dat we een behandelplan zouden opstellen eind maart. Ohnee, dat werd toch 12 april. EN dat we vanaf dat belletje ergens in maart op de wachtlijst zouden komen te staan voor iui. HUH? Ok, nou uitslag afwachten van de hsg dan maar en afwachten tot we het consult hebben voor het behandelplan. </p><p>Vandaag werd m'n vriendin gebeld.. Eigenlijk was er medisch niks aan de hand. Medisch gezien konden we (eigenlijk zij dus haha) zwanger worden. MAAR. Voor de zekerheid wilden ze nu toch wel een kijkoperatie.. Huh? Die kijkoperatie zou zijn om te kijken of er verklevingen zitten in de eierstokken. Het was niet eens dat ze er 100% zeker van zijn. Het was mogelijk. Het kon ook niks zijn. Vriendin verdrietig, ik geirriteerd. (niet omdat ze verdrietig was)</p><p>Want, de wachttijden voor een kijkoperatie zijn 2 maanden. Daarna moet je alles nog bespreken, ze moet vast een cyclus overslaan vanwege de operatie en dan zitten we alweer in september, onze chaotische arts kennende. (Ik trek dat niet zo goed maar ben zelf ook echt een persoon die houdt van structuur en duidelijkheid)</p><p>We zijn allebei een beetje van slag van dit alles. Het duurt allemaal al zolang. We krijgen de ene zwangerschapsaankondiging na de andere rond onze oren geslingerd. En elke keer zijn we oprecht blij voor onze vrienden en familie maar tegelijkertijd doet het zoveel pijn dat het dan bij ons niet lukt. Ik wil zo graag midden in de nacht wakker worden van ons kindje wat moet huilen en honger heeft, of bang is, of wat dan ook. </p><p>We zitten nu dus in dubio. Volgende week hebben we het gesprek met de arts om een behandelplan op te stellen. Wat zouden jullie doen? Aangeven dat we de kijkoperatie niet doen en meteen overstappen op IVF ( daar is geen wachttijd voor namelijk) of afwachten en de operatie doen en dan starten met IUI? En zou dat uberhaupt kunnen? Dat je aangeeft bij de arts; fuck die kijkoperatie, we willen door!</p><p>Wat zouden jullie doen? </p><p>En dankjewel voor het lezen haha! </p>