wagens

Hallo moeders,
Allereerst, ik ben NOG geen moeder,maar wel 3 maanden in verwachting. Ik weet het, ik ben erg vroeg, maar toch ben ik me al een beetje aan het orienteren op kinderwagens. Graag wil ik een 3-wieler (of evt 4) die je kunt gebruiken voor wandelwagen, maxicosy en zo'n baby-bak voor als de baby nog heel klein is. Nu heb ik wagens van het merk Bugaboo, Maxicosy, Easy Walker en Quinny gezien. Wat is nou de fijnste en handigste kar? Moet ik een zwenkwiel hebben? Waarin kunnen de meeste spullen onderin, etc etc. Graag zoveel mogelijk tips zodat ik tzt de goede kar kan aanschaffen. En wie kan ik het beter vragen dan jullie??? Aanstaande en al-moeders.Groeten van Sascha
 
Ha die Sascha,
Nou als je het mij vraagt ben ik de bugaboo fan licht zwenkwielen dus ik kan makkelijk de bocht nemen.Modern veel mooie kleuren praktisch op het strand in het bos.
1 nadeel je kunt niet veel meenemen de tas onder de wagen is klein maar misschien is daar ondertussen wel een oplossing voor.
Ik ga hem ook kopen in het knal rood mijn lievelings kleur.
Ik hoor van je onze keus is gekomen door de proefritjes in de winkel. Ha ha net een of je een nieuwe auto koopt.

veel succes roos
 
Ik hb de mutsearts transformer gekocht. Ik heb in de winkel een test rit gemaakt en hij draaide heel makkelijk. Het is een driewieler met dubbel zwenkwiel voor dat ook vastgezet kan worden. Hij komt inclusief dekbedje en lakentjes, baby bak en warme zak voor om de benen. Ik weet niet zeker (hij zit nog in de doos namelijk) maar volgens mij zit er ook een adapter voor de maxi cosi bij. Hij kost € 449 en dat was toch best weinig tegenover de andere kinderwagens die ik gezien heb.

Verder vind ik helemaal niet dat je er vroeg bij bent, je kan maar beter op tijd beginnen en lekker de tijd nemen en aanbiedingen afwachten :)

groetjes, Jane 25 weken
 
Ik heb een Quinny freestyle met 3 wielen en hij bevalt goed. Eerst kun je er een maxi cosi of de kinderwagenbak opzetten en vervolgens kun je er een wandelwagen van maken. Ik vind alleen dat hij soms moeilijk in te klappen is en je kan niet zoveel spullen onderop kwijt. Succes met het uitzoeken!
 
De Bugaboo lijkt misschien erg leuk en praktisch, maar dat is 'ie dus niet. (vinden wij!) Inderdaad, je kunt er mee naar het bos en strand maar...dan moet je de wagen dus trekken want met die kleine voorwieltjes komt je niet door het zand! (nou schijnt 't dat je die wieltjes kunt omzetten maar dat vinden wij dus geen gezicht) Bij ons werd echt gezegd dat de Bugaboo een prima stadswagentje is (het lijkt wel een auto) maar dat je beter een wat robustere kunt kiezen als je ook veel het bos in wil of naar het strand. En zoals hierboven ook staat: Je hebt nauwelijks laadruimte voor boodschappen en dat heb je bij bijv. de Mutsaerts wel!
 
hoi hoi,
Ik heb nare ervaringen met een driewieler, als je de stoep afrijd kanteld de wagen snel om.
Ik heb dus een kinderwagen met 4 luchtbanden gekocht.
Ik vind het altijd een schattig gezicht
zo'n klein babietje in een maxi cosi maar soms gaan mensen shoppen met een maxi taxi.
Een baby mag maar 2 keer 1 kwartier in de maxi cosi op een dag, voor zo'n kleintje is het ook veel lekkerder om in een bak te liggen, ik zal dus geen maxi taxi aanschaffen. maar het is natuurlijk jullie keus.
veel succes
groetjes
 
hallo,

mijn collega heeft pas een kleintje (ik hoop wij binnenkort ook, maar ik moet nog ff op de uitslag wachten....)

zij vertelde me dat een 3-wieler slecht is voor het kindje om lang in te rijden. ze zegt dat door het derde wiel alle schokken die de wagen maakt tijdens het rijden op het ruggetje van de baby terecht komen en dat dat natuurlijk niet bevordelijk is voor de kleine. 4 wielen is dus veel stabieler. ikzelf vind 3 wielen wat ruiger/stoerder, maar na haar verhalen zal ik in de toekomst toch gaan kijken naar een 4 wieler....
geniet van je zwangerschap en succes met het zoeken van een geschikte wagen..

groetjes kim
 
Ik had ook een maxicosi op het onderstel van de kinderwagen...mij is verteld dat een kind er uiterlijk twee uren per dag in mag.........Beviel prima...en mijn kindje ook......
 
Terug
Bovenaan