wakker 'schudden' 23.00

Mijn dochter slaapt om 23.00 heel vast, zodat wij haar echt wakker moeten 'schudden' voor haar fles.





Die drinkt ze dan goed op, en tegen 03.00/ 04.00 meld ze zich weer. Geen doorslapertje dus.


Ze ligt dan vaak boven de dekens, dus of het nu de honger of de 'kou' is die haar wakker maakt is mij niet duidelijk.





Vannacht gaat ze voor het eerst in een slaapzakje, dan kan ze wat minder woelen. Ik ben benieuwd.





Ik heb het idee dat zij de nacht verlegt, dan zij vanaf 19.00 al in
haar diepe slaapt komt, tot 03.00. s Nachts is zij nl. heel actief. Ik
denk ook dat als wij haar niet wakker zouden maken om 23.00 ze ook om
03.00 komt. Dan zou ze dus slapen van 19.00 tot 03.00. Maar dan denkt zij dat dít de nacht is.





Ik heb geen idee hoe we dit nu moeten verleggen. Dat ze dus van de
avond de avond maakt, en van de nacht de nacht. Ik denk nl. dat ze dan
best door zou kunnen slapen.





Herkenbaar?





Sannes


mv Mila 19-2
 
Absoluut herkenbaar bij ons!!
Mijn tip: niet wakker maken en kijken wat er gebeurt. Wellicht komt ze dan nog eens in de nacht, maar het feit dat ze uit zichzelf niet (meer) om 23.00 uur komt, is juist een teken dat ze het op dat moment niet nodig heeft.

Onze zoon (nu 17 maanden) kwam juist nog wel rond 23.00 uur en sliep toen rond de 4 maanden ineens vanaf dat tijdstip door. En warempel, binnen enkele weken sloeg hij ook de voeding van 23.00 uur over.
 
Ja, maar ik ben bang als wij eerst de voeding overslaan van 23.00 uur, zij nooooit verder door zal slapen dan 03.00.



Bij jou ging de kleine eerste de nacht doorslapen en toen verviel de
voeding van 23.00. Dat is de juiste volgorde mijn inziens (als die al
bestaat).



Maar misschien inderdaad gewoon een keer doen, niet te voorzichtig.

Dank Linda.



Nog meer ervaringen?













 
Hoi Sannes,

Ik maakte mijn dochtertje ook wakker voor de fles van 23.00. Daarna sliep ze altijd wel zonder problemen weer door. Maar nu laten we haar ook lekker doorslapen en dan slaapt ze tot 6.00 a 7.00.  Ik zou ook proberen om haar door te laten slapen en dan kijken hoe laat ze zich weer meld ( misschien handig als je de volgende dag vrij bent). Voor hetzelfde geld slaapt ze wel door. Want misschien wordt ze juist uit haar diepe slaap gehaald waardoor ze misschien na de fles van 23.00 wat lichter slaapt.

Ik hoop dat het zal lukken.

Groetjes van Elly
 
Zeker herkenbaar. Wij hebben ook in die situatie gezeten dat hi vanaf 18 u ging slapen en dat we hem wakker moesten maken om 23 u, daarna sliep hij ook tot 4 u. Wij hebben dat een paar dagen proberen te lengen, dus als hij   huilde, gewoon een paar keer tut gegeven en opeens werd het in de nacht 5 u en opeens sliep hij door vanaf ca 00.00 u tot 6 u en later werd dat half 7. MAAR sinds 3 dagen wordt hij ook weer wakker in de nacht, niet van de honger want we weten nu dat hij zonder die nachtvoeding kan, maar het is wel weer vermoeiend, want hij huilt dan om 4u30 en zo om het kwartier of half uur. Maar ok, wij hebben ook al eens gedacht om die laatste voeding te laten vallen, maar durven ook niet uit angst dat hij zich dan zeker gaat melden 's nachts. Wat we wel gedaan hebben is zijn laatste voeding een uur vervroegd. We hebben dat ng maa 1 dag gedaan, dus we kunnen er nog niks over zeggen omdat hij nu eigenlijk stilletjesaan in en sprongetje komt en dus slechter slaapt, maar we gaan proberen om zo die voeding elke keer te vervroegen met desnoods 5 minuutjes per 2 dagen of per dag en telkens een beetje minder te doen in de voorlaatste voeding zodat uiteindelijk dus die voorlaatste voeding uitblijft.
Geef je een badje 's avonds? Kan ook helpen, worden ze rozig van en ze krijgen meer honger.

grtjs, Bea
 
Hoi,
Mijn advies is ook: niet wakker maken. Waar jij mee te maken hebt is inderdaad het afbouwen van nachtvoedingen. Je kleintje zal eerst rond drie/vier uur blijven komen als je de voeding van 23:00 laat vallen. Na een tijdje zal ze waarschijnlijk steeds later gaan komen.
Zo ging het tenminste met mijn twee dochters. Een enkele nachtvoeding is ook wel vol te houden. Zeker als je afwisseld (alleen bij fles) en af en toe ruim op tijd naar bed gaat.
Groetjes Ivy
 
Hoi,

Heel herkenbaar. Mijn dochter slaapt ook vanaf ongeveer 19:00 uur tot een uur of 1:00. Ik maak haar wakker om ongeveer 23:00 en dan slaapt ze tot ongeveer 3:00 uur. Ik moet er nog twee  keer per nacht uit voor een nachtvoeding. Ze is nu 14 weken. Vermoeiend. Ik ben er ook achter dat ze nog geen kunstvoeding kan verwerken (darmproblemen) dus het is nog een tijd eenmaal zo. Ze hebben een eigen willetje.

Dus wel of niet wakker maken, wat is wijsheid. Sommige kinderen gaan wel doorslapen maar niet alle. Ik wens je veel succes (en sterkte).

Groetjes Tascha
 
hééél herkenbaar. Deed onze Tim ook. Ben gestopt met wakker maken en eerst werd hij inderdaad tegen 3.00uur wakker. Maar later heeft hij dat zelf opgeschoven naar 6.00/7.00uur. Het gebeurd soms inderdaad dat hij om 19.00uur in diepe slaap valt tot 6.00uur. En de enige die wakker wordt vanaf 3.00uur en ieder uur weer is moeders die denkt hij moet nou toch wel honger krijgen....is dit wel goed....etc. Maar meneer doet het verder zo goed dat ik maar probeer me niet zo druk te maken.

Dus niet wakker maken, laat lekker slapen..............

groetjes Sherene
 
Terug
Bovenaan