wakker 'schudden' 23.00

Ik zit helaas in precies dezelfde situatie. En raad wat: ik heb van het CB juist het tegenovergestelde te advies gekregen. Namelijk: wel   wakker maken voor de voeding van 23.00uur. Mijn zoontje is nu 16 weken (en toch als 7.5kg), maar de arts van het CB vond hem nog te jong om door te lapen. Dus daarom adviseerde zij om hem wel wakker te maken voor de laatste voeding, om hem zo goed te leren slapen.
Helaas is het nog niet erg succesvol.... Gisteren hebben we voor het eerst geprobeerd heb niet alleen wakker te maken voor de borstvoeding, maar eerst eventjes met hem te spelen en dan pas de voeding. Vannacht ging het iets beter, namelijk voeding om 22.30uur en 3.30uur. Daarna werd hij weer om 5.00uur wakker en na een speentje om 6.30uur.
Ik kan niet anders zeggen dat dit echt super vermoeiend is. Zeker om dit slechte slapen te combineren met werken... Dus als iemand nog goede tips of ervaringen heeft met het juist wel wakker maken: graag!

Groetjes,
Sandy
 
Hoi,

Af en toe wordt je wel een beetje moe van dat "gemeut"van het CB. Misschien mag ik het niet zeggen hoor. Maar om nu te zeggen dat ze met 16 weken te jong zijn om door te slapen vind ik wel een beetje gezeur hoor. Mijn dochtertje is nu bijna 17 weken en ze doet het prima 'snachts. En de fles van 23.00 laten we echt lekker schieten hoor als ze lekker ligt te slapen. Wat ik wel probeert te doen, is wat meer in de andere flesjes te doen, dus ipv 180 cc wordt het een flesje van 200cc. De ene keer drinkt ze hem wel op en de andere keer niet. En sinds een week doen we in de laatste fles rijstebloem, en dat helpt ook goed. Probeer ook je eigen gevoel een beetje achterna te gaan, en dat werkt vaak toch het beste hoor. En zolang ze groeien en zelf niet om de fles komen 'savonds dan gaat het toch goed.

Succes,
Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan