wakker maken of niet

hoihoi!

mijn dochtertje van 4 weken krijgt 7 keer flesvoeding ('s nachts ook nog dus). Om de 3 uur. Maar 's ochtends wil ze echt na 3 uur haar flesje, maar net zoals nu slaapt ze nog. En het is nu 3,5 uur geleden. Moet ik haar wakker maken of zelf laten komen? Ze weegt nu 3,7 kg en  mag bij 4 kg over naar voedingen om de 4 uur maar dat zal de ene keer wel zo zij en de andere keer niet, maar ik wil wel een bepaald schema aanhouden.

Bedankt!

groetjes
petra

Tja, da s moeilijk altijd. Ik geef borstvoeding en voed echt op verzoek. De ene keer zit er 2 uur tussen, de andere keer 4 uur. Ik zou Yanick dus nooit wakker maken. Maar ik weet niet hoe het zit met kunstvoeding. Misschien kan je het nog even aankijken en wordt je kindje snel wakker.

ik weet niet of het zo veel met borstvoeding of met flesvoeding te maken heeft. het is de onzekerheid waardoor je als jonge moeder zo aan die schema's gaat hangen. ik doe het ook.

maar mijn mannetje heeft niet zo veel op met de schema's en als hij honger heeft medlt hij zich echt wel. Dus inmiddels laat ik die van mij lekker doorslapen als hij dat wil.

hoi,hoi,
Ik maakte Evi, behalve 's nachts, wakker voor haar voeding als ze zelf niet kwam. Dit doe ik nog steeds, ze is nu 15,5 week. Ze heeft nu een goed ritme en ze doet het er prima op.

groetjes Sonja & Evi

Hallo,

Mijn zoontje is morgen 3 weken en ik geef hem bv.De hele dag komt hij om de 3 uur,alleen s middags (zoals nu dus)slaapt hij zo vast dat er 4 uur tussen zit,ikmaak hem ook niet wakker voor de voeding ,hij meld zichzelf wel!

liefs Caro

Overdag maak ik Laura wakker en 's morgens wacht ik meestal tot ze komt. Omdat ze onder het gemiddelde blijft en haar flessen niet leeg drinkt, moet ik haar 's avonds om 23.00 uur ook nog een fles geven. Laura wil dan meestal niet wakker worden en ik moet haar dan ook echt pesten. Een uur van tevoren zet ik het licht aan en dan moet ik een kwartier van tevoren de luier verschonen, haar in de woonkamer (bij de tv) in de box leggen en de babygym (met muziek en lichtjes) aanzetten. Dan drinkt ze met een beetje mazzel een halve fles. Maar ja, ze heeft die fles nog nodig (ik hoop dat ik er binnenkort mee kan stoppen, want zij wil gewoon slapen!)

Groetjes Ilona

Ik heb hem eigenlijk nooit wakker gemaakt, behalve voor de laatste avondvoeding omdat ik zelf ook op tijd in bed wilde liggen. Voor ons werkt dat het beste, Christian komt namelijk nooit precies om de 3 of 4 uur, maar varieert vanaf het begin met 2-5 uur. Als ik hem wakker zou maken overdag, dan verstoor ik echt zijn slaapmomenten, drinkt moeizaam  en is hij daarna heel veel (misschien wel te?) wakker. En wil vaak dan na 2 uur al weer eten...
Op deze manier komt hij netjes uit op 5 voedingen op een dag.

Groetjes Karin
Mama van Christian (9 weken)

ik heb boas ook nooit wakker gemaakt.tot een week of 8  kwam hij  elke 3 uur,toen een tijdje 3,5 en nu met 12 weken elke 4 uur.maar ze mogen wel eerder om de 4 uur hoor.t zoontje van mn vriendin (borstvoeding) kwam vanaf dag 1 om de 4 uur en sliep gelijk al door snachts!boas  was aan de kleine kant en kwam,en komt nog steeds,wel halen wat hij nodig had.op een gegeven moment sliep hij weleens bijvoorbeeld van 20 uur tot 2.zo heeft hij leren doorslapen,al was het niet van savonds tot smorgens,het was een begin.
ik zou haar dus lekker laten slapen.
groetjes kari

Terug
Bovenaan