wakker maken of niet

Hoi hoi!
Ik denk ook dat het niet met bv of kv te meken heeft hoor. Ik gaf eerst bv, op verzoek, en nu kv op verzoek. Wakker maken heeft naar mijn idee niet veel zin, onze dochter valt dan in elk geval heel snel in slaap en heeft dan dus minder gedronken dan wanneer ze zelf wakker wordt. Voor de laatste voeding en de eerste voeding maken we haar wel wakker. Anders wordt het te laat. Maar omdat ze 's nachts doorslaapt heeft ze 's ochtends zowiezo wel honger!

succes!

Sabine

nog eens een vraagje over wakker maken of niet?
Evi slaapt best veel, slaapt 's nachts ook door, maar is een slechte drinker. Dus als ik haar niet wakker maak kom ik niet aan 5 voedingen of ik kom zo uit dat ze 's nachts moet drinken.
Door al jullie verhalen ga ik twijfelen of ik er wel goed aan doe om ze wakker te maken. Want ook al wacht ik langer met de fles of wacht  tot ze zelf komt ze gaat er niet beter van drinken.

groetjes Sonja

Hoi,

Ik wij hadden het probleem met Ryes dat wij hem om de 3 uur wakker moesten maken, daar hij bij z'n geboorte maar 2320 gram woog.  Maar als hij dan wakker was, huilde hij alleen maar. Als wij hem eten gaven, deed hij bijna 3 kwartier over de fles en dan nog verschonen, boeren etc. etc. Voordat hij dan eindelijk weer sliep was je al anderhalf uur verder. Nu zit hij inmiddels op gewicht en  hebben hem op een gegeven moment gewoon laten slapen totdat hij zelf kwam. In overleg met het consultatiebureau hebben wij hem overgezet naar 5 voedingen van 140cc. Soms wordt hij om de 3,5 uur wakker soms om de 4,5 uur en slaapt ook 6 uur achter elkaar. Hij moet nog een beetje in dit ritme zien te komen, want de ene keer slaapt hij de 6 uur 's avonds tussen 19.00 en 1.00 uur en vannacht heeft hij geslapen van 23.30 uur tot 05.30 uur. Dus het gaat steeds beter. Maar dat ritme komt vanzelf. Ga je zelf maar na, jij vindt het toch ook niet leuk om uit je slaap gehaald te worden en dan meteen te MOETEN eten. Als een  baby honger heeft komt hij/zij vanzelf, en dan is het even een ritme vinden, maar ook dat komt vanzelf. Wij hebben door deze aanpak een heel ander kind gekregen en dat is een stuk gezelliger!

Groetjes,

Jessica

hoi sonja
ik denk dat jij in jou geval evi beter wel wakker kan maken ja.ze slaapt goed,dus last heeft ze zelf niet van het weinige drinken.ze heeft zeker weinig nodig,of een klein maagje.als ze tevreden is doe je het goed!zou ik niet aan je schema gaan rommelen.dalijk raakt ze van slag en gaat ze weer snachts komen.zonde toch?niet gaan twijfelen omdat andere mensen het anders doen hoor.
groetjes kari

Hee Kari,
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk ze doet het goed zo en ze is erg tevreden.
Maar ja soms ga je wel eens twijfelen, wordt je onzeker, en vraag je je zelf af of je het wel goed doet.

liefs Sonja

Terug
Bovenaan