Wakker maken voor de nachtfles

Onze dochter is 3 weken. Zij krijgt om momenteel op deze tijden de fles:

07:00
11:00
15:00
19:00
23:00
03:00

Nou is het heel vaak dat wij haar voor de nachtfles van 03:00 wakker moeten maken terwijl ze nog in diepe rust is en ik  het dan zonde vind om haar wakker te maken terwijl ze dan gerust tot 4 of 5 uur doorslaapt. Maar als ik dat niet doe ben ik de regelmaat kwijt van haar voedingstijden om haar elke 4 uur een fles te geven. Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft wat tips over hoe te handelen

hoi hoi
ik zou haar gewoon doorlaten slapen snachts en dan de laatste fles s avonds iets meer geven zodat ze de nacht door kan .
mijn zoontje sliep ook al zo snel door dus ik gaf gewoon de fles s avonds iets meer en dan sliep ie tot de volgende ochtend door zorg wel dat er niet meer dan 12 uur tussen de laatste en de eerste fles zit dan is het prima hoor .
en ze behoort zo ongeveer 6 flessen van 100 cc te hebben als dat te veel is zou ik haar gewoon minder geven 5 flessen is volgens mij iets te weinig als je maar zorgt dat ze aan een liter per dag komt dan zit ze goed groetjes marijke.

Hoi,
Nee, een liter is zeker te veel voor zo'n kleintje.
Maar als ik jou was zou ik haar ook gewoon door laten slapen. Als ze goed op gewicht is, heeft ze het niet nodig en al helemaal niet als ze zelf niet wakker wordt van de honger. Misschien raakt je ritme dan wel in de war, maar is dat heel erg? Je krijgt dan misschien gewoon een ander ritme, maar misschien krijg je er wel een goede nachtrust voor terug en dat is toch ook wat waard?
Onze dochter is 4 maanden en heeft nog steeds geen vast ritme hoor. Ze krijgt nog steeds 6 (borst)voedingen en komt ook aldoor 's nachts nog, dus je bent met je kindje van 3 weken al heel goed op weg denk ik zo!
Groetjes, Mariska

Bij merel hadden we het ook na de laatste fles sliep ze goed door. De ene keer tot 2.00 de andere keer tot 5.30
Ik liet het altijd aan haar over. En om 8.00 dronk ze altijd gewoon de fles leeg hoor
NU nog ze komt nog maar zelden maar zaterdagnacht nog. Ineens wou ze om 5.00 een fles
Gegeven en om 8.30 (normale tijd) was ze weer klaarwakker voor de volgende ronden hoor.
Als je haar steeds wakker moet maken weet je ook niet wanneer ze eraan toe is de nacht door te slapen (3 weken is daar nog wel jong voor hoor. )
Merel slipe met 8 weken van 22.30 tot 6.00 Hartstikke netjes dus.
Denk er wel aan dat kleintjes Weet niet precies tot welke leeftijd of gewicht niet meer dan 1 keer per dag maximaal 6 uur tussen een voeding mogen laten zitten.
Je zou dat evt kunnen uitzoeken en dan  tot die tijd de wekker zetten op de tijd dat ze hooguit mag doorslapen
Maar je zult zien als ze het nodig hebben dan komt ze er echt wel om hoor
Bij Merel heb ik de wekker een paar dagen gezet maar die is nooit afgegaan. Ze was altijd voor die tijd wakker.

hoi

volgens mij mag een baby van 3 weken helemaal nog niet 12 uur doorslapen

volgens mij mogen ze dan nog niet langer dan 7-8 uur zonder voeding

zou het toch maar even na vragen op het cb

groetjes moekje

Onze dochter heeft de eerste week na haar geboorte in het ziekenhuis gelegen.
Daar hebben ze de nachtfles  op dag 7  al weggelaten. De laatse fles kreeg ze om 12 uur s'nachts. Ze kwam toen om 5 a 6 uur s'ochtendsen en daar pas ik mijn dag  dan helemaal op aan. Om toch een beetje op "schema" te blijven laat ik de ene keer 3 en de andere keer 4 a 5 uur tussen de twee voedingen  zitten.   Ik geef trouwens borstvoeding

Jeetje wat lekker dat ze doorslaapt. Mij werd toen verteld dat ik hem 's nachts mocht laten slapen en overdag wel om de 3 a 4 uur wakker moest maken. Helaas deed die van mij dat 's nachts niet. Nu trouwens ook nog niet echt. Ben al blij als er 5 uur tussen de voedingen zit 's nachts.

Terug
Bovenaan