Wakker maken voor de nachtfles

Hoi hoi,

Je hoeft je kindje niet wakker te makken voor de nachtvoeding.
Er mag alleen nu nog niet langer dan 6 uur tussen de laatste en de eerste voeding zitten. Dit is om te voorkomen dat haar bloedsuiker spiegel te veel daalt.

Overdag moet je haar wel na 3 tot 4 uur wakker maken voor een voeding, zo leert ze ook het verschil tussen dag en nacht.

Marjolein

Ik heb onze zoon ook niit wakker gemaakt.
Wij hebben in de laatste fles iets meer gedaan en dan gewacht totdat hij zelf weer kwam en dat ging perfekt.
Op een gegeven moment kwam hij 's nachts niet meer.

Onze zoon Ramon is nu 4 weken en wij maken hem ook niet wakker, hij komt zelf als ie honger heeft.
Tja een ritme is daardoor errug ver te zoeken, maar ach dat maakt niet uit, ze krijgen op een gegeven moment vanzelf een ritme denk ik.
Theo was bij de geboorte 5300gram, dus moest de eerste paar nachten wel echt de nachtvoeding geven voor zijn suiker waarde, maar dat hebben we al snel niet meer gedaan.
Dus nu krijgt hij de ene keer om 22uur zijn laatste en de andere keer om 23uur, en soms wat later, hij zit nu op een voeding van de ene keer drinkt ie 130cc en de andere keer 150cc ik zorg er wel voor dat ie 5 voedingen per dag krijgt.
Hij groeit goed, dus het zal wel goed zijn.

Probeer het een keer om haar te laten slapen en kijken hoe laat ze dan komt, misschien slaapt ze wel tot 7 uur nou dat is toch mooi dan.

gr. moon

quote: mamavanT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-01-2008 15:52:50'));

Onze zoon Ramon is nu 4 weken en wij maken hem ook niet wakker, hij komt zelf als ie honger heeft.
Tja een ritme is daardoor errug ver te zoeken, maar ach dat maakt niet uit, ze krijgen op een gegeven moment vanzelf een ritme denk ik.
Theo was bij de geboorte 5300gram, dus moest de eerste paar nachten wel echt de nachtvoeding geven voor zijn suiker waarde, maar dat hebben we al snel niet meer gedaan.
Dus nu krijgt hij de ene keer om 22uur zijn laatste en de andere keer om 23uur, en soms wat later, hij zit nu op een voeding van de ene keer drinkt ie 130cc en de andere keer 150cc ik zorg er wel voor dat ie 5 voedingen per dag krijgt.
Hij groeit goed, dus het zal wel goed zijn.

Probeer het een keer om haar te laten slapen en kijken hoe laat ze dan komt, misschien slaapt ze wel tot 7 uur nou dat is toch mooi dan.

gr. moon

ik bedoel ramon was 5300gram bij de geboorte, theo is mijn andere zoon die is al 3 haha

quote: Shopaholic1983 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2008 12:31:53'));

Onze dochter is 3 weken. Zij krijgt om momenteel op deze tijden de fles:

07:00
11:00
15:00
19:00
23:00
03:00

Nou is het heel vaak dat wij haar voor de nachtfles van 03:00 wakker moeten maken terwijl ze nog in diepe rust is en ik  het dan zonde vind om haar wakker te maken terwijl ze dan gerust tot 4 of 5 uur doorslaapt. Maar als ik dat niet doe ben ik de regelmaat kwijt van haar voedingstijden om haar elke 4 uur een fles te geven. Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft wat tips over hoe te handelen

We zijn nou inmiddels 3 weekjes verder en onze dochter slaapt nou 's nachts door. We hebben gewoon gedaan wat de meesten zeiden. Haar gewoon laten slapen tot ze zich meld. Nou dat werkt prima. We doen wel wat meer voeding in de laatste fles(150cc ipv 135cc) en dan slaapt ze tot ongeveer 6 tot 7uur. Bedankt voor de tips

Terug
Bovenaan