wakker maken voor een voeding

hallo,gefeliciteerd met uw kindje!
ik ben een moeder met een zoontje van 3 jaar en een dochter van 11 weken.
dat doorslapen....de ene treft het wel de ander net even niet. onze dochterkreeg vanaf 1 week rond   2200u de laatste voeding en lieten haar slapen tot ze wakker werdt,
ze kwam dan meestal om 3.30u.
wij konden dan 5,5 uur slapen achter een. en dit is echt veel hoor.                                                       baby's mogen niet langer dan 6 uur zonder voeding omdat hun suikerspiegel dan te ver daalt.
maar ze worden meestal huilerig (dus wakker) om te eten.
ik zou in de nacht geen wekker zetten, ze komt wel. en die tips van eleanor. zijn echt perfect!
niet praten, geen oogcontact, weinig licht aan.
zo wennen ze echt eraan dat het eten is en weer slapen is, en na 6 uur in de ochtend komt de gezelligheid weer!
succes en probeer als de baby slaapt direct zelf te gaan liggen,met je ogen dicht!
en laat de was enz. maar liggen..
groetjes van claudia

Hai Brootje
Tja als ze ons nou vantevoren al hadden gezegd dat wij ons aan de beeb moesten aanpassen en niet andersom  had dat een hoop gescheeld haha.

Ikzelf heb veel gehad aan de methode van Ria Blom, boekje Regelmaat brengt rust, ik vond het echt de handleiding die ze bij elke beeb erbij moeten geven. Helaas kwam ik er ook pas na een maand of twee achter.

Maarrrr,   de meeste adviezen zijn hierboven al gegeven, twee weken is wel erg jong om te verwachten dat ze doorslapen... ze zijn net uit de buik dan en hebben gewoon nog continue voedselstroom nodig.. Als je nou rekent op een maand of vier, vijf, dan valt het alles mee als het eerder is... En als je ff bij wilt tanken, willen opa's/oma's of anderen het graag een nachtje van je overnemen hoor! Maar bovenal.... je heb nog tig weken verlof, neem het ervan en ga inderdaad als de wiedeweerga slapen als de kleine ook slaapt, dus óók overdag!

Veel succes,

Liefs Lisette
mv Amy 17-05-2006

Terug
Bovenaan