wakker maken?

Hallo,

Een vraag... Mijn dochter bijna tien weken oud, begint s'nachts door te slapen. Volgens mij is het wel een heerlijke slaapkop, want de laatste fles krijgt ze rond een uur of acht en daarna gaat ze de wieg in, ze slaapt dan door tot een uur of acht de volgende morgen.. We zijn gestopt met het geven van de laatste fles om elf uur omdat ze dan meestal al zo lekker sliep, maar ik vind het tot acht uur s'ochtends wel een heel eind, moet ik haar eerder wakker maken of moet ik haar zelf laten komen??
 
Onze zoon (nu 11 weken oud) is dankzij het inbakeren ook zo'n slaapkop geworden. Ik maak hem altijd wakker voor de voeding rond 22.30 / 23.00 uur. Hij krijgt inmiddels 5 voedingen per dag. Ik heb wel eens gehoord dat het belangrijk is dat baby's regelmatig voeding krijgen ivm de bloedsuiker.
 
Er zit inderdaad wel veel tijd tussen. Ik weet niet op hoeveel voedingen ze nu zit?

In een nacht mag er als ze erg jong zijn niet meer dan 6 uur tussen zitten.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Onze kleine is nu 13 weken, en in overleg met het CB zijn we overgegaan op 4 voedingen, er mag meer tijd tussen de voedingen zitten omdat ze zo tevreden is maar tussen de late avondfles en de ochtendfles is het volgens het CB beter dat er niet meer dan 8 uur tussen zit.
Wij geven om 22.30 uur de laatste en de volgende ochtend om 7.30 uur de eerste, is iets meer dan 8 uur maar ze is erg tevreden. Groetjes
 
Hoi,
Onze zoontjes sliepen met 8 weken al door. Op zich is dat niet zo erg, als ze tevreden is en genoeg plasluiers heeft lijkt het me niet zo erg. We maakten ze wel bewust 's ochtends om 7 uur wakker! Hoeveel voeding krijgt ze per keer ????

Wij zijn gewoon flessen van 240 cc gaan geven, die gaan weliswaar niet altijd opgingen, maar als ze er behoefte aan hadden was hij leeg. Bij ons zijn er geen enkele problemen geweest en de kinderen kerngezond.

Ieder kindje is anders moet je maar denken, vaak voel je zelf wel het beste wat goed is voor je kindje. Als je er niet gerust op bent, probeer het laatste flesje te verschuiven naar 21.00 en de eerste naar 7 uur, dat zit er al 2 uur minder verschil in.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Petra
Moeder van Max en Felix (7 mnd)
 
Hallo,
Er zit inderdaad veel tijd tussen. Ik zou proberen om de tijd tussen de flessen iets langer te trekken zodat de laatste fles rond 1/2 10 is. De kinderarts heeft tegen ons verteld dat de bloedsuiker helemaal niet zo snel daalt en er mag gerust een flink aantal uren tussen de laatste en de eerste fles. Onze dochter sliep ook zoveel en ik maakte haar na de 8 uur wakker. De arts heeft mij voor gek verklaard en gezegd dat je ze lekker kunt laten slapen totdat ze vanzelf wakker worden.
 
Hallo,

Onze dochter heeft vanaf de zesde nacht doorgeslapen. Maar je moet de laatste fles van +- 11 uur wel een tijdje blijven geven ivm de bloedsuikerspiegel. Ik gaf om 10 uur half elf de laatste fles en dan sliep ze tot half acht/ acht 's ochtends.Ik heb de laatste fles gegeven tot ongeveer 4 maanden.

Groet,
Mieke
 
hallo,
mijn dochtertje is nu byna 4 maand en in de kraamtijd moest ik haar ook wakker maken zei de kraamverz. maar de volgende dag kwam de huisarts en vroeg ik hem of ik dat moest doen ivm bloedsuiker. hij zei "nee hoor dat zou ik niet doen dan zit je er straks mee als je wilt dat ze doorslaapt, dan is ze altijd om die tijd wakker, en de bloedsuikers dat is de eerste dagen bij de geboorte belangrijk daarna geven ze het zelf wel aan en worden vanzelf wel wakker". dus zodoende. onze dochter slaapt ook wel 12 uur. zelfs ook wel eens langer dus volg je hart en kijk naar je kind. je kind geeft het echt zelf aan wat hij wil.
succes en groetjes
 
Terug
Bovenaan