wakker op bed

A

Anoniem

Guest
Hallo collega moeders,

Lukt het jullie om je kindje wakker op bed te leggen?
Op het CB zeggen ze dat dit belangrijk is. Kan ik me ook wel voorstellen hoor.
Mijn dochter Kyra van 4 weken vind het echter veel fijner om bij mama inslaap te vallen.

groetjes

Ja dat geldt ook voor Fleur, ik stel dat dus ook nog maar heel eventjes uit (wakker op bed leggen) (ze ook nog maar 3 weekjes, dus....).

x Petra

Ik doe het wel. Anders valt hij echt niet snel  in slaap. Vind het wel gezellig hoor, maar ik denk ook dat het goed is dat hij leert dat wanneer hij in bed ligt hijj moet gaan slapen. Meestal huilt hij zich even in slaap, maar dat wordt steeds korter.

Ik leg Elize ook wakker in bed. Soms is ze inderdaad lekker tegen me aan in slaap gevallen, dan maak ik haar toch wakker door bijvoorbeeld een schone luier om te doen of door deze te controleren. Ik weet uit ervaring van mijn zoontje dat ze anders went aan het lekker bij mama in slaap vallen ( lekker warm) en dat ze dus over een paar weken niet meer in slaap komt in haar eigen bedje....
Vind het altijd wel zielig om haar wakker te maken als dat moet, maar het is wel het beste

Groetjes Hanneke

ella valt ook vaak bij mij op arm in diepe slaap zodra ik haar in bedje leg is ze vaak klaarwakker.. soms huilt ze dan maar soms valt ze direct in slaap dit verschilt erg per dag en tijdstip

Hier ook zo'n kroelbaby. Moet er wel effe aan wennen, omdat onze oudste totaal geen kroelerd was en een hele makkelijke slaapster.
Nu Yasmine 6 weken is ben ik ook begonnen met het wakker maken als ze in m'n armen in slaap valt.
Ik vind het nu n.l. tijd worden dat ze wat regelmaat gaat krijgen en ook zelf kan inslapen. Leuk vinden doet ze het niet (en ik) maar het moet wel, wil ik  zelf aan m'n nachtrust toekomen.
Ik heb wel expres tot 6 weken gewacht, omdat bv babies dan meestal wat beter gaan inslapen en regelmaat krijgen, zo niet Yasmine. Dus nu gaan we het zelf proberen te regelen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze vandaag overdag en afgelopen nacht om de 5 uur kwam. Misschien toeval, of misschien krijgt ze het toch door, laten we het laatste hopen.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

Ik vind het ook belangrijk dat Kyra regelmaat gaat krijgen, dus zij moet ook gaan leren dat ze zelf inslaap moet kunnen vallen.
Nu heeft ze al behoorlijk een eigen wil (heeft ze dus van haar moeder )   Hoelang laten jullie je kindje huilen voor ze inslaap vallen? Ik zorg altijd dat ze gedronken heeft en een schone luier aan heeft, dus daar kan ze geen last van hebben. En natuurlijk hebben we lekker geknuffeld en liedjes gezongen.
Dus hoelang laten jullie je kindjes huilen bij het trainen om alleen in slaap te vallen?

groetjes

Hoi Dimmy,
Wij hielden geloof ik 10 minuten aan, maar dat was meestal niet eens nodig. 5 Minuten leken er ook al wel tien, maar het wordt echt steeds korter hoor, de huilperiodes. Niet leuk maar denk wel dat t goed is.
Als je hoort dat ze zichzelf helemaal overstuur schreeuwt zou ik haar er misschien wel even uithalen, even troosten en er dan weer in.
Sterkte!

Terug
Bovenaan