wakker op bed

Ik heb deze strijd vandaag ook weer gestreden en uiteindelijk heeft mama gewonnen (hiephoi)!!! Volgens mij heeft hij helemaal niet geslapen na zijn eerste fles vanochtend. Hij heeft een tijdje gehuild, 10 minuten, dan was het even stil en begon het weer. Uiteindelijk bleef het een uur stil boven, maar volgens mij heeft hij alleen maar rustig liggen rondkijken, want toen ik hem eruit haalde voor zijn fles sliep hij bijna tijdens het drinken. dus daarna maar weer naar bed en na 2x 10 minuten te hebben gehuild werd het stil. Hij heeft 3 uur op bed gelegen en een groot deel daarvan geslapen (ik heb dit keer wel even gecontroleerd).

Ik vind het wel moeilijk, want op zijn buik valt hij zo in slaap, maar dat mag alleen onder toezicht. Wat ik wel op zijn kamertje in het ledikant heb is een beer. die kun je op 2 geluidsstanden zetten, namelijk baarmoedergeluid (jaja) of een muziekje. Na 5 minuten stopt de beer met spelen, zodra Joël weer een kik geeft slaat de beer vanzelf aan en gaat weer spelen. Zo hoef ik niet onnodig naar boven en raakt hij er ook niet aan gewend dat mama na een x aantal minuten huilen komt kijken.

Groetjes Eline

(Eline;  die beer.... Waar heb je die vandaan?)

Ik lees net overigens dat de 2e en de 3e maand babies het meeste huilen, ze zijn er achter gekomen dat als je ze dan veel knuffeld ze later minder huilen. Het is dus goed om je baby dan extra veel te knuffelen enzo.

Ja persoonlijk vind ik dat inslaap laten huilen nu echt nog veel te vroeg, en dat artikel bevestigd dat alleen maar....

groetjes Petra

artikel:

Wat doe je tegen het huilen ?
DE AANRAAK-AANPAK
Het huilen is meestal op zijn hevigst in de tweede en de derde maand. Probeer je baby nu nog meer te knuffelen en met hem rond te lopen. Dit kan ertoe bijdragen dat hij later minder huilt. Onderzoeken hebben aangetoond dat dit extra dragen, tijdens de eerste weken van het leven van je baby, kan helpen om de duur van huilbuien als hij ouder wordt te beperken. En dat is goed nieuws, want meer dan een halve minuut huilen kan voor een ouder een eeuwigheid lijken.

TIPS
hier zijn veel trucjes die het waard zijn te proberen wanneer je baby erg kwetsbaar schijnt:

quote: PuurGenieten reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2007 18:05:51'));

(Eline;  die beer.... Waar heb je die vandaan?)

Ik lees net overigens dat de 2e en de 3e maand babies het meeste huilen, ze zijn er achter gekomen dat als je ze dan veel knuffeld ze later minder huilen. Het is dus goed om je baby dan extra veel te knuffelen enzo.

Ja persoonlijk vind ik dat inslaap laten huilen nu echt nog veel te vroeg, en dat artikel bevestigd dat alleen maar....

groetjes Petra

artikel:

Wat doe je tegen het huilen ?
DE AANRAAK-AANPAK
Het huilen is meestal op zijn hevigst in de tweede en de derde maand. Probeer je baby nu nog meer te knuffelen en met hem rond te lopen. Dit kan ertoe bijdragen dat hij later minder huilt. Onderzoeken hebben aangetoond dat dit extra dragen, tijdens de eerste weken van het leven van je baby, kan helpen om de duur van huilbuien als hij ouder wordt te beperken. En dat is goed nieuws, want meer dan een halve minuut huilen kan voor een ouder een eeuwigheid lijken.

TIPS
hier zijn veel trucjes die het waard zijn te proberen wanneer je baby erg kwetsbaar schijnt:

De beer heet een Doodoo beer. Ik heb hem destijds gekocht bij een babywinkel bij ons in het dorp. De beer is wel prijzig (ik meen iets van 40 euro), maar de babywinkel had opheffingsuitverkoop en toen kreeg ik behoorlijk wat korting. anders had ik 'm nooit gekocht hoor!

Ik leg Vienna wel wakker in bed, maar dat gebeurd eigenlijk alleen 's nachts na de voeding. Ze is dan vaak wakker, maar ik leg haar gewoon terug na de voeding en maak het licht uit. Je hoort haar dan nog wat kreunen en draaien maar ze valt dan wel vanzelf in slaap. Ze huilt dus niet. Zou ze dat wel doen dan zou ik denk ik ook geneigd zijn om haar bij mij in slaap te laten vallen.

wakker op bed leggen...ja die tip las ik ook.
Nou brullen dan heh....dat lukt bij ons dus ook niet.
Hij wil bij mij in slaap vallen met de borstvoeding en dan slapend weggelegd worden.
En dan moet hij wel zo goed slapen anders dan kan hij blijven brullen totdat ik hem weer oppak.
Ik hoop dat het nog goed komt. Anders eindigt hij te vaak bij ons in bed...en daar valt hij wle zelf in slaap gek genoeg.

oh trouwens, dat huilen is geen tien minuutjes hoor, hij houd t gewoon een half uur vol (langer probeer ik niet uit) en dat artikel bevestigd dus dat we hem niet hoeven te laten huilen....

hoi

hier ben ik nog eens (de anti-huil-moeder) (haha).
Gisteren was Fleurtje even bij mijn zus, ik had het met haar over dat wakker op bed leggen enzo. Gisteren was Fleur zo ontzettend moe, ze moest slapen. Ik zei tegen mijn zus dat ik dat niet kon, en Fleur houdt toch niet op met huilen, zij boodt toen aan dat zij het zou doen (ik moest weg). Nou mijn zus heeft het geprobeerd en idd bevestigd dat Fleurtje ook weigerd zo in slaap te vallen... (terwijl ze dus echt super moe was).

Overigens vind ik het wel een beetje bruut om je kindje wakker te maken als hij/zij bij jou in slaap is gevallen, en dat alleen maar vanwege een advies... Dat je je kind wakker op bed legt als het toch wakker is, oke, maar expres wakker maken???
Maar ja... ieder zijn ding natuurlijk....

In ieder geval: iedereen succes ermee.

x Petra

even over wakker maken, ik probeer mijn kindje altijd goed te laten drinken bij de laatste voeding. Dat houd vaak in dat ik hem wakker moet maken als hij in slaap valt bij de laatste voeding en nog niet genoeg heeft gedronken (denk ik)
Hij drinkt dan weer net zo gulzig, maar is van die warme melk gewoon in slaap gevallen.
Is dat ook bruut? Ik denk het niet...
Gisteren heb ik mijn kleine man trouwens in bed gelegd terwijl hij wakker was. En hij   viel na 15 minuten huilen in slaap (niet overstuur huilen maar wel hard)
En vannacht om 4 uur werd hij wakker, ik voedde hem, legde hem weer wakker in zijn bed en weer sliep hij in.
En nu net weer, ik heb een uurtje met hem gespeeld, geknuffeld, verschoond, ingesmeerd met olie (hij heeft veel exceem) en nu is hij in slaap gevallen in de box...wow.
Zou het dan toch goedkomen? Hij is nu 6 weken en 1 dag.

Terug
Bovenaan