wakker, spelen? stimuleren? euh....

pfff ik voel me een hele domme mama, mijn prinsesje doet het werkelijk helemaal super, maar als kersverse ouder slaan de twijfels af en toe toch toe....

Ze drinkt super, poept en plast volop, slaapt als een grote en houdt keurig haar temperatuur. 's avonds is ze lekker wakker en vind het heerlijk om bij haar papa of mama te liggen knorren. Sinds gisteren weten we dat ze je stem volgt met haar ogen als je boven haar hangt en je gezicht van links naar rechts beweegt... leuk!

nou vraag ik me af, ze zeggen dat je babies niet te veel kunt oppakken, hoe doen jullie dat? als Rêve huilt pakken we haar op en laten haar heerlijk bij ons liggen tot ze slaapt en dan gaat ze in haar eigen bedje. Ik vind het vreselijk als ze huilt, ze breekt m'n hart gewoon. Laten jullie af en toe jullie kidz gewoon even huilen tot ze in slaap vallen of pakken jullie ze ook weer op? en wat doen jullie verder behalve voeden, verschonen en badderen???

mama van Rêve

Hoi mama van Ilse,

Ik laat Thomas meestal zo'n 15 minuutjes huilen (alleen als hij echt krijst, ga ik eerder kijken). Hij is overdag veel wakker en ik probeer of hij steeds meer zijn eigen kan vermaken, maar dat lukt nog niet altijd. Als hij de box, de wipstoel en het speelkleed niet meer leuk vind dan neem ik hem op schoot.
Dat vind ik wel lastig, want ik wil niet dat hij hier te veel aan went. Maar ja, wat moet je anders?

Succes!
Ria

Hoi,

Als ik Jamie naar bed breng en hij begint te huilen dan laat ik hem
maximaal een half uurtje huilen. (Dit redt hij nooit hoor, maar dit hou
ik voor mezelf aan) Meestal is hij tussendoor periodes stil. En als hij
echt gaat krijsen dan ga ik eerder kijken. Ik begin nu ook het verschil
in huiltjes te herkennen en dat is wel makkelijk. Als hij gewoon niet
wil slapen dan huilt hij echt een beetje zeurderig en niet voluit. Dan
laat ik hem liggen en meestal slaapt hij dan binnen een kwartiertje.
Als hij al een tijdje geslapen heeft en hij begint dan met huilen dan
ga ik natuurlijk gelijk even kijken wat er aan de hand is.

Jamie is verder nog niet zo heel veel wakker, maar als hij wakker is
leg ik hem weleens in zijn box of in het wipstoeltje. Soms probeer ik
hem zelf even bezig te houden.

Groetjes Natasja

Hoi,

Ik leg Justin altijd even in zijn box .
De box staat tegen de muur en daar heb ik allemaal gekleurde beertjes staan zoals:
Pooh, Tijgertje 2x, Een bruine hond met een giga kop, die sabeltand tijger van Ice Age, een dolfijn en bloem van Bambi. Allemaal verschillende kleuren.
Nu leg ik hem dan weer op zijn linkerkant en dan weer recht (dit ivm hoofdje), maar dat hij gewoon wat te zien heeft.
Hij was met 8 weken al aan het brabbelen en lachen tegen de beren en ik kan gewoon op mijn gemak afwassen, uitkoken  en stofzuigen. En als hij uitgekeken is dan zet ik zijn Pooh-mobiel aan.
Zo vermaak ik hem en hij zich zelf. En afen toe zet ik alles weer anders neer.

Ik zet de beertjes dan wel zo ver dat hij er niet bij kan en dat er zo'n grote beer op hem valt, maar wel wat kleine beertjes dat hij toch wat te voelen heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Groetjes Sandra en Justin bijna 10 weekjes

Hoi,

Ik heb gelezen dat je je kind het eerste half jaar niet kan verwennen. In dat zelfde artikel stond dat onderzoek aantoond dat kinderen die de eerste maanden veel geknuffeld en gestroost worden in hun verder leven minder huilen. Ik pak Maarten dus redelijk snel op als hij huilt. 's avonds vind hij het heerlijk om bij ons op de bank te liggen. Ik zie het als investeren in de toekomst. Natuurlijk komt het best eens voor dat hij huilt als ik net even bezig ben, maar echt lang laat ik hem niet huilen.

groetjes Pauline
Maarten is nu 5 weken

Hoi,
Mijn tip is:  Lekker bij je houden als ze huilt. Het is inderdaad waar, dat je je kind niet kunt verwennen de eerste 6 maanden. Natuurlijk heeft een kind ook "verschillende" huiltjes. En als het een beetje jengelt, dan kun je haar laten liggen. Maar ik laat dan altijd wel even weten dat ik er ben. Even bij haar kijken, even iets zeggen...even een aai over haar bol...
Ik heb het bij mijn zoontje ook altijd zo gedaan en dat is een heerlijk kind, die weet dat ik er voor hem ben als hij verdriet heeft. Naar mijn idee leer je ze dat al op zeer jonge leeftijd. Dus..ik doe het bij mijn dochter, van 6 weken, ook net zo. Gewoon lekker bij je laten liggen als ze huilt en doen wat je hart je ingeeft!  Als je haar laat huilen, gaat dat inderdaad jezelf ook vreselijk aan het hart.  
En daar worden jullie allebei niet gelukkig van. Zowel jij als je dochter niet.
Nou, ik zou zeggen lekker doorgaan met knuffelen, komt alleen maar veel goeds van!
gr. Bigmamma

Ik laat haar ook nooit huilen, ik troost haar altijd.
En ik moet zeggen ze is een heerlijk kind.
Ze moet toch weten dat mama altijd voor haar er is.
Ze is nog zo klein.
Geniet er maar lekker van en knuffel haar maar zoveel je wilt.
Je weet zelf wat het beste voor je kleine is.\

Liefs Ilse

Yep, wij doen dat ook zo!
Lekker knuffelen als er wat is en niet laten huilen....
Ik vind het persoonlijk erg prettig en Stef is een heel
tevreden mannetje. Volgens mij werkt het dus. Ik kan
het trouwens ook gewoon niet hoor, laten huilen. Mijn
hart breekt dan echt!
Stef lacht trouwens ook veel nu, dus ik wil ook gewoon
nog niks missen....haha

Kus Annet

Terug
Bovenaan