wakker, spelen? stimuleren? euh....

Hoi!!

Ik ga even lekker de wijsneus uitgangen ..

VERwennen kan niet, maar GEwennen wel!! Al vanaf 3 weken..

Hoe kom ik aan deze kennis??
Onze zoon is nu drie weken oud. Hij begon begin vorige week plotseling veel meer te huilen. Van zijn flesje van half 8 tot half 12 bijna aan een stuk door, behalve wat korte pauzes met hazeslaapjes op schoot. ´s Middags ging dan redelijk en ´s nachts was meneer uitgeput en compleet van de wereld. Maar elke dag daarna was hij steeds meer wakker en moest hij steeds meer huilen. Zodra hij  tegen je borst aan lag was het goed, maar als we hem dan in bedje legden werd meneer weer wakker en gierde net zo lang tot hij weer bij een van ons lag.
Tot vaders en moeders beide doodop waren en depressies om de hoek stonden, het niet meer gezellig was in huis én het hele huishouden op zijn kont lag omdat je de hele dag met hem op je arm zat.. Er moest iets gebeuren!

Mijn moeder kwam aan met het boekje Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom. Een eye opener voor ons! Zo schrijft ze dat het helemaal niet goed is om je kindje op schoot in slaap te laten  vallen en dan in bed te leggen. Zo weet hij/zij niet wat het is  om zelfstandig in slaap te vallen. Bovendien  zijn de slaapjes die ze op die manier krijgen  minder diep en worden ze sneller weer wakker.  

Wij hebben het boekje gelezen  en hebben hem ingebakerd. Eerst alleen benen, maar toen de armen ook vervelend werden en Milian uit zijn slaap hielden door al dat gezwaai boven zijn hoofd, ook zijn armpjes. Het koste wat moeite, maar gaf ons allemaal veel rust. Hij eet nu beter, is duidelijk tevredener en veel rustiger.
We hebben een vaste structuur: in het wiegje boven slapen, huilen rond etenstijd betekent: eruit, uitpakken, fles, luier,  in de box. Tot hij gaat  jengelen of huilen, meestal al rond vijf minuten, dan  meteen naar boven, inpakken en weer slapen.  
Hij mag van mij een half uur max huilen, maar haalt dit niet vaak.  
Als hij langer huilt of tussen de maaltijden door, gaan we sneller kijken.  

Je kunt  je kindje dus echt wel wennen aan slapen op schoot!

Terug
Bovenaan