Wakker worden 's nachts

<p>Hallo moeders, </p><p>Mijn zoontje van 6 maanden slaapt goed in om 19.30 uur. Super lieve en vrolijke baby. Overdag gaan de slaapjes goed. Hij slaapt ook heel vast van 19.30 uur tussen ergens 23.30 en 01.00 uur voor een fles. Deze fles ben ik aan het afbouwen qua water en schepjes. Dus dat is nu 100cc met 3 schepjes en hopelijk verdwijnt deze fles binnenkort, naarmate de hapjes groter worden. Maar verderop in de nacht wordt hij heel vaak nog een keer wakker tussen 04.00 uur en 06.00 uur. Meestal krijg ik hem wel weer in slaap tot 06.30 a 07.00 uur. Maar ik weet niet hoe ik dat wakker worden kan doorbreken of wat er mis kan zijn. Hij huilt niet, ook geen fles nodig, het is ook niet te warm of te koud, ook geen volle luier of iets dergelijks. </p><p>Dus ik weet niet zo goed wat ik kan doen om zijn ritueel te doorbreken. Mama wil wel een keer doorslapen ? Vooral omdat ik alleenstaande moeder ben. </p><p>Hebben jullie ideeën wat het kan zij of wat ik kan proberen? </p><p> </p><p>Groetjes, </p><p>Jasmijn </p>

Wellicht niet het antwoord waar je op hoopt...... maar soms kan je er gewoon weinig aan doen. Je hebt niet overal invloed op en hoeft dus niets te maken te hebben met of je iets wel of niet anders doet.
Enige tip is dus zelf vroeg je bed induiken.

Als hij niet huilt, kan je hem even laten liggen toch? En kijken of hij vanzelf weer in slaap valt?
Mijn zoontje van 7 maanden heeft dat ook wel een

Mijn zoontje van 7 maanden heeft dat ook wel eens, dat hij wakker is en ligt te kletsen om 5 uur. Meestal valt hij zelf weer in slaap na een tijdje.

Tja, het is precies wat iedereen zegt.. het hoort er helaas gewoon bij. Mijn dochter deed dit ook altijd en heeft het volgehouden tot ze een maand of 10 was. 
Zolang hij niet huilt en alleen maar wakker is, gewoon laten liggen en geen aandacht aan besteden. 
Gebroken nachten horen er gewoon bij, hoe vervelend ook. Mijn dochter werd tot ze 1 jaar was, nog wel meerdere keren per nacht wakker. Soms ging het een paar weken goed en dan toch weer niet. 
Nu is ze ruim 1.5 jaar en nog steeds zijn er nachten dat ik eruit moet. Ze zit nu in de periode dat ze bang is om alleen te zijn en zodra ze s nachts van iets wakker schrikt, is het gillen omdat ze beseft dat ze alleen is. 
Het is niet meer zo extreem als het eerste jaar, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze doorslapen als ze ouder worden... dus succes ;) 

Ik begrijp dat het er bij het ene kindje bij hoort en bij de ander niet. Je blijft toch vaak dingetjes proberen. Wie weet zat er de gouden tip bij. Maar helaas. 
Ik heb hem nog nooit laten liggen totdat hij weer in slaap valt. Want hij begint dan in de loop van de tijd steeds verder wakker te worden en steeds meer te mopperen. En dat is het moment dat ik het tutje probeer en hem weer even toe stop. 
Moet ik dit negeren of toch die aandacht geven? Ik kan me niet voorstellen dat hij op korte termijn van 20u tot 8 zou gaan slapen. Maar wat ik eerder zei "je blijft toch dingetjes proberen". 

Laat hem liggen zolang hij niet gaat huilen. Grote kans dat hij vanzelf weer in slaap valt. Mijn dochter deed dat ook rond die leeftijd. Was ze ineens snachts wakker, soms wel een half uur of langer, lag dan te kletsen en viel uiteindelijk weer in slaap. Na een tijdje was dit over. Heb er nooit aandacht aan geschonken omdat ze niet huilde. 

Ik zou de fles in de nacht blijven geven. Wat wij doen als onze baby daarna weer in de nacht wakker wordt, is wel even speentje geven en aai over zijn bol. Maar die van ons wordt wel huilend wakker dus vandaar

Terug
Bovenaan