wakker worden!!!

Hallo Mama's

Onze dochter loopt nu een week of 2 te spoken snachts. Op zich niet zo erg ze ging vanzelf weer verder slapen. Maar nu sinds een dag of 5 begint ze om een uur of 1 met jengelen. In het begin ging ik kijken, maar dat werkt ook niet, als ik dan wegging dan begon ze te krijsen.    Nu heb ik er vannacht laten huilen, na 2 en half uur nog niet stil. Volhoudertje he. Ik ben toch maar naar d'r toe gegaan en heb d'r getroost. Ze viel in slaap tot vanmorgen. Heeft er iemand tips voor mij?? Wat kan ik het beste doen denken jullie? Laten huilen, troosten of een flesje geven? Ze is nu net 10 maanden geweest. Ze krijgt nog 3 flessen, 1 boterham, avondeten, fruit en een koekje, dus honger heeft ze volgens mij ook niet.   Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt.

Groetjes Yvette
 
hoi



ja dit is gewoon een periode helaas ,snachts zijn ze rond deze leeftijd toch wat onrustiger omdat ze nu meer info van de hele dag mee naar bed nemen en dan gaan ze dromen en worden ze een beetje bang denk ik,wat je kunt proberen is een klein nachtlampje in het kamertje of van die lcihtgevende sterretjes op het plafond plakken boven het bedje.heb ik ook gedaan en dat hielp harstikke goed.Ze kunnen ook wakker worden snachts omdat er een tand door aan het komen is of kies in dat geval van die druppeltjes van vsm op doen voor het slpane gaan,je heb trouwnes ook van vsm tabletjes voor onrustige slapers dit is homeopatisch dus kan verder geen kwaad hielpen hier ook goed.hoop dat je hier wat aan hebt groetjes wendy
 
Hoi Wendy,

Bedankt voor je reactie, Denk zelf ook dat het een periode is. Maar ik ga vanmiddag gelijk een bedlampje halen, kan het altijd proberen toch. Ik hou maar in gedachten dat het wel weer voorbij gaat, alleen s'nachts heb ik die gedachte niet haha. Het kan van alles zijn. Tandjes heeft ze al een paar, maar ik zag van de week stipjes waar de kiezen horen te zitten. Dus dat is ook mogelijk. En de laatste maand kruipt ze en staat ze, dus voor haar ook veel ontwikkeling wat ze moet verwerken s'nachts.   In ieder geval bedankt voor je snelle reactie. Het van je af schrijven lucht ook best wel op eigenlijk

Groetjes Yvette
 
hoi,
Persoonlijk zou ik haar niet laten huilen. Omdat ik van mening ben dat je kind niet voor niets huilt op dat moment heeft ze je nodig. HOe vervelend en vermoeiend dat ook is.

Wij hebben Mara nooit laten huilen. Ze heeft een periode gehad dat ze 2 weken lang huilde maar dat is gewoon vanzelf over gegaan. We hebben haar getroosd niet mee naar de kamer genomen en niet bij ons in bed. Gewoon laten zien dat je er bent voor haar als ze je nodig heeft. Dat gaf ons gewoon een goed gevoel.

Want als je zo huilt en er word niet gereageerd zal ze zich niet beter gaan voelen. WEllicht valt ze op een gegeven moment in slaap maar dat zal uit pure uitputting zijn en niet omdat ze zich weer rustig en veilig voelt.

Zo is hoe ik er over denk misschien past het ook bij jullie?
groetjes
 
Hi,
Volgens mij ligt het aan de naam, (joyce), maar wij laten onze dame ook niet huilen.
Misschien heeft ze wel eng gedroomd, ik vind het heel erg zielig dat er mensen zijn die hun kindje laten huilen. Dat doen ze toch niet voor niks?!
Ik zou haar waarschijnlijk ook niet mee naar ons bed nemen, maar even eruit om te troosten en wachten tot ze weer rustig is, lijkt mij wel het beste.
Ik heb ooit kuit kramp, wie weet heeft zij dat ook of zoiets, je weet het niet.
Je weet het eigenlijk toch nooit zeker, en troosten lijkt me echt het beste.
X
 
quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2007 11:09:12'));

Hi,
Volgens mij ligt het aan de naam, (joyce), maar wij laten onze dame ook niet huilen.
Misschien heeft ze wel eng gedroomd, ik vind het heel erg zielig dat er mensen zijn die hun kindje laten huilen. Dat doen ze toch niet voor niks?!
Ik zou haar waarschijnlijk ook niet mee naar ons bed nemen, maar even eruit om te troosten en wachten tot ze weer rustig is, lijkt mij wel het beste.
Ik heb ooit kuit kramp, wie weet heeft zij dat ook of zoiets, je weet het niet.
Je weet het eigenlijk toch nooit zeker, en troosten lijkt me echt het beste.
X



hoi



neem maar aan uit mijn ervaring dat het niet altijd leuk is om elke nacht 10x uit je bed te gaan   omdat ze huilen.je kunt er best naar toe gaan maar op een gegeven moment maken ze er een spelletje van hoor en 1 keertje laten huilen is echt niet erg hoor zo leren ze dat ze mama niet gek is en dat ie om de haverklap er staat,dit is gewoon een periode en dat gaat wel weer over .wie weet hoe vaak onze ouders dat hebben gedaan vroeger.maar goed groetjes wendy
 
quote: wendolientje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2007 13:35:01'));


quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2007 11:09:12'));

Hi,
Volgens mij ligt het aan de naam, (joyce), maar wij laten onze dame ook niet huilen.
Misschien heeft ze wel eng gedroomd, ik vind het heel erg zielig dat er mensen zijn die hun kindje laten huilen. Dat doen ze toch niet voor niks?!
Ik zou haar waarschijnlijk ook niet mee naar ons bed nemen, maar even eruit om te troosten en wachten tot ze weer rustig is, lijkt mij wel het beste.
Ik heb ooit kuit kramp, wie weet heeft zij dat ook of zoiets, je weet het niet.
Je weet het eigenlijk toch nooit zeker, en troosten lijkt me echt het beste.
X

hoi



neem maar aan uit mijn ervaring dat het niet altijd leuk is om elke nacht 10x uit je bed te gaan   omdat ze huilen.je kunt er best naar toe gaan maar op een gegeven moment maken ze er een spelletje van hoor en 1 keertje laten huilen is echt niet erg hoor zo leren ze dat ze mama niet gek is en dat ie om de haverklap er staat,dit is gewoon een periode en dat gaat wel weer over .wie weet hoe vaak onze ouders dat hebben gedaan vroeger.maar goed groetjes wendy

Ik denk dat dat ieder zijn ding is. Ik vind dat je een kind niet hoeft te laten huilen. Een kind huilt naar mijn idee omdat er wat is zeker als ze nog zo jong zijn. Dat kan in onze ogen misschien niets zijn of iets zo onbenulligs maar voor het kind iets heel groots. Misschien alleen maar trek, dorst of behoefte aan de bevestiging dat mama er is als je haar nodig hebt.

Wij hebben niet gehad dat ze maanden huilde maar dat maak ik ook niet op uit het eerste berichtje. Dus denk ik dat dit meisje een beetje in de verlatingsangst zit en gewoon even de behoefte heeft om te zien dat ze neit alleen is.

Maar nogmaals ieder zijn ding als jij je prettig voelt bij het laten huilen prima ik voel me daar niet prettig bij   en nee ik ben niet gek omdat ik naar mijn kind toe ga. Ik doe het met liefde als ze me nodig heeft.

En over onze ouders ik denk dat ik het van mijn moeder heb die heeft ons ook nooit laten huilen en ook die is niet gek, ik ben groot geworden en kan nu prima zonder haar.

Groetjes
 
Hoi Mama's,

Ik ben dus degene die 1 keer d'r kindje heeft laten huilen! Ik heb al eerder een berichtje geplaatst een paar weken geleden en nu het bovenste berichtje. Ik zal mijn verhaal iets meer toelichten. Sinds een week of 4 is mijn dochter erg onrustig s"nachts. Ik heb van alles geprobeert, troosten, lampje laten branden, vsm voor de tandjes gegeven, toch maar een flesje gegeven en ja 1x laten huilen. Mijn man werkt in het buitenland dus in grote lijnen sta ik alleen voor de opvoeding, ik weet dat is onze eigen keus. Maar onze dochter is al 4 weken in de weer en ja toen heb ik haar laten huilen, ik wist het niet meer. En dan plaats ik een berichtje of iemand tips heeft, en dan krijg ik een lief berichtje van Wendy, en tips over een nachtlampje. Waar ik erg blij mee ben, want daarvoor zijn we toch op dit forum, om mensen te helpen en een hart onder de riem te steken.  Misschien reageer ik erg overdreven, maar het lijkt wel alsof alleen het woord huilen gelezen is.

Groetjes Yvette
 
Terug
Bovenaan